Ralf |
8-5-2004 21:25 |
Posts: 9073 |
Expansievat, het is geen centrale verwarming ofzo...
http://members.bella...vze2p5sj/expcham.htm
Over die splitsing..
Wil je een dubbele expansie of gewoon vertakking in de stinger?
Voor dubbele expansie zal je een degree in stromingsleer moeten hebben om het te kunnen berekenen, voor dubbele stinger moet je gewoon niet het maximum willen.
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 8-5-2004 21:34
|
|
|
|
SavagePielk |
9-5-2004 9:29 |
Posts: 4562 |
haha oke, expansiekamer thnx! ik wil een uitlaat hebben die splits zodra hij horizontaal begint te lopen, dus vrij snel na de cilinder. Dat moet nog deel van de expansiekamer zijn.
|
|
|
|
Blukaap |
9-5-2004 10:29 |
Posts: 10006 |
Dan zou ik gewoon iets in elkaar bakken wat past als ik jouw was, voor prestaties hoef je het toch niet te doen...
|
|
Bastila is lief |
|
RS_70_power |
9-5-2004 10:32 |
Posts: 1990 |
[url]http://www.club-racing.nl/download's/download's.htm[/url]
staat vast wel wat tussen
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
SavagePielk |
9-5-2004 17:26 |
Posts: 4562 |
net als nu dus haha. Is wel het makkelijkst, maar ik wil me dempers wel goed plaatsen...
moet nog ff kijken... wil het liefst twee lange pijpen helemaal van voor naar achteren, maar maybe ook maar 1 pijp. En dan de einddemper zo ver mogelijk naar binnen, zodat je achteraan tegen een groot gapend gat aan kijkt
|
|
|
|
SavagePielk |
9-5-2004 17:27 |
Posts: 4562 |
staan idd leuke dingen op die site thnx!
hehe, super makkelijk thnx again!
Hmmm... alleen nog ff paar vraagjes:
kom kom ik aan de timing?
wie weet het max aantal toeren van AM5 met snelle gilardoni cilinder? of het gemiddelde aantal toeren...? rond de 9000? Background info: hij heeft 14mm, 12-47 vertanding en topsnelheid 75 km/h
Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 9-5-2004 17:34
|
|
|
|
KaWaReZ |
9-5-2004 18:23 |
Posts: 20582 |
mich, ik zou liever maar 1 expansiegedeelte maken met een tailpipe die zich mbv een ysplitsing splitst in 2
en daar je dempers op zetten..
bovendien
hoe langer je (begin)bocht, hoe laagtoeriger je uitlaat is
de lengte van de tailpipe heeft er ook invloed op, en om het nog moielijker te maken schijnt er iets te zijn met demperweerstand
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
SavagePielk |
9-5-2004 20:19 |
Posts: 4562 |
jah maar die splitsing wil ik aan het begin of helemaal niet... dus dan maar niet gewoon lekker 8cm pijp van 3mm dik, doorlopend naar achteren
dat laagtoerig spreekt me wel aan... alleen raak ik dan dus power krijgt... hmmm... naja boeiend, zolang het mooi klinkt vind ik 35 km/uur ook wel goed hahaha. Ik zie het wel, heb aantal programma's dus ik ga wel ff rekenen, maar eerst maar ff examens doen
|
|
|
|
SavagePielk |
24-6-2004 15:16 |
Posts: 4562 |
Okay, heb weer ff een nieuw vraagje. (want ik heb nu eindelijk weer tijd voor me brommer ) Hoe bepaal ik de timing van mijn cilinder? Moet ik dan zo'n poort-map maken ofzow? Of kan het ook anders?
|
|
|
|
Rudy |
24-6-2004 15:19 |
Posts: 3471 |
Als je dat al niet weet zal ik zowizo niet aan een uitlaat beginnen
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
[RRT] Lost-P |
24-6-2004 15:20 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
orange |
24-6-2004 15:20 |
Posts: 672 |
|
|
|
|
SavagePielk |
24-6-2004 15:24 |
Posts: 4562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Als je dat al niet weet zal ik zowizo niet aan een uitlaat beginnen
en bedankt he... je moet ergens beginnen dude. En ik heb al meerdere uitlaten gemaakt maar dan zonder berekeningen, werkt prima, maar niet optimaal, scheelt +/- 5 tot 10 km/uur.
|
|
|
|
Ralf |
24-6-2004 15:42 |
Posts: 9073 |
Dan heet het geen uitlaat, maar een stuk buis
Voor timingen berekenen kan je in 'Het grote timingen, poortmap en tuning' topic kijken, heb je vast al ooit zien staan...
|
|
|
|
SavagePielk |
24-6-2004 15:47 |
Posts: 4562 |
yep die ken ik wel niet dat ik er erg uit wijs raak trouwens...
Hmmm...misschien is dit makkelijker; ik heb een standaard Gilardoni 1 cilinder waarbij de uitlaatpoort 2mm omhoog is weggefreesd... is er toevallig iemand die hier wat mee kan?
Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 24-6-2004 16:13
|
|
|
|