Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 379 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18603 - Koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de Spookrijder 11-5-2004 7:52 Print topicpost
Posts: 6
Ik heb in m'n MB nu een 4 plaats koppeling,

en daar zitten 4 boutjes in met veren eronder, als ik die allemaal helemaal in draai.. hoeveel slagen moet ik hem dan terug draaien???

Ik meende dat het bij een 3 plaats, een halve slag was (voor elke bout natuurlijk)

Dus, wie weet dat voor een "4 plaats" koppeling???

Gr. De Spookrijder
 
De Spookrijder!

Ralf 11-5-2004 8:42 Print reply

Posts: 9073
Schroefjes helemaal indraaien, losjes vast.
 
-Niellesie- 11-5-2004 8:45 Print reply

Posts: 6454
redelijk vast zetten anders kunnen ze los raken heb ik ook een keer gehad en dat is niet fijn
 
allalallalallalalallalala
kpotappel86 11-5-2004 8:55 Print reply

Posts: 2679
ik draai ze altijd gewoon goed vast da maakt niets uit hoor...

Edit: vast is vast toch... niet al te vast niet te los gewoon normaal...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 11-5-2004 9:11
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Lemmuh 11-5-2004 12:35 Print reply

Posts: 314
Als je die niet aandraait krijg je zo'n effect alsof je ketting dr vanaf gelopen is, maak veel toeren maar trekt nix meer koppeling blijft slippen totdat je ze weer aandraait.....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
freek79 11-5-2004 18:00 Print reply
Posts: 30
Gewoon vast draaien en voral niet half anders lopen ze los tijdens het rijden. Deze schroefjes zijn niet om je koppeling af te stellen.
 
Ed Honda CB50J 11-5-2004 18:57 Print reply

Posts: 4190
Zou er iig maar voor zorgen dat ze niet los kunnen.

Voor de zekerheid - vast = vast + een beetje.

Als ze losdraaien en tussen je koppelings tandwielen + schakelbak tandwielen e.d. gaan frotten weet je wel hoe laat het is
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
de Spookrijder 11-5-2004 22:00 Print reply
Posts: 6
Hmm, volgens mij kunnen die boutjes niet tussen de tandwielen van de versnellingsbak raken maar goed..

Wie kan mij vertellen hoe die koppeling precies werkt?? Ik zie dat wanneer je de hendel inknijpt, een lagertje wordt ingedrukt dat de versnellings bak stil zet???? En dan draait de buitenkant van de koppeling verder???

Wie weet hoe dat werkt??

Mail me maar of reageer hier, alvast bedankt
 
De Spookrijder!
Blorn 11-5-2004 22:01 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Zou er iig maar voor zorgen dat ze niet los kunnen.

Voor de zekerheid - vast = vast + een beetje.

Als ze losdraaien en tussen je koppelings tandwielen + schakelbak tandwielen e.d. gaan frotten weet je wel hoe laat het is
Over het algemeen is vast + vast krak.
 
de Spookrijder 11-5-2004 22:03 Print reply
Posts: 6
PS e-mail is jelkelei@hotmail.com


Met 3 plaats is het zo---> vastdraaien en een halve slag losser.. maar dit is een 4 plaats in een 50 blok.. :-0
 
De Spookrijder!
bart de schakelgek 11-5-2004 22:04 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de Spookrijder

PS e-mail is jelkelei@hotmail.com


Met 3 plaats is het zo---> vastdraaien en een halve slag losser.. maar dit is een 4 plaats in een 50 blok.. :-0


niet waar, ook gewoon vast

 
Limburger
Blukaap 11-5-2004 22:10 Print reply

Posts: 10006
Idd, dingen moeten vast.
Manier die ik gebruik: koppeling moet gewoon vrij kunnen draaien en dan met een klein rateltje vastdraaien totdat de koppeling mee gaat draaien.

En dan nog een tik aan die ratel geven zonder de koppeling te blokkeren.

Koppeling werkt trouwens doordat je de achterste plaat naar links duwt (richting vliegwiel zeg maar) waardoor de druk van de platen af gaat.
En die brengen dan de kracht vd krukas niet meer over naar je bak.
 
Bastila is lief
de Spookrijder 11-5-2004 22:16 Print reply
Posts: 6
ow, nou ik zal het morgen es proberen
 
De Spookrijder!
John Huijben 11-5-2004 22:26 Print reply

Posts: 2433
net zo vast totdat je iets krak hoort zeggen en dan een kwart slag terug ( niet serieus nemen )
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MWvdK 11-5-2004 22:36 Print reply

Posts: 2247
Trekt dat nou beter op dan, zo'n 4 plaats ipv een 3 plaats? (en zo ja, waarom?)
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-5-2004 22:39 Print reply

Posts: 10835
trekt niet beter of anders op, slipt en verslijt alleen minder snel. vooral bij 70cc enzo
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved