Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - langzamer door V-power??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #18741 - langzamer door V-power??
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 23950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boostah 16-5-2004 17:53 Print reply
Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

tja eigenlijk is dit voor een 4-takt benzine van de nieuw moteren

vooral volkswagen gebruikt moteren die (22lucht op 1 liter benzine rijden in plaats van 14/1) dit is omdat bij het lager benzine mengsel minder schadelijke stoffen voor het milieu vrijkomen dan bij het gewone

maar hier is 1 probleem de benzine moet zwavelvrij zijn en daarvoor is er de gewone

deze motoren rijden een 150km op dat arme mengesel en dan daarna 20 km op het gewone om een bepaalde stof (weet niet meer welke) opnieuw uit de katalysator te krijgen aangezien deze stof veel meer wordt geproduceerd met het arme mengsel

dus eigenlijk zou deze benzine niet meer prestaties leveren dan een gewone



dit is dan ook de rede waarom het zuiniger rijdt maar het is eigenlijk alleen zuiniger bij een 4takt met dit soort moter (theoretisch dan)


 
Blorn 16-5-2004 18:13 Print reply

Posts: 13825
Nederlandse V-power is bullshit.
 
barry 16-5-2004 18:22 Print reply

Posts: 7387
daarom ben ik blij dat ik 100m van de duitse grens woon
 
He?
SkaBla [Pim] 16-5-2004 18:24 Print reply

Posts: 4659
wou je het in je puch gooien?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
huh 16-5-2004 18:26 Print reply
Posts: 1755
Ach jah, tis dus eigenlijk zo dat het een wat schonere ontbranding geeft?

Ik vind de reclame op de radio eerlijk gezegd nogal misleidend met die blije race wagen geluiden en die @$#%!!$@^#@!^(^% Alard Kalf (of hoe je het ook schrijft )..."een soort adrenaline, voor je motor "
 
Saknet 16-5-2004 18:32 Print reply

Posts: 10355
haha omg ben ik ff blij dat ik reclame mijd
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
boostah 16-5-2004 18:49 Print reply
Posts: 308
v-power heeft wel degelijk nut voor het nieuwe type benzine motoren maar niet in prestatie wel in milieuvriendelijkheid

je moet het principe van de motoren op een armer mengesel kennen en pas dan snap je het

vooral die zwavelvrij is gigantisch belangrijk voor deze motoren aangezien enkel "speciale" benzines meestal zwavelvrij zijn
 
koen-z 16-5-2004 18:49 Print reply

Posts: 3702
lijkt me wel beetje logisch hea, gooi je v-power er in en opeens brult je motor in 3 seconde van 0 tot honderd.
 
BlizzarD 16-5-2004 18:53 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

lijkt me wel beetje logisch hea, gooi je v-power er in en opeens brult je motor in 3 seconde van 0 tot honderd.



 
Koos non-brommerloos!
dutchguy28 18-5-2004 21:48 Print reply
Posts: 4
V-power komt effectiever tot ontbranding, waardoor er minder verloren gaat zoals bij euro 95, minder "resten" blijven over oftewel het is gewoon beter voor je cilinder. Heb nu 10.000km staan op dit cilindertje @ 9000/9500 rpm waarvan de laatste 600km op vpower is.

Resultaat bij mij...
Vlotter reageren op gas bij uitacceleren uit bochten EN hij is absoluut zuiniger! Ik rij ongeveer 5km per liter meer dan voorheen! van 1 op 22 naar 1 op 27.

 
SuzukiMARC 18-5-2004 22:02 Print reply

Posts: 3023
iig wordt het tijd dat Radar de proef op de som neemt

wie belt nederland 2?


 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
bram-hercules 18-5-2004 22:05 Print reply

Posts: 317
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules

er wordt ook gezecht dat je met V-Power zuiniger rijd, maar er stroomd tog nog steeds evenveel benzine door je sproeier heen? dus dan rijd hij tog niet zuiniger? of is het een dikker mengsel (stropiriger) zodat er minder door je sproeier heen gaat?

 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
dutchguy28 18-5-2004 22:26 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules

er wordt ook gezecht dat je met V-Power zuiniger rijd, maar er stroomd tog nog steeds evenveel benzine door je sproeier heen? dus dan rijd hij tog niet zuiniger? of is het een dikker mengsel (stropiriger) zodat er minder door je sproeier heen gaat?

[...]



Nee "stroperige benzine" is funest voor je cilinder... ik denk dat de cilinder minder mengsel uit je membraam zuigt om voldoende tot ontbranding te komen , dat is de enigste antwoord wat ik erop kan geven. Maar cijfers liegen niet, ik weet wat mijn scooter reed op een liter en ik weet wat mijn scooter nu rijd op een liter en er zit wel degelijk een flink verschil in.

Misschien dat iemand anders nog wat erover te weten kan komen. By the way, ben geen andere olie gaan gebruiken gebruik dezelfde olie sinds dag 1, Valvoline SynPower Full Synthetic. Kost meer dan mijn ouwe lui betalen voor 5 liter 10w40 maar toch het is het waard
 
Hans F 18-5-2004 22:28 Print reply
Posts: 4326
psychologische tuning
 
[RRT] Lost-P 18-5-2004 22:46 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

psychologische tuning


haha idd, en maar denken dat ze er harder van gaan, als je t nog ff 30195 keer tegen jezelf zegt ga je nog echt harder ook ( voor je gevoel dan, iig )
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 23950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved