Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerband laat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18682 - Powerband laat?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 13-5-2004 16:17 Print topicpost

Posts: 446
Oi,

Ik rij nu tijdje met mn nieuwe setup. Rijdt lekker, mooi geluid, lekker koppel . Maar kheb na paar ritjes ff een vraag:

Als ik rustig rij in wijken ed dan laat ik em bijna nooit in powerband komen. Maar als ik wel wil doortrekken, duurt het lang voordat ik van lage toeren tot in me powerband kom, voor mijn gevoel.
Wat zou hierbij kunnen helpen?

edit: ff setup erbij

Eurokit 70cc
Homoet 70cc Racing Special
Mikuni 20mm
K&N Powerfilter
5-bak
4-plaats
14-45 vertanding

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 13-5-2004 17:17
 

MB-SpEeDfReAk 13-5-2004 16:25 Print reply
Posts: 612
lichtere vertanding, als het mij te lang duurt laat ik me koppeling slippen helpt ook goed, maarja is alleen niet zo goed...
 
88
Tsxdude AKU MicheL 13-5-2004 16:29 Print reply

Posts: 10676
Laten slippen is dom, en lichtervertanden heeft er niets meej te maken... Komt gewoon omdat de cilinder de powerband hoog in toeren heb..

Als je hem dan lichter vertand gaat hij alleen sneller door de versnellingen heen... maar toerental waar de powerband begint blijft hetzelfde...

Die van mij begon ook pas by 10k, wanneer begint die van jou?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MB-SpEeDfReAk 13-5-2004 16:32 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Laten slippen is dom, en lichtervertanden heeft er niets meej te maken... Komt gewoon omdat de cilinder de powerband hoog in toeren heb..

Als je hem dan lichter vertand gaat hij alleen sneller door de versnellingen heen... maar toerental waar de powerband begint blijft hetzelfde...

Die van mij begon ook pas by 10k, wanneer begint die van jou?

Ja ik zei toch net al dat het niet goed was maar moet ik toch zelf weten, en dat heeft er wel wat mee te maken...ja gaat dan idd sneller door de versnellingen heen, dus je bent sneller op toeren dus is eerder bij ze powerband, oh ja stil maar...
Of zeg ik nou iets heel doms??

Dit bericht is ge-edit door MB-SpEeDfReAk op 13-5-2004 16:32
 
88
Tsxdude AKU MicheL 13-5-2004 16:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

[...]

Ja ik zei toch net al dat het niet goed was maar moet ik toch zelf weten, en dat heeft er wel wat mee te maken...ja gaat dan idd sneller door de versnellingen heen, dus je bent sneller op toeren dus is eerder bij ze powerband, oh ja stil maar...
Of zeg ik nou iets heel doms??

Dit bericht is ge-edit door MB-SpEeDfReAk op 13-5-2004 16:32


maar toerental waar de powerband begint blijft hetzelfde...

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MB-SpEeDfReAk 13-5-2004 16:35 Print reply
Posts: 612
Ja dat waarschijnlijk wel ja...
 
88
[RRT] Lost-P 13-5-2004 16:39 Print reply
Posts: 4578
niet waarschijnlijk, die begint gewoon op t zelfde toerental
 
Chille Tune shit dan
Bruut 13-5-2004 16:50 Print reply
Posts: 93
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Laten slippen is dom, en lichtervertanden heeft er niets meej te maken... Komt gewoon omdat de cilinder de powerband hoog in toeren heb..

Als je hem dan lichter vertand gaat hij alleen sneller door de versnellingen heen... maar toerental waar de powerband begint blijft hetzelfde...

Die van mij begon ook pas by 10k, wanneer begint die van jou?


pas bij de 10k ? van de 10k tot de hoeveel ? en op een tsx ? hmm... wat voor setup had je dan ?
 
Blukaap 13-5-2004 16:52 Print reply

Posts: 10006
Terugschakelen, zitten niet voor niks versnellingen op.
 
Bastila is lief
MB-SpEeDfReAk 13-5-2004 16:54 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Terugschakelen, zitten niet voor niks versnellingen op.

ohja haha dat is idd het makkelijkst
 
88
huh 13-5-2004 16:55 Print reply
Posts: 1755
Slippen met koppeling, zit nie voor niks een koppeling op

Misschien dat een laagtoerigere uitlaat ook nog wat helpt.
 
GSMJUNK 13-5-2004 17:00 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Slippen met koppeling, zit nie voor niks een koppeling op

Misschien dat een laagtoerigere uitlaat ook nog wat helpt.



als de cilinder hoogtoerig is zal een laagtoerige uitlaat denk ik niet helpen...
 
NEE ik kan niet rijden
huh 13-5-2004 17:03 Print reply
Posts: 1755
Waar zie jij staan dat de cilinder hoogtoerig is?
 
GSMJUNK 13-5-2004 17:09 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Waar zie jij staan dat de cilinder hoogtoerig is?


Aangezien zijn powerband laat begint zal zijn cilinder wel hoogtoerig zijn lijkt jou dat niet?
 
NEE ik kan niet rijden
Blukaap 13-5-2004 17:10 Print reply

Posts: 10006
Hoeft niet, kan ook aan de uitlaat liggen.
 
Bastila is lief
BlizzarD 13-5-2004 17:10 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Laten slippen is dom, en lichtervertanden heeft er niets meej te maken... Komt gewoon omdat de cilinder de powerband hoog in toeren heb..

Als je hem dan lichter vertand gaat hij alleen sneller door de versnellingen heen... maar toerental waar de powerband begint blijft hetzelfde...

Die van mij begon ook pas by 10k, wanneer begint die van jou?


10K? volgens mij klopt je rg tt voor geen zak
 
Koos non-brommerloos!

Dit topic is 1641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved