Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18559 - Membraan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aard 9-5-2004 23:16 Print topicpost

Posts: 710
Wat is precies het verschil tussen een 2 kleps en een 4 kleps membraan?
Dus wat merk je ervan tijdens het rijden?
 

[RRT] Lost-P 9-5-2004 23:37 Print reply
Posts: 4578
Bij een 4kleps membraan heb je een betere gas reactie enz... qua snelheid maakt het niet zo gek veel uit maar vaak rijdt het ff wat lekkerder
 
Chille Tune shit dan
StefanB 9-5-2004 23:49 Print reply

Posts: 2591
en van 4 naar 6 kleps? :P (beide met carbon kleppen)
 
E24 M30b35@GT3576
[RRT] Lost-P 9-5-2004 23:51 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

en van 4 naar 6 kleps? :P (beide met carbon kleppen)


Wat ik er van weet is dat dat pas ECHT nut krijgt als je een behoorlijk grote cilinder hebt ( denk aan 100cc en hoger)...dus als je een 50 of een 70cc-tje hebt dan merk je daar niet zoveel verschil tussen
 
Chille Tune shit dan
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-5-2004 23:52 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


Wat ik er van weet is dat dat pas ECHT nut krijgt als je een behoorlijk grote cilinder hebt ( denk aan 100cc en hoger)...dus als je een 50 of een 70cc-tje hebt dan merk je daar niet zoveel verschil tussen


denk je?
 
ik haat mensen
[RRT] Lost-P 9-5-2004 23:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]

[...]


denk je?


Ik heb t niet over t verschil tussen de 50 en de 70cc he
 
Chille Tune shit dan
Neonlampje 10-5-2004 0:03 Print reply

Posts: 14825
wat n bedenksels hier zeg

Tis vrij simpel...
Hoe meer toeren je motortje maakt, hoe korter en heviger hij zijn mengsel aan zuigt. en andersom natuurlijk.

Een klep heeft een bepaalde weerstand. Zuig je over een lange tijd relatief minder mengsel aan... dan heb je een lagere kracht die op je kleppen werken. Heb je dus 1 grote, stijve klep... dan zal die een klein beetje open gaan staan. Heb je meerdere kleinere kleppen, met minder weerstand per klep. Dan zal je door laat oppervlak zich beter kunnen aanpassen op de mengselstroom.
Btw: Denk nu niet dat de kleppen volledig zullen sluiten elke keer als de druk weg valt, dit gaat zo snel.. ze zullen bijna altijd zweven, bij te kleine kleppen heb je het gevaar dat ze kunnen gaan klepperen (hoe dat ook heet) doordat ze te snel heen en weer schieten stuiteren ze op je spruistuk open en dicht... dit is dus niet goed voor je vermogens opbrengst.
Door meer kleppen te nemen verbeter je dus je laag en midden toeren gebied. Maar bij een slecht ontwerp kun je zelfs bovenin wat missen (vandaar ook dat sommige scooter rijders 1kleps membranen etc monteren)

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 10-5-2004 0:04
 
[RRT] Lost-P 10-5-2004 0:21 Print reply
Posts: 4578
Toch is t op zn tijd wel eens handig dat Lude ffies langskomt kijken
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved