youp |
18-5-2004 19:23 |
Posts: 325 |
ff reminder, ik rij nu dus met een autobougi maar ik wil daar zsm vanaf omdat die een gaatje in de zuiger kan branden EN de electrode wordt zo heet dat ie 'week' word....
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
youp |
18-5-2004 19:25 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Wel.
Stel dat ding normaal af, kijk waar ie evt verkeerd vonkt (lees: isolatie naar de kut, ontsteking op verkeerde tijdstip) en zet de electrodenafstand van de bougie op 0,4mm.
En kom daarna weer terug mauwen.
waarom zou ik aan een bougi gaan buigen? een bougi moet het doen als ie nieuw uit de verpakking komt daar hoef je van te voren niet aan te gaan buigen oid... btw hij is normaal afgesteld... bougi is mooi 'koffiebruin met een beetje melk' er zit een 90 hoofdsproeier in en een 42(dacht ik) stationair sproeier en de gasnaald staat op het rijkste... contactpunten staan ook goed... verder is er niks af te stellen
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
superior mt7 |
18-5-2004 19:33 |
Posts: 2675 |
nou ik buig de puntjes ook altijd tot een nagel dikte bij een hoor...maar ze doen het ook wle zonder te buigen alleen is de vonk afstand langer en das dus iets slechter
|
|
V8 |
|
youp |
18-5-2004 19:36 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
nou ik buig de puntjes ook altijd tot een nagel dikte bij een hoor...maar ze doen het ook wle zonder te buigen alleen is de vonk afstand langer en das dus iets slechter
ja het probleem bij mij is dat de afstand van de electroden veranderd doordat ze zo heet worden dat ze zacht worden... en als ze dan te dicht bij elkaar staan gaat ie slechter lopen... dan heb ik t wel over een afstand van 0,2-0,3mm ofzo (bij deze autobougi)
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
mBeter |
18-5-2004 19:55 |
Posts: 983 |
de vonk moet wel lang genoeg en goed bereikbaar zijn voor het mengsel. maar kun je de elektrode veel makelijker verbuigen dan dat ze nieuw zijn?
|
|
gSuper? |
|
youp |
18-5-2004 20:09 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
de vonk moet wel lang genoeg en goed bereikbaar zijn voor het mengsel. maar kun je de elektrode veel makelijker verbuigen dan dat ze nieuw zijn?
als ie heet is en ie gaat moeilijk lopen enzo dan draai ik altijd de bougi er uit en pak een schroevendraaier en buig zo zonder echt kracht te zetten de electrode terug... alsof t een ijzerdraadje is ofzo... als hij afgekoeld is is dat natuurlijk niet meer zo...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
ties |
18-5-2004 20:31 |
Posts: 1333 |
auto bougie is toch lange schacht?
maar dan moet je et wel heel bont maken om je electrode te laten smelten.
|
|
|
|
youp |
18-5-2004 20:32 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
auto bougie is toch lange schacht?
maar dan moet je et wel heel bont maken om je electrode te laten smelten.
dr zijn uitzonderingen... 90% van de auto bougies hebben een lange schacht dr zijn een aantal modellen met korte schacht... ik herinner me nog dat op het doosje onder andere suzuki stond (maar vraag me niet welk model)
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
gollem |
18-5-2004 20:39 |
Posts: 254 |
dr zijn uitzonderingen indd bosch +10 bougies zijn korte schacht. heb ik laatst nog vervangen van een opel kadet.
|
|
PIEN trug in je put!! |
|
MTX 80 RII H |
18-5-2004 20:44 |
Posts: 336 |
das niet gek hoor, dat je een heet stukkie ijzer zonder al te veel moeite kunt verbuigen.
Alleen beetje strange dat jouw bougie daar warm genoeg voor wordt, dan moet hij al ongeveer roodgloeiend zijn namelijk.
dus zou ik er maar zo snel mogelijk een bougie met een hogere warmtegraad in proppen. Dit kan nooit goed zijn natuurlijk
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
youp |
18-5-2004 20:47 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H
das niet gek hoor, dat je een heet stukkie ijzer zonder al te veel moeite kunt verbuigen.
Alleen beetje strange dat jouw bougie daar warm genoeg voor wordt, dan moet hij al ongeveer roodgloeiend zijn namelijk.
dus zou ik er maar zo snel mogelijk een bougie met een hogere warmtegraad in proppen. Dit kan nooit goed zijn natuurlijk
nop, maar deze bougi ontbrand al zo heet dat ik 100km nodig had om het bougibeeld te kunnen lezen... er sloeg gewoon niks op aan... nu loop ik dus ook dikke kans dat ik een gat in mn zuiger fik...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
youp |
18-5-2004 20:47 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gollem
dr zijn uitzonderingen indd bosch +10 bougies zijn korte schacht. heb ik laatst nog vervangen van een opel kadet.
champion ook
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
PRO TUNING |
18-5-2004 21:04 |
Posts: 4000 |
Er zijn geen aparte "auto bougies" .
Er zijn bougies met verschillende warmte graden - draad diameters - gemaakt van verschillende materialen - verschillende lengtes schroefdraad etc.
|
|
|
|
youp |
18-5-2004 21:09 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Er zijn geen aparte "auto bougies" .
Er zijn bougies met verschillende warmte graden - draad diameters - gemaakt van verschillende materialen - verschillende lengtes schroefdraad etc.
ik heb t niet over een aparte bougi gehad...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Blukaap |
18-5-2004 21:30 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: youp
heb ik t wel over een afstand van 0,2-0,3mm ofzo (bij deze autobougi)
Neuh joh.
Maar je zoekt het maar fijn zelf uit, je bent toch te eigenwijs en dom om hulp te aanvaarden, dan laat de zooi maar fijn kapot lopen.
|
|
Bastila is lief |
|