Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe heet deze puch lager??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 688 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18616 - Hoe heet deze puch lager??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rj1987 11-5-2004 18:01 Print reply
Posts: 164
bij die middelste plaat zitten van die lipjes aan de zijkant. Die vallen in van die gleufjes. En die zijn wat uitgesleten.
 
Rj1987 11-5-2004 19:51 Print reply
Posts: 164
Dus niemand weet hoe dit lager heet? Hoe leg ik aan een dealer uit welke lager ik bedoel??
 
mBeter 11-5-2004 19:56 Print reply

Posts: 983
zeg gewoon de druklager van de aanloopkoppeling!
toen ik dat ding wou hebben toen zei ie dat ze niet meer leverbaar waren
 
gSuper?
Rj1987 11-5-2004 19:57 Print reply
Posts: 164
ok, ik zie wel. Dus als ik hem eraf haal loopt het ook gewoon??
 
PRO TUNING 11-5-2004 20:17 Print reply

Posts: 4000
Het lager heet de koppelingsdruklager en is alleen verkrijgbaar in combinatie met je drukplaat, kosten ? 10.00 euro.
 
Rj1987 11-5-2004 20:20 Print reply
Posts: 164
ok, dan ga ik dat even halen. Dan loopt het misschien ook meteen zonder gerammel.
 
Rj1987 12-5-2004 17:01 Print reply
Posts: 164
Hoi,

Net nieuw plaatje gehaald. Net dus die oude eraf. Tot mijn verbazing is de lager verdwenen... :-0 Nu zie ik in de eruitgelopen olie zwarte stukjes plastic, oftewel de plastic deeltjes van de lager. Nu de kogeltjes... die kan ik dus nergens vinden. Ik hoor ze niet, ik zie ze niet en ik weet dus niet of ik heel mn blok moet gaan openschroeven. In de olie lijkt metaalgruis te zitten, maar ik verwacht niet dat dat van de kogeltjes is... Wat te doen??
 
mBeter 12-5-2004 17:12 Print reply

Posts: 983
mmhz, dat gruis kan je slijtage van koppeling zijn, ik denk dat je naaldjes bedoelt ipv kogeltjes? ja kan het blokje eronderut schroeven (3bouten) dan carb eraf en draden. als je de rechter carterkap eraf hebt met benzine doorspoelen paar keer en dan moet ie wel schoon zijn
 
gSuper?
Rj1987 12-5-2004 18:06 Print reply
Posts: 164
dus benzine erin, daarna eruit laten lopen en zo een paar keer met schone benzine? Dan is ie schoon?. Naaldjes? Volgens mij zaten er toch echt balletjes in, maar ik weet dat verder nie.. Ik lees het nu net, ik heb blok er al helemaal onderuit. ik wilde hem net gaan openschroeven aan de onderkant.
 
mBeter 12-5-2004 18:13 Print reply

Posts: 983
mmhz ik zal het risico wel lopen want er zit niet veel in een puchblok aan tandwielen etc. en veel gaten waar het vuil in kan dus dan heb je het geklooi met vloeibare pakking niet , zorg ook ff dat je koppeling goed schoon is want daar draait alles met hoge snelheid en kleine passingen.
gewoon benzine erin ongeveer 2 bekers per keer en op de kop schudden dan eruit laten lopen en paar keer doen
 
gSuper?
Rj1987 12-5-2004 22:15 Print reply
Posts: 164
ik heb het gedaan. ik heb er een stuk of 8 naaldjes uit gehaald. bedankt. Loopt weer goed en ik heb geen lagertje maar een koperbusje op dit moment. Is dus een verbetering. Alleen lijkt er iets met met de carburateur. Slaat af wanneer je station draait. Moet aardig wat gas geven wil de brommer "stationair" draaien. Kan het zijn dat ik de gas naald te hoog of te laag in mn carb heb gezet?? Of valt dit af te stellen. Met die stelschroef op de carburateur verandert er niks.

http://members.home.nl/rj.boekel/carb.JPG

Dit bericht is ge-edit door Rj1987 op 12-5-2004 22:19
 
mBeter 12-5-2004 22:49 Print reply

Posts: 983
maar deed ie het eerst wel goed? want je kan je carb er helemaal afhalen, dus vanhet spruitstuk en je kan de gasschuif eraf halen.. wat heb jij gedaan? zit de carb er goed op en zuigt hij geen valse lucht? naaldje heeft meer invloed op draaien met gas, niet stationair
 
gSuper?
Rj1987 13-5-2004 15:38 Print reply
Posts: 164
Hoi,

Heel de carb eraf en de gasschuif eraf gehaald. Nu heb ik dus die naald misschien te hoog of te laag zitten. Zet ik hem anders dan gaat ie ineens hard stationair (25kmpu) en doe je hem weer in een andere dan slaat ie af stationair. Het loopt goed en de stationairschroef heeft geen effect op het lopen van de brommer. Voordat ik met dat blok aan de gang ging deed hij het wel goed. Sproeier zal het dus niet zijn. Het is 100% zeker de gasschuif, kabel??
 
mBeter 13-5-2004 15:48 Print reply

Posts: 983
heb je de gasschuif er niet verkeerd in?
kijk eens in de carb of de gaskabel goed werkt en de schuif goed terugkomt.
kijk ook door de carb als je de stat schroef indraaid dat de schuif ook omhoog gaat(als dat gaat bij zon carb, kan je snel genoeg zien)

ik gok op de schuif er veerkeerd om in!
 
gSuper?
Rj1987 13-5-2004 17:19 Print reply
Posts: 164
Doe ik het ringetje met 3 puntjes in het midden wel goed? Ik doe het op het ringetje waar je de gasnaald mee vast zet.
 

Dit topic is 1285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved