Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mtx koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18563 - Honda mtx koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 10-5-2004 12:12 Print topicpost

Posts: 314
Mijn koppelingsplaten zien er nog goed uit en veertjes zijn net nieuw en tog gaat ie vanaf de 8ooo tot de 10000 slippen
En dan voel je de koppleingsplaten grip zoeken en dan in een keer valt ie 2000 tot 3500 toeren weg en gaat ie weer langzaam snelheid opbouwen en als ik dan door een kuil rijd schieten de toeren omhoog maar de snelheid niet en dan slipt die k*t koppeling weer
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

jeroen 10-5-2004 12:35 Print reply

Posts: 15066
hoe dik zijn je platen?
en je veren?
 
Lemmuh 10-5-2004 13:05 Print reply

Posts: 314
Platen hebben nog veel profiel komen vers uit ene goede MTX-sh die niet door slipte kheb ook die veertjes alleen had die mtx een lc 50cc en ik heb een lc 70cc
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
jeroen 10-5-2004 13:06 Print reply

Posts: 15066
platen moeten 2,5mm zijn..veren 28mm ofzo?
je zou nieuwe veren kunnen proberen ofzo..
staat je kabel niet te strak?
 
pauluspietsema 10-5-2004 13:35 Print reply

Posts: 107
dat heb ik ook gehad met m'n kawa, je moet maar eens kijken naar de olie die je in je blok hebt, als die niet goed is (en er zit veel verschil in hoor) dan kan je koppeling ook blijven slippen, ook op een hobbeltje, omdat de olie te plakkerig is en er dus niet optijd uit gedrukt kan worden.
ik heb zelf castrol 4-takt speciaal voor natte-plaat-koppelingen. of probeer een andere goeie olie uit, ik denk dat het daar aan ligt, ik had hetzelfde, en honda en kawa koppelingen zijn praktisch 't zelfd.
suc6
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
kpotappel86 10-5-2004 13:39 Print reply

Posts: 2679
heb je een drie plaats zeker ? dan kun je hem ff ombouwen tot een vier plaats

of je vervangt je beklede platen en neemt de goede olie met ringetjes ff onder de veren voor wat meer veerspanning of cr80 veertjes ofzo...

maar beter koop je een complete 80cc koppeling met 4 platen die slippen niet zo snel hoor...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Lemmuh 10-5-2004 13:41 Print reply

Posts: 314
kweet niej want ik heb deze mtx gekocht van een collega, de koppleingsplaten zouden gaar zijn.. maar de platen zijn goed maar slipten heel erg dus heb ik andere platen gekocht met veren die vers uit een mtx kwamen en die liep perfect...in mijn mtx gedaan en met olie die ik dr bij kreeg gevuld liep ff goed en daarna begon die weer te slippen, zal idd de olie zijn

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Lemmuh 10-5-2004 13:42 Print reply

Posts: 314
past die 80cc mbx koppeling gewoon in een normaal blok met dezelfde koppelingkap????
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Ralf 10-5-2004 13:47 Print reply

Posts: 9073
yup.
 
Lemmuh 10-5-2004 13:49 Print reply

Posts: 314
wat is dan het verschil met een 80 cc koppelingshuis met dat van een 50 cc alleen een stalen plaat extra en een gevoerde plaat xtra
???

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Ralf 10-5-2004 13:53 Print reply

Posts: 9073
Een extra setje platen ja.
Daardoor komt er minder kracht op elke afzonderlijke plaat, en kan het dus meer vermogen verwerken.
 
jeroen 10-5-2004 13:53 Print reply

Posts: 15066
maar..dit zou makkelijk moeten kunne hoor..
 
Lemmuh 10-5-2004 13:54 Print reply

Posts: 314
dus als ik er gewoon een plaat extra in stop heb ik een 80cc koppeling?????

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
jeroen 10-5-2004 13:57 Print reply

Posts: 15066
nee
 
Ralf 10-5-2004 14:01 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lemmen

dus als ik er gewoon een plaat extra in stop heb ik een 80cc koppeling?????



Nee, ook andere drukplaat en binnending, buitenhuis is wel hetzelfde.
 
Lemmuh 10-5-2004 14:11 Print reply

Posts: 314
in principe dus alleen die plaat waar die schroefdraad inzit om die koppeling met veertjes in te schroeven..??

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 2135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved