Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda PX opvoeren?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18773 - Honda PX opvoeren?!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 36596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

losha 16-5-2004 18:59 Print topicpost

Posts: 92
nou, mijn 2 px'en rijden beide

carb = keihin pa18a
px 1 = verstelbare sproeier (62), rijdt 45, zonder cdi
px 2 = vaste sproeier, rijdt maar 40, met cdi
en elektrische start

die nu 40 gaat is de vervoer px, die moet dus sneller
ik dacht dat ie opzich goed afgesteld is
trekt goed op en stottert niet
echter bij de 40km wil ie niet verder
het laatste stukje van gasgeven maakt de motor meer herrie maar wil gewoon niet harder
(klinkt ook als ofie inhoud in de toeren)

is de px standaard ergens begrensd?
hoe krijg ik m zo simpel en goedkoop mogelijk tot ca. 50km/u ?

alles is voor de rest trouwens standaard

Dit bericht is ge-edit door losha op 18-5-2004 18:22
 

shibby 16-5-2004 21:03 Print reply

Posts: 770
in uitlaat zeker, luchtfilter?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 16-5-2004 21:23 Print reply

Posts: 7744
ipc hoort ie al 50 te rijden stndrt....
check es of je uitlaat dichtzit of dat misschien je zuigerveertjes of zuigertje versleten is....
 
hoi
losha 16-5-2004 21:40 Print reply

Posts: 92
zal de boel morgen even uit elkaar halen
zag net al dat de schroeven van de membraan/spruit/carb wat los zaten (los getrilt denk ik)
mischien had ie ook valse lucht nu
morgen ga ik ook dan maar eens de uitlaat uit stoken/fikken
 
losha 18-5-2004 18:01 Print reply

Posts: 92
nou, de schreoven van de carb vast gezte..was dus geen valse lucht...

de cylinder ook ff uit elkaar gehad..ook niets schokkends te zien...

ik ga denk ik sowieso maar de andere (verstelbare) carb eronder zetten
die is in een iets betere staat
maar vooral wil ik zorgen dat ik de px op zo'n 50 a 53 km krijg

nu even al de vraag:

welke sproeier moet erin
(1-normaal en 2-voor tikkeltje opvoeren..naar de 53km/u toe dus)

setup: alles standaard
spruitstuk is 10mm
venturi = (ook) 10mm
zit nu een 62 in (zat ooit een 88 in die echt niet liep)
 
Jop 18-5-2004 18:25 Print reply
Posts: 1290
varioring eruit halen

 
losha 18-5-2004 18:32 Print reply

Posts: 92
ja..moet ff kijken of ik daar bij kan, heb geen zuigerstop of tandblokeering om de krukas vast te zetten :(
(hoe kun je de krukas makkelijk vastzetten op de px met weinig gereedschap?!)

trouwens, ik kijk net in mijn werkplaats handboek
nou is de sproeier standard vast in de carb..in het boek staat "hoofdsproeier #72"

mag ik dan aannemen dat ze gewoon keihin maat 72 bedoelen ?!
 
Jop 18-5-2004 18:36 Print reply
Posts: 1290
schroevendraaier door je small-end (wel een sterke)

edit: ja dat mag je aannemen ja

Dit bericht is ge-edit door Jop op 18-5-2004 18:40
 
losha 18-5-2004 19:07 Print reply

Posts: 92
sorry
ff de oude meuk weg...

de varioring is dat busje waar de vario op draait?
die houd de asfstand te groot tussen de gewichten en de 'vast' schijf toch?

als ik die "ring" (bus lijkt me eerder) eruit haal..heeft de vario dan niet onwijs speling op de as ?!


of maak ik nu een denkfout ?

Dit bericht is ge-edit door losha op 18-5-2004 19:12
 
Abarth-500 18-5-2004 19:48 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: losha




of maak ik nu een denkfout ?

Dit bericht is ge-edit door losha op 18-5-2004 19:12


klopt...

gewoon weghalen dan gaat je top iets omhoog

edit: niet die lange bus van 3 a 4 cm lang dr uithalen als je dat soms bedoeld, alleen zit er vaak nog een ring in...

Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 18-5-2004 19:49
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-5-2004 20:05 Print reply

Posts: 7007
er zit niet eens n vario begrenzing in man volgens mij is dat echt compleeete onzin
 
nobody fuck with us!!
losha 18-5-2004 20:11 Print reply

Posts: 92
net beide px'en open gehad
en het lijkt erop dat er inderdaad geen varioring inzit..de beide varioplaten (schuine dingen) gaan helemaal tegen elkaar..dus hoger kun je de snaar niet krijgen

tussen spruitstuk en carb begint ie alweer te lekken ook :(

ik snap er sowieso nik meer van

deze px is eigenlijk in betere staat maar rijdt trager

de andere heeft speling op de krukas (lekt zelfs heel klein beetje door lager)
zuigerveren zijn niet 100% meer
sproeier is zelfs kleiner dan standaard en toch rijdt ie 5km harder

volgens mij is die klote cdi begrensd

kan iemand beamen dat de oude (22 jaar oude) shindegen cdi's begrensd (kunnen) zijn ?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-5-2004 20:20 Print reply

Posts: 10835
weet ik niet, maar je kan wel ff de cdi's omwisselen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
shibby 18-5-2004 20:34 Print reply

Posts: 770
die dingen zijn in elk geval niet gemaakt om op te voeren, dat kan ik je in elk geval vertellen, heb er hier ook eentje staat, reed 40

Dit bericht is ge-edit door shibby op 18-5-2004 20:35
 
smekkos 27-6-2004 13:50 Print reply
Posts: 1
Je moet niet met de variateurbus gaan klooien dan is de schroefdraad niet lang genoeg om de moer er weer op te draaien de enige manier is om er een 50cc snel of 70cc in te proppen zodat hij als een gek toeren gaat maken en dan de variateur opvoeren. je kunt geen racevario's kopen voor honda camino of honda PX dus dat moet je zelf doen. hoe dat moet kun je vinden op de site http://members.tripod.com/~Fast_guy/
deze is dan wel voor honda camino maar die is hetzelfde als honda PX de mijne is gewoon 50 cc maar loopt 65 km/h en verrotte expansie-uitlaat
 

Dit topic is 36596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved