User 927 |
10-5-2004 0:12 |
Posts: 6405 |
Appie heeft ook al een waterstof SR... beetje jammer dat je nergens waterstof kunt tanken (Zal ook wel de reden zijn dat die dingen niet verkocht worden )
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
10-5-2004 0:14 |
Posts: 266 |
Mwa komt vanzelf als de olie schaars word.
Wel kut
al die mooie mopedjes in een klap nix meer waard.
Niet meer lekker rijden met mooi geluidje, alleen maar zoem zoem....
|
|
|
|
User 927 |
10-5-2004 0:16 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
Mwa komt vanzelf als de olie schaars word.
Wel kut
al die mooie mopedjes in een klap nix meer waard.
Niet meer lekker rijden met mooi geluidje, alleen maar zoem zoem....
Nee je ziet het verkeerd:
Waterstof word in europa rond 2020 ongeveer verplicht om te verkopen, subsidies erop enzow. Allemaal lekker geodkoop. Dan moeten de shell enzow wel met de benzineprijzen zakken om te kunnen concurreren
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
10-5-2004 0:19 |
Posts: 266 |
Mja maar olie kan op.
Het zal met zon vaart niet lopen, maar het kan natuurlijk wel.
Khoor steeds meer dat de olievelden en schattingen enzo tegenvallen.
kword er depri van.
|
|
|
|
MTX 80 RII H |
10-5-2004 0:36 |
Posts: 336 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Nee je ziet het verkeerd:
Waterstof word in europa rond 2020 ongeveer verplicht om te verkopen, subsidies erop enzow. Allemaal lekker geodkoop. Dan moeten de shell enzow wel met de benzineprijzen zakken om te kunnen concurreren
waarom denk je dat shell al jarenlang onderzoeken dwarsboomt, overkoopt en afzeikt? niet omdat ze staan te springen om van de brandstofmarkt gekeild te worden.
en dat bouwproject gaat enorm tegenvallen: 2 kerels bij mij in de klas hebben zelf een brandstofcel gebouwd als profielwerkstuk, en dat ding gaf minder stroom dan een citroen
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
arie-de-arier |
10-5-2004 0:41 |
|
mb-cruisefather.nl |
10-5-2004 0:41 |
Posts: 266 |
Kzat meer te denken aan een soort brommer 2tactje op gas.
Alleen dan niet lpg maar waterstof.
Kwil alleen wel es weten hoelang we nog olie hebben.
Ze maken allemaal mooie belodtes, maar het valt iedere keer tegen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
duitsers geven wel aan dat het dom is om te roken want dan ben je een nert met elektrofiets
Sja, maar wel geinig als dat electrofietsje je ineens voorbij komt scheuren. (alstie op te voren is iig)
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 10-5-2004 0:43
|
|
|
|
arie-de-arier |
10-5-2004 0:49 |
Posts: 10000 |
hoe wil je dat in godsnaam opvoeren?
moet je een hele andere cel er in zetten volgens mij of een waterstof mixje maken waardoor die meer kracht krijgt oid
|
|
Allah is beter |
|
mb-cruisefather.nl |
10-5-2004 0:58 |
Posts: 266 |
Nog zonzelfde cel erop zetten van een 2e en dan in serie.
dubbel vermogen en dus meer kracht. (hopen dat de electromotor het aan kan)
Alleen is je tenkie wel stuk sneller leeg, doet er nu maar een uur mee.
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 10-5-2004 0:58
|
|
|
|
SpeedyR |
10-5-2004 1:06 |
Posts: 1220 |
ik vindt dat achterwiel van dat ding zo onveilig oogend vastzitten
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
Daniel_84 |
10-5-2004 1:27 |
Posts: 1127 |
Je hebt 2 verschillende soorten waterstofmotoren. Eentje met de brandstofcel. En eentje waar je rechtstreeks waterstof kunt inspuiten in de gewone verbrandingsmotor.
Nu op dit moment is de brandstofcel veel rendabeler omdat deze `motor` gewoon efficienter is dan een gewone verbrandingsmotor.
We hebben gewoon nog niet genoeg waterstof. De opwekking kost heel veel energie. Maar als er een goede manier gevonden is hoe grote hoeveelheeden waterstof gevormd kunnen worden zie je denk ik dat de brandstofcel weer minder gaat worden. Immers je brommer zou nu gewoon op waterstof kunnen rijden. Een gewone verbrandingsmotor kan waterstof aan. (Kleine veranderingen moeten wel gemaakt worden) het is immers veel goedkoper je motor aan te passen op waterstof dan een hele brandstofcel in te bouwen.
Dus je kunt later ook nog gewoon op je brommer rijden met lekkere geluidjes( 20 jaar verder zowat) en opvoeren lijkt me ook mogelijk. En tis even milievriendelijk als de brandstofcel. er ontstaat alleen waterdamp.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
10-5-2004 6:59 |
Posts: 5996 |
deze week gaat mijn auto op waterstof! anders volgende week.
die man zegt dat jer er 2x zo zuinig mee rijd als benzine en je ben mer vermogen (h)
hierbij word gewoon watersfof geinjecteerd bij je normale benzine.
zo kan je dus gewoon je huidige motor houden
|
|
ik haat mensen |
|
blair |
10-5-2004 7:54 |
Posts: 150 |
Waterstof is niet geschikt als brandstof. Als er werd gewerkt met een gasciliner met waterstof durfte sommige mensen niet eens op het lab te komen en niet zonder reden.
De moleculen zijn erg klein je hebt ECHT snel lekage, verder weet iedereen wat er vroeger met zeppelins gebeurde enz.
Geen waterstof voor mij.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Ralf |
10-5-2004 8:12 |
Posts: 9073 |
Verder is waterstof ook nog 2 keer zo duur als Euro95, verbruikt het in brandstofcelvorm 2 keer zo veel als benzine, en is het zo vluchtig als de pest.
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
10-5-2004 9:01 |
Posts: 266 |
Mja maar als olie begint op te raken zal waterstof wel goedkoper worden.
Als het een noodzaak gaat worden, zullen ze er wel goede tanks voor gaan ontwikkelen.
Ik vraag me alleen wel af waar je zoiets op je brombo moet laten? De huidige tanks zijn zo lek als een vergiet.
|
|
|
|