boostah |
16-5-2004 17:53 |
Posts: 308 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boostah
tja eigenlijk is dit voor een 4-takt benzine van de nieuw moteren
vooral volkswagen gebruikt moteren die (22lucht op 1 liter benzine rijden in plaats van 14/1) dit is omdat bij het lager benzine mengsel minder schadelijke stoffen voor het milieu vrijkomen dan bij het gewone
maar hier is 1 probleem de benzine moet zwavelvrij zijn en daarvoor is er de gewone
deze motoren rijden een 150km op dat arme mengesel en dan daarna 20 km op het gewone om een bepaalde stof (weet niet meer welke) opnieuw uit de katalysator te krijgen aangezien deze stof veel meer wordt geproduceerd met het arme mengsel
dus eigenlijk zou deze benzine niet meer prestaties leveren dan een gewone
dit is dan ook de rede waarom het zuiniger rijdt maar het is eigenlijk alleen zuiniger bij een 4takt met dit soort moter (theoretisch dan)
|
|
|
|
Blorn |
16-5-2004 18:13 |
Posts: 13825 |
Nederlandse V-power is bullshit.
|
|
|
|
barry |
16-5-2004 18:22 |
Posts: 7387 |
daarom ben ik blij dat ik 100m van de duitse grens woon
|
|
He? |
|
SkaBla [Pim] |
16-5-2004 18:24 |
Posts: 4659 |
wou je het in je puch gooien?
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
huh |
16-5-2004 18:26 |
Posts: 1755 |
Ach jah, tis dus eigenlijk zo dat het een wat schonere ontbranding geeft?
Ik vind de reclame op de radio eerlijk gezegd nogal misleidend met die blije race wagen geluiden en die @$#%!!$@^#@!^(^% Alard Kalf (of hoe je het ook schrijft )..."een soort adrenaline, voor je motor "
|
|
|
|
Saknet |
16-5-2004 18:32 |
Posts: 10355 |
haha omg ben ik ff blij dat ik reclame mijd
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
boostah |
16-5-2004 18:49 |
Posts: 308 |
v-power heeft wel degelijk nut voor het nieuwe type benzine motoren maar niet in prestatie wel in milieuvriendelijkheid
je moet het principe van de motoren op een armer mengesel kennen en pas dan snap je het
vooral die zwavelvrij is gigantisch belangrijk voor deze motoren aangezien enkel "speciale" benzines meestal zwavelvrij zijn
|
|
|
|
koen-z |
16-5-2004 18:49 |
Posts: 3702 |
lijkt me wel beetje logisch hea, gooi je v-power er in en opeens brult je motor in 3 seconde van 0 tot honderd.
|
|
|
|
BlizzarD |
16-5-2004 18:53 |
Posts: 2050 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
lijkt me wel beetje logisch hea, gooi je v-power er in en opeens brult je motor in 3 seconde van 0 tot honderd.
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
dutchguy28 |
18-5-2004 21:48 |
Posts: 4 |
V-power komt effectiever tot ontbranding, waardoor er minder verloren gaat zoals bij euro 95, minder "resten" blijven over oftewel het is gewoon beter voor je cilinder. Heb nu 10.000km staan op dit cilindertje @ 9000/9500 rpm waarvan de laatste 600km op vpower is.
Resultaat bij mij...
Vlotter reageren op gas bij uitacceleren uit bochten EN hij is absoluut zuiniger! Ik rij ongeveer 5km per liter meer dan voorheen! van 1 op 22 naar 1 op 27.
|
|
|
|
SuzukiMARC |
18-5-2004 22:02 |
Posts: 3023 |
iig wordt het tijd dat Radar de proef op de som neemt
wie belt nederland 2?
|
|
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url] |
|
bram-hercules |
18-5-2004 22:05 |
Posts: 317 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules
er wordt ook gezecht dat je met V-Power zuiniger rijd, maar er stroomd tog nog steeds evenveel benzine door je sproeier heen? dus dan rijd hij tog niet zuiniger? of is het een dikker mengsel (stropiriger) zodat er minder door je sproeier heen gaat?
|
|
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter#### |
|
dutchguy28 |
18-5-2004 22:26 |
Posts: 4 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules
er wordt ook gezecht dat je met V-Power zuiniger rijd, maar er stroomd tog nog steeds evenveel benzine door je sproeier heen? dus dan rijd hij tog niet zuiniger? of is het een dikker mengsel (stropiriger) zodat er minder door je sproeier heen gaat?
[...]
Nee "stroperige benzine" is funest voor je cilinder... ik denk dat de cilinder minder mengsel uit je membraam zuigt om voldoende tot ontbranding te komen , dat is de enigste antwoord wat ik erop kan geven. Maar cijfers liegen niet, ik weet wat mijn scooter reed op een liter en ik weet wat mijn scooter nu rijd op een liter en er zit wel degelijk een flink verschil in.
Misschien dat iemand anders nog wat erover te weten kan komen. By the way, ben geen andere olie gaan gebruiken gebruik dezelfde olie sinds dag 1, Valvoline SynPower Full Synthetic. Kost meer dan mijn ouwe lui betalen voor 5 liter 10w40 maar toch het is het waard
|
|
|
|
Hans F |
18-5-2004 22:28 |
Posts: 4326 |
psychologische tuning
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
18-5-2004 22:46 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
psychologische tuning
haha idd, en maar denken dat ze er harder van gaan, als je t nog ff 30195 keer tegen jezelf zegt ga je nog echt harder ook ( voor je gevoel dan, iig )
|
|
Chille Tune shit dan |
|