omdat ik dus een hele bak onderdelen aangeleverd kreeg door een jongen waar ik hem voor in elkaar moest zetten, kwam ik 2 cilinders tegen. bij de cilinders draaide ik de spruitstukken af om te kijken wat voor membraan erin zat. bij de eerste gewoon een normale 4 klepper en dat was een gilardoni 2 ori aprilia cilinder ( wel met fluitpoorten, ovale uitlaatpoort, 4 spoelers en een booster) bij de andere trof ik een raar inlaatsysteem aan. na het spruitstuk splitst het zich op, het ene deel kan door het membraan het andere deel kan gewoon rechtstreeks de cilinder in.het is dus ook een half membraangestuurde cilinder, en half zuigergestuurd net als bij suzuki. de foto's zullen het wel verduidelijken denk ik
dit zie je als je het spruitstuk eraf haalt
nu is het membraan verwijdert
hier is het membraan zelf
hier zie je de cilinders, het gaat om de rechter cilinder, en je ziet in de cilinder hoe de poorten uitkomen.
ik heb er verder niet echt vragen over, alleen wat het nut er van is, ik wou het jullie gewoon mededelen, ik heb het iig nog nooit gezien.
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 10-5-2004 18:47
|