Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougies TE heet...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18759 - bougies TE heet...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

youp 18-5-2004 19:23 Print reply
Posts: 325
ff reminder, ik rij nu dus met een autobougi maar ik wil daar zsm vanaf omdat die een gaatje in de zuiger kan branden EN de electrode wordt zo heet dat ie 'week' word....
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 18-5-2004 19:25 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Wel.

Stel dat ding normaal af, kijk waar ie evt verkeerd vonkt (lees: isolatie naar de kut, ontsteking op verkeerde tijdstip) en zet de electrodenafstand van de bougie op 0,4mm.

En kom daarna weer terug mauwen.


waarom zou ik aan een bougi gaan buigen? een bougi moet het doen als ie nieuw uit de verpakking komt daar hoef je van te voren niet aan te gaan buigen oid... btw hij is normaal afgesteld... bougi is mooi 'koffiebruin met een beetje melk' er zit een 90 hoofdsproeier in en een 42(dacht ik) stationair sproeier en de gasnaald staat op het rijkste... contactpunten staan ook goed... verder is er niks af te stellen
 
jij bent bob... en ik rij!
superior mt7 18-5-2004 19:33 Print reply

Posts: 2675
nou ik buig de puntjes ook altijd tot een nagel dikte bij een hoor...maar ze doen het ook wle zonder te buigen alleen is de vonk afstand langer en das dus iets slechter
 
V8
youp 18-5-2004 19:36 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

nou ik buig de puntjes ook altijd tot een nagel dikte bij een hoor...maar ze doen het ook wle zonder te buigen alleen is de vonk afstand langer en das dus iets slechter


ja het probleem bij mij is dat de afstand van de electroden veranderd doordat ze zo heet worden dat ze zacht worden... en als ze dan te dicht bij elkaar staan gaat ie slechter lopen... dan heb ik t wel over een afstand van 0,2-0,3mm ofzo (bij deze autobougi)
 
jij bent bob... en ik rij!
mBeter 18-5-2004 19:55 Print reply

Posts: 983
de vonk moet wel lang genoeg en goed bereikbaar zijn voor het mengsel. maar kun je de elektrode veel makelijker verbuigen dan dat ze nieuw zijn?
 
gSuper?
youp 18-5-2004 20:09 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

de vonk moet wel lang genoeg en goed bereikbaar zijn voor het mengsel. maar kun je de elektrode veel makelijker verbuigen dan dat ze nieuw zijn?


als ie heet is en ie gaat moeilijk lopen enzo dan draai ik altijd de bougi er uit en pak een schroevendraaier en buig zo zonder echt kracht te zetten de electrode terug... alsof t een ijzerdraadje is ofzo... als hij afgekoeld is is dat natuurlijk niet meer zo...
 
jij bent bob... en ik rij!
ties 18-5-2004 20:31 Print reply
Posts: 1333
auto bougie is toch lange schacht?
maar dan moet je et wel heel bont maken om je electrode te laten smelten.
 
youp 18-5-2004 20:32 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

auto bougie is toch lange schacht?
maar dan moet je et wel heel bont maken om je electrode te laten smelten.


dr zijn uitzonderingen... 90% van de auto bougies hebben een lange schacht dr zijn een aantal modellen met korte schacht... ik herinner me nog dat op het doosje onder andere suzuki stond (maar vraag me niet welk model)
 
jij bent bob... en ik rij!
gollem 18-5-2004 20:39 Print reply

Posts: 254
dr zijn uitzonderingen indd bosch +10 bougies zijn korte schacht. heb ik laatst nog vervangen van een opel kadet.
 
PIEN trug in je put!!
MTX 80 RII H 18-5-2004 20:44 Print reply
Posts: 336
das niet gek hoor, dat je een heet stukkie ijzer zonder al te veel moeite kunt verbuigen.
Alleen beetje strange dat jouw bougie daar warm genoeg voor wordt, dan moet hij al ongeveer roodgloeiend zijn namelijk.

dus zou ik er maar zo snel mogelijk een bougie met een hogere warmtegraad in proppen. Dit kan nooit goed zijn natuurlijk
 
It's a multiple-station rotation installation
youp 18-5-2004 20:47 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

das niet gek hoor, dat je een heet stukkie ijzer zonder al te veel moeite kunt verbuigen.
Alleen beetje strange dat jouw bougie daar warm genoeg voor wordt, dan moet hij al ongeveer roodgloeiend zijn namelijk.

dus zou ik er maar zo snel mogelijk een bougie met een hogere warmtegraad in proppen. Dit kan nooit goed zijn natuurlijk


nop, maar deze bougi ontbrand al zo heet dat ik 100km nodig had om het bougibeeld te kunnen lezen... er sloeg gewoon niks op aan... nu loop ik dus ook dikke kans dat ik een gat in mn zuiger fik...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 18-5-2004 20:47 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gollem

dr zijn uitzonderingen indd bosch +10 bougies zijn korte schacht. heb ik laatst nog vervangen van een opel kadet.


champion ook
 
jij bent bob... en ik rij!
PRO TUNING 18-5-2004 21:04 Print reply

Posts: 4000
Er zijn geen aparte "auto bougies" .
Er zijn bougies met verschillende warmte graden - draad diameters - gemaakt van verschillende materialen - verschillende lengtes schroefdraad etc.
 
youp 18-5-2004 21:09 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Er zijn geen aparte "auto bougies" .
Er zijn bougies met verschillende warmte graden - draad diameters - gemaakt van verschillende materialen - verschillende lengtes schroefdraad etc.


ik heb t niet over een aparte bougi gehad...
 
jij bent bob... en ik rij!
Blukaap 18-5-2004 21:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp
heb ik t wel over een afstand van 0,2-0,3mm ofzo (bij deze autobougi)


Neuh joh.

Maar je zoekt het maar fijn zelf uit, je bent toch te eigenwijs en dom om hulp te aanvaarden, dan laat de zooi maar fijn kapot lopen.
 
Bastila is lief

Dit topic is 3792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved