Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #18561 - waterstof brommer
|
Pagina 5 van 7
|
Dit topic is 6981 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jeroen |
10-5-2004 14:37 |
Posts: 15066 |
wie hapt?
|
|
|
|
Ralf |
10-5-2004 14:40 |
Posts: 9073 |
Je kan het gewoon kopen bij de gasboer hoor.
|
|
|
|
arie-de-arier |
10-5-2004 14:46 |
Posts: 10000 |
volgens mij heeft marcel het over zijn auto
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
deze week gaat mijn auto op waterstof! anders volgende week.
die man zegt dat jer er 2x zo zuinig mee rijd als benzine en je ben mer vermogen (h)
hierbij word gewoon watersfof geinjecteerd bij je normale benzine.
zo kan je dus gewoon je huidige motor houden
|
|
Allah is beter |
|
Daniel_84 |
10-5-2004 15:45 |
Posts: 1127 |
Jullie zeggen dat t allemaal zo makkelijk is he. gewoon je eigen setje hoppa.
Maar waarom rijdt er dan nog niemand mee rond he, en zitten ze allemaal moeilijk te doen met brandstofcellen enzo.
Bij die elektrolyse komt zo weinig vrij he. paar belletjes. dara kun je niets mee. Je hebt echt wel een paar liter gas nodig om alleen al beetje vooruit te komen.
|
|
|
|
Chantal MX50 |
10-5-2004 16:30 |
Posts: 12721 |
LeLuK
|
|
BF oma! |
|
Zygo |
10-5-2004 16:36 |
Posts: 196 |
Mja waterstof heeft ook zijn probleempjes. Je hebt meer waterstof dan benzine nodig om hetzelfde resultaat te behalen, de tanks moeten dus groter worden.
En hoe die waterstof opgeslagen moet worden is ook nog de vraag, waterstofatomen zijn zeer klein dus die lekken gewoon weg.
En als heel de wereld op waterstof gaat rijden, dan komt er toch een hele hoop meer waterdamp in de lucht? Welke gevolgen gaat dat eigelijk geven
|
|
|
|
jangnoe |
10-5-2004 16:39 |
Posts: 258 |
Stel nou he... als men de nodige energie voor electrolyse zoude putten uit kernfusie, en vervolgens ons op H2 zoude laten rijden, zou het dan niet beter zijn om direct op kernfusie te rijden
een 50cc motortje op waterstof zou wel phat zijn.
het enige waar ik aan zat te denken is het oxideren van de H2 (dus dat t weer water word) in het carter. En mengsmering .. straks geef je teveel gas.. oxideert je waterstof in je carter.. krijg je vastloper omdat je hele carter+krukas+lagers geroest is hahaha
50cc waterstof motors lijkt mij wel goed mogelijk, waterstof is zo brandbaar als de neten.. en onder druk gaat t ploffen...
aangezien de zuiger van een motor omhoog gaat en alle poorten sluit word de druk in de cil. Groter.. en is daar niet de bougie? pang, hoge druk zuiger gaat omlaag en wat zien wij??
Vooruitgang
[EDIT] Die WasserstubeBrommah ist ganz lelijk [/EDIT]
Dit bericht is ge-edit door jangnoe op 10-5-2004 16:41
|
|
|
|
Soepkip |
10-5-2004 17:02 |
Posts: 1339 |
|
|
|
|
Joscross |
10-5-2004 17:03 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zygo
En als heel de wereld op waterstof gaat rijden, dan komt er toch een hele hoop meer waterdamp in de lucht? Welke gevolgen gaat dat eigelijk geven
Dan gaat het vaker regenen slimbo
Het waterdamp wat door "de hele wereld" in de lucht zal komen is nihil vergeleken bij het water wat natuurlijk verdampt uit oceanen etc
oftewel verwaarloosbaar
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 10-5-2004 17:09
|
|
|
|
Joscross |
10-5-2004 17:22 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jangnoe
het enige waar ik aan zat te denken is het oxideren van de H2 (dus dat t weer water word) in het carter. En mengsmering .. straks geef je teveel gas.. oxideert je waterstof in je carter.. krijg je vastloper omdat je hele carter+krukas+lagers geroest is hahaha
Dit bericht is ge-edit door jangnoe op 10-5-2004 16:41
Ehm ik volg jouw ff niet..
Zover ik weet kan waterstof niet oxideren, het gaat namelijk samen met O en NIET met O2, daarom heet het ook water en niet waterstofoxide . En zover ik weet kan waterstof niet spontaan gaan reageren met zuurstof, daar komt eerst energie bij kijken.
Verder komt er na de ontbranding dus wel water vrij, maar dat komt er bij de huidige ontbrandingsmotoren ook al. Benzine is namelijk een koolstofketen en word na ontbranding H2O, CO2, CO en wat zware metalen (oxides) die bij de benzine zaten.
Je hoort nu toch ook niet van blokken die vast komen te staan door water, simpel omdat door de hoge temperatuur in je cilinder het de kans niet krijgt om neer te slaan, en als waterdamp de uitlaat al verlaat..
Je loopt dus gewoon te ouwehoeren
Correct me if i'm wrong.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 10-5-2004 17:26
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
10-5-2004 17:36 |
Posts: 5996 |
oke, mischien dat ik hiermee wat vragen beandwoord
bij 4t komt het mengsel niet bij de lagers, maar indd helemaal goed is water niet.
je moet ook een bepaalde toevoeging doen in je olie.
verder kan je er gewoon SLOOTwater voor gebruiken, maar dan moet je wel dat materialen sneller vervangen, het optimaalste is gedestileerd water.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Jullie zeggen dat t allemaal zo makkelijk is he. gewoon je eigen setje hoppa.
Bij die elektrolyse komt zo weinig vrij he. paar belletjes. dara kun je niets mee. Je hebt echt wel een paar liter gas nodig om alleen al beetje vooruit te komen.
omdat niemand er belang bij heeft (overheid etc), zoek maar op internet, overal zie je bouwtekeningen.
en denk jij dat er niet genoeg gas vrijkomt?
dan doe je wat verkeerd
binnenkort filmpjes en fotos van mijn auto die gedeeltelijk op waterstof loopt waar ik dicht bij de 100% rendement kom. dus ipv 1:12 naar 1:24 ga.
Dit bericht is ge-edit door Zoetahmeerdah [Marcel] op 10-5-2004 17:39
|
|
ik haat mensen |
|
Tomos 50 |
10-5-2004 17:42 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Jullie zeggen dat t allemaal zo makkelijk is he. gewoon je eigen setje hoppa.
Maar waarom rijdt er dan nog niemand mee rond he, en zitten ze allemaal moeilijk te doen met brandstofcellen enzo.
Als het aan de wetenschap ligt, rijdt iedereen al op waterstof, het is pure politiek.
Als waterstof de plaats van benzine inneemt gaan de brandstof giganten(Shell) failliet.
De overheid krijgt geld van Shell(hoe et precies zit weet ik niet) en de overheid krijgt dit geld dus niet meer als Shell failliet gaat.
Daarom moet eerst de olie op en kan later pas op waterstof worden overgegaan.
Aldus mijn Scheikunde leraar.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
10-5-2004 17:45 |
Posts: 5996 |
als je eens wist hoeveel belasting er op benzine zit
|
|
ik haat mensen |
|
honda_2takt_power |
10-5-2004 17:46 |
Posts: 6744 |
lelijk ding hasd em ook in de kijk gezien waterstof zie ik niks in verzin dan iets met elektra en zonnepanelen er op dat hij tijdens rijden oplaad
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Tomos 50 |
10-5-2004 17:51 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
als je eens wist hoeveel belasting er op benzine zit
Precies dat bedoel ik!
|
|
|
|
Dit topic is 6981 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 7
|
|