Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cdi??? kapot???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1867 - cdi??? kapot???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HJ 15-10-01?20:04 Print reply
Posts: 281
zorg ook dat je blok/frame aarding goed is anders schiet je er nog niks mee op en blijft ie bougies vreten!
 
4stroke rules
Martijn 15-10-01?20:03 Print reply
Posts: 10000
als die ontstekingsspoel achter mn vliegwiel kapot is dan vonkt ie toch helemaal niet meer???
Als ik mn (nieuwe) bougie tegen mn uitlaat hou en mn motor torn (draai) dan vonkt ie heel zwak en ongelijkmatig, of soms helemaal niet.
Ik denk dat het ergens in mn bedrading zit dus ik ga direct van mn ontsteking draad leggen naar mn bobine... kijke of t werkt
Hoe duur is zo;n spoel???
Volgens mij best duur....
maar vonkt ie nog wel met een gare spoel???
Hij maakte eerst ook maar 8000 toeren maar na afstelling opeens 12000 dus....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 15-10-01?20:23 Print reply
Posts: 2803
soms vonkt hij nog met spoel maar wel gaar, dus precies zoals jij zegt.


 
Martijn 16-10-01?00:25 Print reply
Posts: 10000
nou, alles ligt eraf, kabelboom, ontsteking bobine.
Ik wil het doormeten maar mn multimeter is opeens kwijt.
kun je die ontstekingsspoel trouwens doormeten??
Ik ga gewoon de rood/zwarte draad overal doormeten en ook de wit/zwarte van de aarde.
Ook effies de spoel en t contactslot doormeten hopen dat t lukt..
Is zo'n nieuwe spoel nou eigenlijk duur, of weet niemand dat.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 16-10-01?11:28 Print reply
Posts: 2499
Welke cdi is trouwens de onbegrensde, ik heb hier een zwarte met wit stekkertje en een bruine met rood stekkertje. En ik kan het even niet proberen omdat m'n brommer uit elkaar ligt
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 16-10-01?15:09 Print reply
Posts: 10000
ik heb effies een digitale multimeter gekocht en mn kabels door gemeten.
De rood/zwarte heeft een weerstand van 0.5 ohm en de z/w aardedraad ook.
Dus volgens mij ligt het hier niet aan.
Die ontstekingsspoel heeft aan de linkerkant een stukje open koperdraad en aan de rechterkant ook.
Als ik de weerstand tussen deze 2 meet komt het op oneindig uit.
Horen deze dingetjes contact met elkaar te maken, want dat doen ze bij mij dus niet.
Volgens mij bestaat de spoel maar uit 1 koperdraad dus volgens mij moeten ze dan contact maken.
waarschijnlijk is de spoel dus verrot door de hoge toeren.
Michiel weet jij hoe duur zo;n spoel is??
En der kon toch ook een honda spoel in?? hoe duur zijn die??
Die spoel moet toch een weerstand van 120 ohm hebben of zoiets...
help me nou nog effies zodat ik weer kan bleren.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Woeter 16-10-01?15:20 Print reply

Posts: 2832
Je moet niet de draden door gaan meten, daar schiet je nix mee op, er moet wel een bepaalde weerstand in de spoel zitten, ik meen iets van 180 Ohm als je de spoel doormeet, maar dat weet ik echt niet zeker, kan ook iets heel anders zijn...
 
Sneks 16-10-01?15:25 Print reply
Posts: 2499
voor een walleroo is er een imi cdi te koop, het lijkt mij dat deze ook op een nsr/mb/mt/mtx past, is dit een betere cdi?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 16-10-01?15:41 Print reply
Posts: 10000
als ik de spoel doormeet zegt dat ding 1, wat betekent dat de weerstand oneindig is, dus geen contact maakt.
k heb de draden doorgemeten om breuken en dergelijke te vinden.
Maaaaar.....
Toen ik mn bougiedop door meette gaf dat vage ding ook oneindig aan, dus er wordt geen stroom door de bougiedop geleidt, hebben jullie dit ook want met een andere bougiedop van mn mint, deedie dat ook...
Ik koop wel gewoon een nieuwe dop
Woeter of michiel weten jullie hoe duur een nieuwe ontstekingsspoel is???
Of heeft er iemand nog eentje voor me?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Woeter 16-10-01?16:08 Print reply

Posts: 2832
Als je een nieuwe echte originel Suzuki ontstekingspoel koopt, dan ben je echt een fortuin kwijt... meer als 100 ballen, dat weet ik zeker
Probeer eerst maar een nieuwe bougiedop
Enne wanneer ging ie eigenlijk stuk? tijdens het rijden of tijdens het prutsen?
Ik heb misschien nog wel een goede spoel liggen
 
Nick - Administrator 16-10-01?16:24 Print reply

Posts: 4967
Anders wikkel je die spoel zelf
 
-Michiel RS- 16-10-01?16:38 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Die ontstekingsspoel heeft aan de linkerkant een stukje open koperdraad en aan de rechterkant ook.
Als ik de weerstand tussen deze 2 meet komt het op oneindig uit.




Als je dan goed had gemeten dan betekend het dat ie kapot is.

Maar voor de zekerheid moet je het ff zo doen:

Schroef die 2 schroeffies van de spoel los en haal um eruit, laat de zwart rode draad eraan zitte/mag ook los.

Dan de ene testpen van de meter tegen de ijzere rand waar je schroeffies ingaan tegenaanhouwe.

En dan de andere testpen tegen de zwart rode draad houden, nu hoort er tussen de 100 en 200 Ohm uit te komen.
Als het niet zo is issie kapoet! :(

Enn dat van je bougiedop is wel verklaarbaar, er zit dan een weerstand in tegen storingen van audio/video apparattuur denk ik.
Maar door het hoge voltage NA de bobine alleen in je bougiekabel springt de vonk gewoon door die weerstand heen naar je bougie, om het zo maar effe te zegge.

[This message is edited by Nick on 16-10-01 16:51]
 
Martijn 16-10-01?20:13 Print reply
Posts: 10000
ik geloof dat als ik meet tussen de r/z draad en het ijzeren verbindingsstuk met de grondplaat dat ie dan geleid, maar ik zal het effies natrekken.
Dat van de bougiedop dacht ik al, want hij vonkte gewoon bij een andere bobine en het is bij alle bougiedoppen die ik heb doorgemeten.

oke dan, opeens geeft ie tussen de 2 koperen draden van de spoel 100,2 ohm aan, dus volgens mij is ie nog goed.
Vanaf de spoel naar de bobine aansluiting is de weerstand nog steeds 100,3 of 100,4 ohm dus hij is overal goed.

Nou weet ik opeens niet meer zeker of mn bobine nog goed is, kan iemand me vertellen of en hoe je een bobine van een ts kan doormeten?>??

In een motorboek van me staat electronische ontsteking mooi uitgetekend, en daar staat een weerstand bij van 4700 ohm, zou deze weerstand in de bobine zitten, aangezien de cdi in de bobine zit???

Spoel is dus goed, bedrading ook, aarde ook, dus zit het denk ik toch in het laatste gedeelte, BOBINE, BOUGIEKABEL of BOUGIE.
Ik denk bobine.

Als ik de bobine doormeet (aansluitlipje van rd/zw naar 2 (weekijzeren) uitsteksels) dan zegt men meetding heel effies een bepaalde weerstand en daar na (na een halve seconde) weer oneindig weerstand.
Volgens mij is dit niet goed en hoor je een bobine gewoon door te kunnen meten, of het moet komen door de potenti?le weerstand van 4700 ohm...
nou ja, ik wil dus even weten of ik mn bobine kan doormeten.

Als dit het niet is ben ik vet genaaid want dan weet ik het niet meer en zal mn brommer het waarschijnlijk nooit nooit nooit nooit meer doen en moet ik de rest van mn leven fietsen.
(tenzij ik spaar en een Viper koop)


[This message is edited by Martijn Ts ... on 16-10-01 23:19]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved