Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - org cilinder, vaag probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #18671 - org cilinder, vaag probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 13-5-2004 0:05 Print topicpost

Posts: 3841
ik heb sinds vandaag mijn org cilinder er maar eens op gegooit.
heb er vanmiddag eem boostpoortje in gemaakt, vrij klein en de spoelers iets vergroot, de uitlaatpoort is van 12 mm naar 26 mm gegaan, en inlaat kanalen zijn 50% groter gemaakt, de timing is nog org gelaten
, dus blowdown van ong 20

alles leuk en aardig maar toen ik dus de cil gemonteerd had en ik wou gaan aanlopen deed hij vrij weinig, aleen beetje pruttelen en liep nieteens stationair, zat nog sproeier 180 in van de vorige cil, dus ik sproeier 110 erin gedaan, maar de brommer deed nog steeds het zelfde, toen 80 en als laatste sproeier 63 en daarmee doet hij ook precies hetzelfde, choke uit dan sloeg hij af bij alle sproeiers.
nou ben ik dus geen persoon die snel raad vraagt maar hier loop ik toch echt op een dood spoor??
na lang lopen en hard rennen rijd hij bij 8000 toeren en heel klein beetje gas geven, maar als ik meer gas geef slaat hij gelijk af

enkele gegevens:
-zeer hoge compresse (aleen aanlopen in de 3
-heb er beetje olie in gedaan en kwam erachter dat er nog maar een paar lieter benzine in de tank zat, misschien te rijk gesmeerd?
-ontsteking is goed, hij liep vanmorgen nog prima
-zit 20mm carburateur achter( misschien te groot voor org cilinder?
-org uitlaat

vind het behoorlijk kut misschien dat door het tunen de cilinder verkloot is maar dat lijkt me erg overdreven aangezien ik 50 imi's over de 100 krijg en ik heb me echt ingehouden met deze org cilinder.

raad pleace ik ben zoon beetje radeloos

edit: membraam is goed jah
 
groene motoren gaan harder

Marthin 13-5-2004 0:39 Print reply

Posts: 6164
ik denk dat je hem verzuipt, probeer eens een 12 a 16mm caburateur als je die nog hebt liggen.
 
[RRT] Lost-P 13-5-2004 8:04 Print reply
Posts: 4578
Hmm, te grote Carb is t zeker niet...20mm op een getunede 50 moet wel kunnen. Maar ik heb ook zo ongeveer dat probleem, als ik in de lage toeren volgas geef verzuiptie meteen. Ik denk dat t door de boostpoort komt bij mij dat ik die te groot heb gemaakt waardoor er meteen teveel mengsel binnenkomt? Alleen zeg je wel dat ie bij jou nog redelijk klein is , vreemd vreemd vreemd....En t lijkt me niet dat je te vet gesmeerd hebt want dan zou die t helemaal niet meer doen toch?
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 13-5-2004 9:05 Print reply

Posts: 2242
Ik zou zoiezo een een 12 of 16 of 18mm pakken.

effe nieuwe benzine erin, en nieuwe bougi.

en nog een vraag: die sproeiers waar jij het over hebt, 180, 110, 80, 63, lijkt me sterk dat allemaal keihih is. Ik denk dat die sproeier 180 een mikuni sproeier is?

Anders nog effe sproeier 120 keihin proberen, en als je denkt dat hij verzopen is, dan effe met de benzinekraan dicht aanrennen, en met de gas vol open.



 
HTS Autotechniek
Pistonpen Paultje 13-5-2004 11:33 Print reply

Posts: 8678
Wss je cilinder naar de knoppen geholpen, of je zit te kutten met die mikuni en keihin's idd.

Valse lucht kan ook nog, maar zal wel niet.


 
Tsxdude AKU MicheL 13-5-2004 12:46 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

Ik zou zoiezo een een 12 of 16 of 18mm pakken.

effe nieuwe benzine erin, en nieuwe bougi.

en nog een vraag: die sproeiers waar jij het over hebt, 180, 110, 80, 63, lijkt me sterk dat allemaal keihih is. Ik denk dat die sproeier 180 een mikuni sproeier is?

Anders nog effe sproeier 120 keihin proberen, en als je denkt dat hij verzopen is, dan effe met de benzinekraan dicht aanrennen, en met de gas vol open.





120keihin lijkt me nog vry groot voor een bygewerkt orgineel cilindertje...

gewoon teveel in je cilinder zitten te kutten...

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 13-5-2004 12:57
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
mBeter 13-5-2004 12:56 Print reply

Posts: 983
met verkeerde sproeier moet ie wel lopen en je kunt niet zomaar zeggen dat een sproeier te groot is, iemand heeft een mtx 130 keihin op een 18mm 50cc en die is in verhouding groter dan een 180 mikuni!
bougietje al vervangen jasper? met 20 zal ie wel moeten lopen
 
gSuper?
Saknet 13-5-2004 13:09 Print reply

Posts: 10355
20mm op 50 ori BWAHAHA
getuned of niet dat skeelt toch amper met zon verrot ding probeer m voor de grap eens met 12mm
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Ja Weh nou 13-5-2004 13:09 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


120keihin lijkt me nog vry groot voor een bygewerkt orgineel cilindertje...

gewoon teveel in je cilinder zitten te kutten...

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 13-5-2004 12:57


sja, omdat hij hem op een orginele cilinder heeft zitten valt er niet veel te zegen over de sproeier, ik probeer gewoon te bedenken waarom hij hem niet gestart krijgt, een aangezien een 20 mikunie veel mengsel bied voor de(een) cilinder, moet die (meng)verhouding ook goed zijn. De sproeier hoeft niet persee kleiner bij een kleinere cilinderinhoud, hij kan zelfs groter moeten. En ik vond 110 keihin beetje klein voor een 20 mikunie(algemeen gezien), dus zou ik 120 keihin proberen.(vanuitgaande dat die 180 mikuni is) en stel dat die 180 wel keihin is, dan is het wel een heel groot gat van 180 naar 110.

en in principe moet hij met de verkeerde sproeier wel te starten zijn, maar met een sproeier die er dik naast zit kan het wel zijn dat je hem niet(nauwlijks) gestart krijgt

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 13-5-2004 13:11
 
HTS Autotechniek
Tsxdude AKU MicheL 13-5-2004 13:12 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

[...]


sja, omdat hij hem op een orginele cilinder heeft zitten valt er niet veel te zegen over de sproeier, ik probeer gewoon te bedenken waarom hij hem niet gestart krijgt, een aangezien een 20 mikunie veel mengsel bied voor de(een) cilinder, moet die (meng)verhouding ook goed zijn. De sproeier hoeft niet persee kleiner bij een kleinere cilinderinhoud, hij kan zelfs groter moeten. En ik vond 110 keihin beetje klein voor een 20 mikunie(algemeen gezien), dus zou ik 120 keihin proberen.(vanuitgaande dat die 180 mikuni is) en stel dat die 180 wel keihin is, dan is het wel een heel groot gat van 180 naar 110.

en in principe moet hij met de verkeerde sproeier wel te starten zijn, maar met een sproeier die er dik naast zit kan het wel zijn dat je hem niet(nauwlijks) gestart krijgt

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 13-5-2004 13:11


Alleen al de 20mm op een orgi cilinder
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Saknet 13-5-2004 13:19 Print reply

Posts: 10355
sorry hoor maar 70cc eurocilindro met 18keihin draait bij mij op een sproeier 95keihin

wat je KAN doen is er een sproei 80 instoppen en je hand gedeeltelijk voor je carb gat houden, zodatj e kan bepalen hoeveel je je luchtfilter ongeveer af moet knijpen..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 13-5-2004 13:20
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Ja Weh nou 13-5-2004 13:28 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Alleen al de 20mm op een orgi cilinder


idd ben ik met je eens, ik zou zoiezo geen 20 mik op een 50(snel) zetten dan 18 keihin..



Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 13-5-2004 13:28
 
HTS Autotechniek
jeroen 13-5-2004 13:38 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

ik heb sinds vandaag mijn org cilinder er maar eens op gegooit.
heb er vanmiddag eem boostpoortje in gemaakt, vrij klein en de spoelers iets vergroot, de uitlaatpoort is van 12 mm naar 26 mm gegaan, en inlaat kanalen zijn 50% groter gemaakt, de timing is nog org gelaten
, dus blowdown van ong 20


omfg
uitlaatpoort.12mm zal wel verkeerd zijn?
heb je dat ding niet gewoon vernuekt?
inlaat 2x zo groot..:P

 
SkaBla [Pim] 13-5-2004 13:45 Print reply

Posts: 4659
probeer maar een kleinere carb deze krijg je gwoon niet afgesteld
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
mBeter 13-5-2004 14:15 Print reply

Posts: 983
je krijgt em idd veel moeilijker afgesteld, trouwens het ligt ook heel veel aan je gasnaald welke grootte sproeier je moet hebben.
ik heb mijn gasnaald dunner gedraaid en toen ik startte zonder choke was ie al sterk aan het 4takten en toen ik ging "rijden" en een hoekje verder was ging het zo erg van aan/uit/aan/uit en startte hij later niet meer omdat de bougie in nog geen 50 meter verbrand was. en ben ik 50 maten teruggegaan met alleen een andere gasnaald
 
gSuper?
HondaNSRmaster 13-5-2004 14:25 Print reply

Posts: 157
Ik heb me orginele cilinder er ook op met 2o mikuni loopt perfect ook een beetje getuned..
sproeier 90 .
hij loopt nu 90 met wind mee dus ik denk meschien dat je em te ver heb gefreest..

 

Dit topic is 1540 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved