Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opbouwen mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18607 - opbouwen mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotappel86 11-5-2004 9:46 Print topicpost

Posts: 2679
vriend van mij heb een mt gekocht in onderdelen...

hij is volledig gestript maar compleet... kan er iemand me vertellen hoe je begint met op bouwen met evt foto's want echt alles is er dus af.. alle boutjes en ringen en bussen enzo liggen gewoon in een emmer erbij.... wie helpt hem en mij even...

het balhoofd is al gelukt en de voorpoten enzo... maar graag zou ik de lengtes en de diktes weten van de wiel assen/a-brugassen etc... en past op iedere brug een veren set van 38 cm...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Ja Weh nou 11-5-2004 10:18 Print reply

Posts: 2242
Je hebt als het goed is twee busjes die wan smaller zijn dan de andere, die gaan door je luchtfilter, en zetten je blok vast. met 10mm as(d8 ik)

je hebt 3 dikkere bussen waarvan 2 langer, en 1 kortere, rechts bij je voorwiel(12mm as d8 ik) gaat zo'n lange, en links bij je achterwiel, die kortere gaat rechts bij je achterwiel(12mm as d8 ik)

je achterbrug as is net zo dik als je achterwielas(tenzij er een achterbrug inzit met een 14mm as)



Ik heb zelf ook een chrome achterbrug gehad, waar ik alleen korte veren op kon zetten, omdat anders het remstanghoudertje mijn frame raakte(daar waar het frame van links met rechts verbonden word) alleen was er wel aan die achterbrug gebeund, dus kan het ook daar aan liggen



Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 11-5-2004 10:24
 
HTS Autotechniek
bart de scootergek 11-5-2004 10:32 Print reply

Posts: 8916
ik heb nu hetzelfde thuis staan, alleen dan met een aprilia af-1, dus nog moeilijker. probeer vooral veel naar tekeningen te kijken hoe het zit.
 
Honda RC-33
Pas 11-5-2004 10:32 Print reply

Posts: 1181
Stap 1: Maak alles schoon
Stap 2: leg alles wat bij elkaar hoort apart (hoopje voorvork, hoopje moterblok etc. --> dus ook kijken of je al die boutjes en moertjes kan sorteren.)

Dan zet je het fram neer, voorvork d'r in. Bij je stepjes zet je het even op een stukje hout, dan kan je ook de achterbrug met veren erin zetten. Nu het moterblok erin met luchtfilterboks. Leg nu de draadboom over het frame en monteer ff de bobine/cdi/relais op het goede punt en sluit de onsteking misschien ff aan. Monteer eerst je standaard en gooi dan pas de wielen eronder. Nu uitlaat erop, dan tank en buddy.

Volgens mij zijn we zo een heel eind...

Download ff het onderhouds boekje in de Knowledge Base van 't forum.
 
GSXR600K1
kpotappel86 11-5-2004 10:38 Print reply

Posts: 2679
alles is schoon hoor en voor vork staat er al in.. balhoofd is in orde al nieuwe cups en kogeltjes met vet erin gefrot al dat draait allemaal wel lekker

@ frits op welke achterbrug(stereo vering) past dat wel dan die hoge veren...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ja Weh nou 11-5-2004 10:43 Print reply

Posts: 2242
iig op de orginele achterbrug
 
HTS Autotechniek
Pas 11-5-2004 10:45 Print reply

Posts: 1181
maar met die chrome kom je ook al een heel eind, het het zie d'r wat robuuster uit
 
GSXR600K1
kpotappel86 11-5-2004 10:58 Print reply

Posts: 2679
maar ja stik ruig hij heb wel die veren gkeocht... beetje kut als ze niet passen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Pistonpen Paultje 11-5-2004 11:09 Print reply

Posts: 8678
Mijn tip:

Gewoon aan de gang gaan, niet zitten neuzelen achter brommerforum. Het is gewoon simpelweg uitvinden...

Ik begin meestal bij MT met de achterbrug(incl veren en wiel), dan kan ik hem namelijk ergens op zetten en niet omkiepert. Dan de voorvork, dan het electrisch gebeuren, blok eronder, tank erop, lopend maken...En daarna pas zorgen dat je verlichting het doet, en de kappen erop zitten. Das allemaal niet direct nodig...

Maar zo als ik al zei, gewoon aan de gang gaan is de beste optie. Me MB had ik gesloopt en opgebouwd in 3 dagen zo tussendoor af en toe. Dus zo heel moeilijk is het niet.

Ik heb vaak ook zitten treuzelen omdat ik er gewoon tegen op keek. Nu weet ik beter, en begin ik gelijk ipv. kijken wat er nog allemaal moet gebeuren oid.
 
kpotappel86 11-5-2004 11:19 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Mijn tip:

Gewoon aan de gang gaan, niet zitten neuzelen achter brommerforum. Het is gewoon simpelweg uitvinden...

Ik begin meestal bij MT met de achterbrug(incl veren en wiel), dan kan ik hem namelijk ergens op zetten en niet omkiepert. Dan de voorvork, dan het electrisch gebeuren, blok eronder, tank erop, lopend maken...En daarna pas zorgen dat je verlichting het doet, en de kappen erop zitten. Das allemaal niet direct nodig...

Maar zo als ik al zei, gewoon aan de gang gaan is de beste optie. Me MB had ik gesloopt en opgebouwd in 3 dagen zo tussendoor af en toe. Dus zo heel moeilijk is het niet.

Ik heb vaak ook zitten treuzelen omdat ik er gewoon tegen op keek. Nu weet ik beter, en begin ik gelijk ipv. kijken wat er nog allemaal moet gebeuren oid.


de pest is de veren passen dus niet.. en ik zit nu ook op me stage hoor... anders was ik echt wel bezig...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
wipe-out 11-5-2004 15:18 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 

Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved