Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleempje met mijn DT 110cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18708 - Probleempje met mijn DT 110cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 14-5-2004 14:15 Print topicpost

Posts: 214
Ik heb 2 probleempjes met mijn yamaha dt.

Weet iemand misschien precies hoe ik de ontsteking moet afstellen? Ik snap het namelijk niet omdat er geen draaibare grondplaat opzit, met mijn puchie is dat namelijk wel zo. Wat ik tot nu toe ook geprobeerd heb, ik kan alleen mijn contactpuntje stellen (de openingsgrootte) en heb niets anders gezien wat te verstellen is. Dus kunnen jullie mijn misschien even een duidelijke uitleg geven???

Als tweede heb ik nog een vraag over mijn sproeier. Er zit nu een 20mm carburateur in en die is van de 50cc overgezet naar de 110cc. De vorige eigenaar heeft toen zijn grootste sproeier erin gezet die hij had en dat was 120. Maar dat is volgens mij veel ste klein voor een 110cc. Weet iemand misschien met welke maat sproeier ik ongeveer kan beginnen???? 200 ofzo??

 

Teunmenator 14-5-2004 14:21 Print reply

Posts: 2524
de grondplaat kun je niet verdraaien bij een DT (tenzij je een andere zoekt/gaat frezen enz..)

En ik reed met een snelle 50 op een 140. Ik zou bij de 220 beginnen...
 
Erikl 14-5-2004 14:54 Print reply

Posts: 214
Ok bedankt dan weet ik dat van de sproeier alvast. Maar kan ik de ontstekingstijd niet veranderen ofzo? Is er niet iets anders wat ik kan verstellen? Of is het zo dat mijn ontsteking gewoon steeds goed staat ofzo?
 
Teunmenator 14-5-2004 15:05 Print reply

Posts: 2524
je ontsteking staat gewoon goed. Is eigenlijk hetzelfde als bij mt e.d. dat ie gewoon op het streepje zou staan. Je hoeft hem dus niet te verstellen als je contactpuntjes goed staan is het goed. Wil je hem gaan vervroegen dan moet je wat anders verzinnen al weet ik daar bij een dt nog wel iets leuks voor

 
kpotappel86 14-5-2004 15:15 Print reply

Posts: 2679
beter koop je dtr ontsteking hoor elektronische...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Olaf 14-5-2004 15:18 Print reply
Posts: 473
je contactpuntjes meoten tussen de 3,0 en 4,5 mm zitten
 
Erikl 14-5-2004 15:46 Print reply

Posts: 214
Ik heb mijn contactpuntjes op 0,35mm want zover moet het met een puch ook dus als ik dat heb afgesteld is het gewoon goed?
 
kpotappel86 14-5-2004 16:05 Print reply

Posts: 2679
ga op zoek naar een dtr ontsteking dat loopt echt beter hoor.. gast hier mop het dorp had alleen gezeik met punten ook op dt... hup dtr onstekingkje erop en draaie stukken beter... betere gasreactie enzo... liep gewoon beter...


en over die carbo ik zou lekker op zoek gaan naar groter hoor een 24 ofzo loopt ook beter... die heb een betere gasnaald stelt makkelijker af enzo... of een 26 of 28 da kan ook makkelijk op een 110 hoor...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 14-5-2004 16:07
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 14-5-2004 16:19 Print reply

Posts: 2524
Als je ooit gezeik hebt met je ontsteking of als je hem wilt vervroegen e.d. (of begrenzen met een cdi) dan is een dtr ontsteking handig.

Maar ik heb zelf nooit problemen gehad met contactpuntjes en dan is het goed genoeg ...
 
Erikl 14-5-2004 23:17 Print reply

Posts: 214
Het zal wel een hele domme vraag zijn maar wat is een dtr ontsteking precies, gewoon een ontsteking met contactpuntjes maar met een draaibare grondplaat ofzo???
 
kpotappel86 15-5-2004 0:19 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

Het zal wel een hele domme vraag zijn maar wat is een dtr ontsteking precies, gewoon een ontsteking met contactpuntjes maar met een draaibare grondplaat ofzo???


dat is hetzelfde als jou onmtsteking maar dan anders hahahah
neej joh da heb een cdi en dus zonder punten en 12 volt heb je dus vee meer aan...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Erikl 15-5-2004 10:34 Print reply

Posts: 214
Waarom is een cdi ontsteking zoveel beter dan?
 
Olaf 15-5-2004 11:14 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

Ik heb mijn contactpuntjes op 0,35mm want zover moet het met een puch ook dus als ik dat heb afgesteld is het gewoon goed?


dat bedoel ik
 

Dit topic is 535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved