Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerband laat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1206 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18682 - Powerband laat?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 13-5-2004 17:11 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Hoeft niet, kan ook aan de uitlaat liggen.


Idd...vandaar dus ook dat ik een laagtoerigere uitlaat aanraadde...u snap mr GSMJUNK?

edit:
dus ff voor de volledigheid: powerband van een bepaalde motor hangt van een flink aantal factoren af.

Dit bericht is ge-edit door huh op 13-5-2004 17:12
 
lafstafarian 13-5-2004 17:13 Print reply

Posts: 446
Me uitlaat hou ik, homoet special . Mn powerband is ergens bij 9k 9,5k ofsow, trekt dan door tot mn teller ver van de cijfers is (klopt dat ding wel ).

Trugschakelen sja, ik vin gewoon dat hij iets beter moeten kunnen trekken. Je wilt altijd het optimale deruit halen. Mn eurokit is nog ongetuned, bij een hoop mensen met eurokit 70cc zie ik dat er getuned is. Misschien is dat nodig?

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 13-5-2004 17:18
 
GSMJUNK 13-5-2004 17:18 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Idd...vandaar dus ook dat ik een laagtoerigere uitlaat aanraadde...u snap mr GSMJUNK?

edit:
dus ff voor de volledigheid: powerband van een bepaalde motor hangt van een flink aantal factoren af.

Dit bericht is ge-edit door huh op 13-5-2004 17:12



MR nog wel ik voel me vereerd. Maaruh jah je hebt gelijk het hangt van veel factoren af. Maar het leek me gewoon het meest logisch dat hij een hoogtoerige cilinder had. Niet aan uitlaat enz gedacht dus bij deze excuses MR Huh.
 
NEE ik kan niet rijden
huh 13-5-2004 17:19 Print reply
Posts: 1755
Wordt moeilijk om een cilinder laagtoeriger te maken. Over het algemeen word je cilinder juist hoogtoeriger als je em (flink) laat tunen. Je kan em misschien wat af laten werken ofzo.

En wat ook nog kan is je compressie wat verhogen, door een mooi cilinderkopje te (laten) ontwerpen en draaien.

edit: no offence mr gsmjunk

Dit bericht is ge-edit door huh op 13-5-2004 17:20
 
lafstafarian 13-5-2004 17:23 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Wordt moeilijk om een cilinder laagtoeriger te maken. Over het algemeen word je cilinder juist hoogtoeriger als je em (flink) laat tunen. Je kan em misschien wat af laten werken ofzo.

En wat ook nog kan is je compressie wat verhogen, door een mooi cilinderkopje te (laten) ontwerpen en draaien.

edit: no offence mr gsmjunk

Dit bericht is ge-edit door huh op 13-5-2004 17:20


Ik weet eigenlijk niet of ik al HD kop heb of nie, hoe kan ik dit checken?
 
Davidjuhh 13-5-2004 17:57 Print reply

Posts: 367
Meestal zit er bij een hoge druk kop geen of bijna geen rand meer op het stuk dat boven het gat van de cilinder zit.
Let wel:
Als je gaat afdraaien niet te veel want dan gaat de zuiger tegen je kop aan hijgen... maar dat wist je al wel denk ik.

Zelf heb ik liever geen hoge drukkop want daarmee kun je je biggend ook makkelijker aan stront helpen. Gebruiken ze eigenlijk alleen maar voor de cross
Daar maakt het toch geen hol uit want ze halen de hele bende uit elkaar na iedere cross

Greets

Dit bericht is ge-edit door Davidjuhh op 13-5-2004 17:58
 
ties 13-5-2004 18:00 Print reply
Posts: 1333
rand van de zuiger hoort niet boven de cil rand uit te komen top je wel mits die een bolling heeft. de bolling in de kop hoor overeen te komen met die van je zuiger.
en als je bigend gaar is slaat ie zowiezo tegen de kop aan.

als je em laagtoeriger maakt. kan dat et beste met de uitlaat.

en ik denk dat je et verkeerd doet als je na iedere cross de cil er af haalt. zuiger gaat zowiezo 10 rij uren mee.

dus je kan er een hd kop op zetten maar dat heeft geen nut.

Dit bericht is ge-edit door ties op 13-5-2004 18:02
 
Davidjuhh 13-5-2004 18:12 Print reply

Posts: 367
Ik denk dat je me niet begrijpt... Een hoge druk kop maakt niet uit op een cross, want ze rijden toch maar ??n of twee crosses met een cilinder, het maakt die lui niets uit of het 10 uren meekan of niet, zij hoeven het toch niet te betalen. (maat van me doet speedway)
en in het begin heb je de meeste performance uit een cilinder, later wordt dat steeds minder.
En omdat wij niet zoveel geld hebben om iedere keer een nieuwe cil te kopen ga ik liever wat voorzichtiger met mn spulletjes om en doe ik er geen hoge drukkop op.
Ik moet daar wel eerlijk bij zeggen dat je de verandering duidelijk merkt, en dat het een geweldige uitkomst kan zijn. EN je biggend zal er niet na een week uit liggen, maar het slijt wel sneller met een HD kop
 
lafstafarian 13-5-2004 18:17 Print reply

Posts: 446
Ok bedankt.
Ik heb dus geen HD kop. En ik ben ook erg zuinig, dus dan hoeft het niet. Ik ben blij met mn uitlaat, dus alles wat overblijft is cil btje laten afwerken. Kijken wat dat oplevert.
 
huh 13-5-2004 18:20 Print reply
Posts: 1755
OMG

Ik had het niet over een HD kop, maar meer over een opmaat kop, een zelf gedraaide kop die naar eigen wensen gemaakt is. Een netjes gedraaide verbrandingskamer voor een mooie onsteking en een nette squishrand met een bepaald oppervlak afhankelijk van de toepassing waar je em voor gebruikt. En een nette squish. Een nette kop dus

Geen HD kop...heb al vaak langs zien komen hier dat het troep is. Ik heb er zelf ook eentje op mn brommer, al rij ik er nooit meer op...je merkt vrij weinig verschil, ik heb weinig gemerkt tenminste. Het staat meer stoer:
"hey wat heb jij daar op die cilinder zitten?"
"een hoge drukkop"
"vet "

Je neemt dus gewoon een goeie ori kop, liefst eentje waar nog niet door een of andere mongool aan is gebeund of vanaf is gedraaid, daarmee ga je naar een tuner, crosszaak of een metaalbewerker met verstand van zaken en je zegt dat je een mooie cilinder kop voor je brommertje wilt hebben. Kan zijn dat je zelf de maten moet op geven, misschien rekenen ze het wel mooi voor je uit. En klaar...een mooie kop voor je brommertje

Trouwens, Davidjuh mag me uit gaan leggen hoe een HD kop je big-end zo makkelijk aan stront helpt (afgezien van het mislukte en slechte massa-productie ontwerp misschien dan )

Dit bericht is ge-edit door huh op 13-5-2004 18:21
 
Tsxdude AKU MicheL 13-5-2004 18:21 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

[...]


10K? volgens mij klopt je rg tt voor geen zak




Hij geeft precies hetzelfde aan als daarvoor by mijn tsx teller

Hij Begon met de powerband, 9.5/10k tot 12.5 , was ook getuned btw...

Orgineel draaide hij van 8k > 11k.... Niet getuned dan...

En by mijn 50cc is het netzo....is ook getuned..
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Davidjuhh 13-5-2004 18:30 Print reply

Posts: 367
Haha, je zegt het al, de brommer biggendjes zijn vaak niet berekend op HD. Nog afgezien van het feit dat de meeste krukassen al niet eens meer origineel zijn maar import. Wat dus "mislukte en slechte massa-productie ontwerp" is, . Je kunt het min of meer vergeleiken met een 70 cc cil op je brom. Als je 70 cc gaat rijden, dan gaat je biggendje er zo uit. Het is er gewoon niet op berekend. Nou en als je dan een hoge druk kop erop doet, dan heeft dat welliswaar minder snel dat effect, maar het gebeurt wel.
Je zegt het zelf, hij krijgt er meer kracht van.

Ow ben trouwens helemaal met je eens dat een op maat gemaakte kop WEL goed kan zijn.

greets
 
ties 13-5-2004 18:50 Print reply
Posts: 1333
das onzin dat een 70 of een hd kop je bigend om zeep helpt. met een crosser doe je een jaar of meer met een bigend. maar dat is niet te vergelijken met speedway.
hd kop zorgt alleen voor meer compressie en hebben vaak een betere vorm als de ori kop.
en soms ook meer koel oppervlakte. een hd kop heeft ongeveer et zelfde effect als een afgevlakte ori kop. maar dan met een betere verbranding kamer meestal.
 

Dit topic is 1642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved