Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - bougie steeds kapot van mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #18782 - bougie steeds kapot van mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

darkone 16-5-2004 22:07 Print topicpost

Posts: 48
mijn bougi gaat steeds kapot, ik ga dan zo een dagje rijden en rond het einde van de dag dan begint hij te ploffen uit de uitlaat en start dan nie meer en als ik eeen nieuwe bougie er in stop doet hij t weer, als iemand weet waar het aan kan liggen???
 
the real Dark One

god of darkness 16-5-2004 22:49 Print reply
Posts: 222
Hoe izet de kapotte bougie der uit?? zit ze onder de 2-takt??? Dan is ze niet kapot maar gewoon te vuil en ridjt je op een veel te rijk mengsel
 
Pistonpen Paultje 16-5-2004 22:50 Print reply

Posts: 8678
Bobine gaar
 
mBeter 16-5-2004 22:51 Print reply

Posts: 983
kan en heb je de goede warmtegraad?
ik had het toen ook elke dag kapot, denk door men hoge compressie.. had een champion gehaald en nu rij ik verbazend al een paar maanden met die bougie
 
gSuper?
HondaPXR 17-5-2004 9:01 Print reply
Posts: 257
aner merk proberen: ik raad je Bosch aan
 
Abarth-500 17-5-2004 9:04 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR

aner merk proberen: ik raad je Bosch aan


maar wel een avatar van ngk h?

bobine zal wel kapot zijn trouwens
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
lafstafarian 17-5-2004 9:06 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR

aner merk proberen: ik raad je Bosch aan


Er rijden een hoope mensen met NGK, dus waarom zou het hier opeens niet werken.

Dit moet hij doen:

Je hebt je bougie niet afgesteld. Zet em op 0,3 0,4 mm. Als et goed is, is je probleem dan opgelost.
Ik heb ditzelfde probleem 2 maanden lang gehad, bobine gecheckt, ontsteking, 3 carbs, afstelling. Mja het was dus de electrode afstand.
Als je je bougie koopt staat hij op 0,8mm ongeveer. Je kan hier een dag mee rijden daarna is het moeilijk gasgeven en hoor je knallen uit je uitlaat, als hij dan uitvalt krijg je hem niet meer aan.

Vergeet niet de goeie warmtegraad te nemen. Is ie standaard kan je 6 of 7 nemen. Ben je aan et opvoeren 7 of 8. Ik rij met 70cc kheb NGK B8HS

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 17-5-2004 9:09
 
Pistonpen Paultje 17-5-2004 9:09 Print reply

Posts: 8678
Nee, gewoon eerst de bobine anders. Daarna een bosch/champion erin proberen. Loopt het goed: zo laten.

En dat van die bougies...Ik hoef er nooit wat mee te doen, dus dat zal wel mee vallen hoor...
 
lafstafarian 17-5-2004 9:12 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Nee, gewoon eerst de bobine anders. Daarna een bosch/champion erin proberen. Loopt het goed: zo laten.

En dat van die bougies...Ik hoef er nooit wat mee te doen, dus dat zal wel mee vallen hoor...


Bobine doormeten, vervangen oid, is toch wel iets kostbaarder en meer werk als ff bougie vervangen en afstellen. Eerst bij kleine dingen beginnen
 
Pistonpen Paultje 17-5-2004 9:24 Print reply

Posts: 8678
Ja, maar stel het is toch je bobine, heb je wel voor niets weer een stel bougies naar de knoppen geholpen
 
jupiler 17-5-2004 11:23 Print reply
Posts: 846
als ik een nieuwe bougie koop dan doe ik er niks aan en rij er toch een tijd mee hor

 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Stegehuis 17-5-2004 12:41 Print reply
Posts: 1150
idd, een nieuwe bougi is gewoon goed.
rij nu al 300 km met een splitfire zonder problemen.

v-power en splitfre rules :P
 
Ralf 17-5-2004 12:41 Print reply

Posts: 9073
Als er iets schijtdingen zijn dan zijn het wel die ontploffende Splitfire bougies...
 
Stegehuis 17-5-2004 12:50 Print reply
Posts: 1150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Als er iets schijtdingen zijn dan zijn het wel die ontploffende Splitfire bougies...


hoezo dat?
Volgens mij doen ze het gewoon goed.
 
Teunmenator 17-5-2004 15:00 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lafstafarian

[...]


Er rijden een hoope mensen met NGK, dus waarom zou het hier opeens niet werken.

Dit moet hij doen:

Je hebt je bougie niet afgesteld. Zet em op 0,3 0,4 mm. Als et goed is, is je probleem dan opgelost.
Ik heb ditzelfde probleem 2 maanden lang gehad, bobine gecheckt, ontsteking, 3 carbs, afstelling. Mja het was dus de electrode afstand.
Als je je bougie koopt staat hij op 0,8mm ongeveer. Je kan hier een dag mee rijden daarna is het moeilijk gasgeven en hoor je knallen uit je uitlaat, als hij dan uitvalt krijg je hem niet meer aan.

Vergeet niet de goeie warmtegraad te nemen. Is ie standaard kan je 6 of 7 nemen. Ben je aan et opvoeren 7 of 8. Ik rij met 70cc kheb NGK B8HS

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 17-5-2004 9:09


Jij hebt gewoon een slechte vonk. Hij trekt het niet over de 0.8 dan dus maak je het maar kleiner. In principe is groter beter want door de langere vonk heb je een meer volledige verbranding..
 
Geert_GHC 17-5-2004 15:05 Print reply

Posts: 1475
Ik had op mun Mtje 80cc ook om de paar dagen een kapotte bougie en die was van ngk. Toen heb ik er een champion in gezet en nu gaat ie nooit meer kapot. Nog niet.
 
-

Dit topic is 10338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved