Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougies TE heet...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18759 - bougies TE heet...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

youp 18-5-2004 21:33 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Neuh joh.

Maar je zoekt het maar fijn zelf uit, je bent toch te eigenwijs en dom om hulp te aanvaarden, dan laat de zooi maar fijn kapot lopen.


ik snap jou niet... als er 0,2-0,3 mm speling over is tussen de electroden dan loopt hij kut.. dat is een feit dat heb ik niet verzonnen! het is een 'autobougi' en DEZE bougi (en de meeste 'autobougies') heeft normaal een afstand van 0,8mm tussen de electroden.. hoe ik dat weet? ik sta 9 uur per dag in een autogarage
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 18-5-2004 22:15 Print reply
Posts: 325
op aanraden van meneer blukaap heb ik de bougi electroden verbogen tot 0,4mm... en dat had geen hol nut nou moet ik wel eerlijk zijn en er bij vermelden dat ik het idee heb dat deze bougi inmiddels ook overleden is...
 
jij bent bob... en ik rij!
Hans F 18-5-2004 22:20 Print reply
Posts: 4326
een "autobougie" (meest lompe benaming ever) is meestal veel te warm. Stop er een 7-10 van ngk in, afhankelijk van hoeveel toeren je draait en wat je vullingsgraad/compressiedruk is.

verder geen zin om het hele verhaal te lezen. Maar bij een bromfietsje moet je electrodeafstand veel kleiner zijn als bij een auto, vonkspanning is ook lager. 0,35-0,40 is een prima afstand. Electrodeafstand moet je altijd!!!! controleren, zijn zelfs speciale tangetjes voor te koop.


edit2: een bougiebeeld aflezen na 100km? Heb je dan 100km WOT gereden? Anders heeft dat aflezen ook totaal geen nut!

als een 5je heel blijft en een 8 a 9 kapot gaat, is of: je mengsel te rijk, of je vonkspanning heel laag, of.... er zit iig iets niet goed.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-5-2004 22:24
 
dutchguy28 18-5-2004 22:29 Print reply
Posts: 4
Misschien een dure optie, maar probeer eens een NGK VX bougie met brandpunt 8 ? 9... zijn 2 tot 3 keer zo duur als normale NGK's maar hield het 5 keer zolang vol als een normale bougie.
 
youp 18-5-2004 22:31 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

een "autobougie" (meest lompe benaming ever) is meestal veel te warm. Stop er een 7-10 van ngk in, afhankelijk van hoeveel toeren je draait en wat je vullingsgraad/compressiedruk is.

verder geen zin om het hele verhaal te lezen. Maar bij een bromfietsje moet je electrodeafstand veel kleiner zijn als bij een auto, vonkspanning is ook lager. 0,35-0,40 is een prima afstand. Electrodeafstand moet je altijd!!!! controleren, zijn zelfs speciale tangetjes voor te koop.

edit2: een bougiebeeld aflezen na 100km? Heb je dan 100km WOT gereden? Anders heeft dat aflezen ook totaal geen nut!

als een 5je heel blijft en een 8 a 9 kapot gaat, is of: je mengsel te rijk, of je vonkspanning heel laag, of.... er zit iig iets niet goed.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-5-2004 22:24


als je nou wel het hele verhaal had gelezen had je misschien begrepen dat ik niet wat idioot aan t doen ben en geen hulp wil.. als ik geen hulp wil dan vraag ik het in de eerste plaats ook niet... wat ik WEL weet is dat idd autobougi een lompe benaming is maar het is wel duidelijk... en ik weet ook dat ze te heet zijn en een gat in de zuiger kunnen fikken en ik weet OOK dat hij bij 0,8mm electrode afstand perfect liep voor zo'n 100km... toen begon ie klote te lopen... bougie er uit wat bleek? electroden waren dichter op elkaar gaan staan.. weer terug uit elkaar gebogen naar 0,8 en hij liep weer 100km perfect... dit is wat ik waargenomen heb... nou mag jij me vertellen wat ik moet doen... oja btw ngk b(r)8-9hs bougi's gaan maar heel even mee voor ze overlijden en die bougi's hebben standaard een electrodeafstand van 0,4mm (toch? )

btw
de 'autobougi' waar ik t de hele tijd over had was een Champion L92Y...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 18-5-2004 22:34 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

een "autobougie" (meest lompe benaming ever) is meestal veel te warm. Stop er een 7-10 van ngk in, afhankelijk van hoeveel toeren je draait en wat je vullingsgraad/compressiedruk is.

verder geen zin om het hele verhaal te lezen. Maar bij een bromfietsje moet je electrodeafstand veel kleiner zijn als bij een auto, vonkspanning is ook lager. 0,35-0,40 is een prima afstand. Electrodeafstand moet je altijd!!!! controleren, zijn zelfs speciale tangetjes voor te koop.


edit2: een bougiebeeld aflezen na 100km? Heb je dan 100km WOT gereden? Anders heeft dat aflezen ook totaal geen nut!

als een 5je heel blijft en een 8 a 9 kapot gaat, is of: je mengsel te rijk, of je vonkspanning heel laag, of.... er zit iig iets niet goed.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-5-2004 22:24


WOT? with open throtle? in dat geval.. nee... 100km verschillend... door de stad sukkelen met 30 achter auto's aan... 70 over landweggetjes van alles wat...

een 5je heb ik nooit geprobeerd ik weet wel dat een 8 heeeel snel kapot gaat en een 9 het wat langer volhoudt...

Dit bericht is ge-edit door youp op 18-5-2004 22:34
 
jij bent bob... en ik rij!
Hans F 18-5-2004 22:34 Print reply
Posts: 4326
Die bougie van je smelt gewoon bijna, nogal logisch dat de electrodeafstand dan verandert. Stop er gewoon een normale bougie in, en ga op zoek naar het ?chte probleem, want dat is vanaf hier, zonder iets te bekijken/meten niet te zeggen.

5je (van ngk) komt ongeveer overeen met die "autobougie"


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-5-2004 22:36
 
youp 18-5-2004 22:36 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Die bougie van je smelt gewoon bijna, nogal logisch dat de electrodeafstand dan verander. Stop er gewoon een normale bougie in, en ga op zoek naar het ?chte probleem, t, want dat is vanaf hier, zonder iets te bekijken/meten niet te zeggen.


dat snap ik... maar een normale bougi overleeft het maar 5-50km en ik moet toch naar mn werk... btw de bobine is ook splinternieuw... de contactpuntjes ook... de ontstekingsspoel is nog origineel... en de lichtspoel is hoogstwaarschijnlijk overleden...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 18-5-2004 22:39 Print reply
Posts: 325
als een 5je vergelijkbaar is met deze bougi zou het dus eigenlijk zo zijn dat hij te rijk staat... maar ik heb m dus wel eens met een kleinere sproeier laten rijden (nu zit er 90 hoofd en 42 stationair in) namelijk een 80 hoofdsproeier en ook een keer met een 85 hoofdsproeier... maar toen gingen mn bougies ook zo snel kapot... en ze waren echt heel erg lichtbruin... dat was dus te arm :S
 
jij bent bob... en ik rij!
Hans F 18-5-2004 22:50 Print reply
Posts: 4326
dan is het ws. je lichtspoel die aan het overlijden is?

Ik heb dat ooit een gehad met m'n nsr, toen wilde die alleen nog maar in toeren met een 7tje, met idioot kleine electrodeafstand, terwijl ik normaal altijd met een 9 reed.
Met een 9 gaf hij nog wel een vonkje, maar wilde hij niet meer starten.

Meet je spoel eens door. Wie weet is het het wel.
 

Dit topic is 3781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved