Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Berekeningen voor het maken v.e. uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18536 - Berekeningen voor het maken v.e. ui...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SavagePielk 8-5-2004 19:06 Print topicpost

Posts: 4562
oke ik weet dat er al topics over zijn geweest, maar kan ze niet vinden. Waar vind ik iets om de afmetingen van een expansievat mee te berekenen?
En ten tweede: ik wil een dubbele uitlaat maken. Het nadeel daarvan is natuurlijk dat je kracht verliest op je splitsing, maar hoe bereken ik de beste vorm voor die splitsing? En hoe verwerk ik deze gegevens in mijn berekeningen voor het formaat van het expansievat?
 

Ralf 8-5-2004 21:25 Print reply

Posts: 9073
Expansievat, het is geen centrale verwarming ofzo...

http://members.bella...vze2p5sj/expcham.htm

Over die splitsing..
Wil je een dubbele expansie of gewoon vertakking in de stinger?
Voor dubbele expansie zal je een degree in stromingsleer moeten hebben om het te kunnen berekenen, voor dubbele stinger moet je gewoon niet het maximum willen.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 8-5-2004 21:34
 
SavagePielk 9-5-2004 9:29 Print reply

Posts: 4562
haha oke, expansiekamer thnx! ik wil een uitlaat hebben die splits zodra hij horizontaal begint te lopen, dus vrij snel na de cilinder. Dat moet nog deel van de expansiekamer zijn.
 
Blukaap 9-5-2004 10:29 Print reply

Posts: 10006
Dan zou ik gewoon iets in elkaar bakken wat past als ik jouw was, voor prestaties hoef je het toch niet te doen...
 
Bastila is lief
RS_70_power 9-5-2004 10:32 Print reply

Posts: 1990
[url]http://www.club-racing.nl/download's/download's.htm[/url]

staat vast wel wat tussen

 
draai / frees werk ==>> PM of email me
SavagePielk 9-5-2004 17:26 Print reply

Posts: 4562
net als nu dus haha. Is wel het makkelijkst, maar ik wil me dempers wel goed plaatsen...

moet nog ff kijken... wil het liefst twee lange pijpen helemaal van voor naar achteren, maar maybe ook maar 1 pijp. En dan de einddemper zo ver mogelijk naar binnen, zodat je achteraan tegen een groot gapend gat aan kijkt
 
SavagePielk 9-5-2004 17:27 Print reply

Posts: 4562
staan idd leuke dingen op die site thnx!

hehe, super makkelijk thnx again!


Hmmm... alleen nog ff paar vraagjes:
kom kom ik aan de timing?
wie weet het max aantal toeren van AM5 met snelle gilardoni cilinder? of het gemiddelde aantal toeren...? rond de 9000? Background info: hij heeft 14mm, 12-47 vertanding en topsnelheid 75 km/h

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 9-5-2004 17:34
 
KaWaReZ 9-5-2004 18:23 Print reply

Posts: 20582
mich, ik zou liever maar 1 expansiegedeelte maken met een tailpipe die zich mbv een ysplitsing splitst in 2
en daar je dempers op zetten..

bovendien

hoe langer je (begin)bocht, hoe laagtoeriger je uitlaat is

de lengte van de tailpipe heeft er ook invloed op, en om het nog moielijker te maken schijnt er iets te zijn met demperweerstand
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
SavagePielk 9-5-2004 20:19 Print reply

Posts: 4562
jah maar die splitsing wil ik aan het begin of helemaal niet... dus dan maar niet gewoon lekker 8cm pijp van 3mm dik, doorlopend naar achteren

dat laagtoerig spreekt me wel aan... alleen raak ik dan dus power krijgt... hmmm... naja boeiend, zolang het mooi klinkt vind ik 35 km/uur ook wel goed hahaha. Ik zie het wel, heb aantal programma's dus ik ga wel ff rekenen, maar eerst maar ff examens doen
 
SavagePielk 24-6-2004 15:16 Print reply

Posts: 4562
Okay, heb weer ff een nieuw vraagje. (want ik heb nu eindelijk weer tijd voor me brommer ) Hoe bepaal ik de timing van mijn cilinder? Moet ik dan zo'n poort-map maken ofzow? Of kan het ook anders?
 
Rudy 24-6-2004 15:19 Print reply

Posts: 3471
Als je dat al niet weet zal ik zowizo niet aan een uitlaat beginnen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
[RRT] Lost-P 24-6-2004 15:20 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

Okay, heb weer ff een nieuw vraagje. (want ik heb nu eindelijk weer tijd voor me brommer ) Hoe bepaal ik de timing van mijn cilinder? Moet ik dan zo'n poort-map maken ofzow? Of kan het ook anders?


http://www.brommerforum.nl/showtopic/14350/

Lees maar door
 
Chille Tune shit dan
orange 24-6-2004 15:20 Print reply

Posts: 672
lezen?
 
SavagePielk 24-6-2004 15:24 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Als je dat al niet weet zal ik zowizo niet aan een uitlaat beginnen


en bedankt he... je moet ergens beginnen dude. En ik heb al meerdere uitlaten gemaakt maar dan zonder berekeningen, werkt prima, maar niet optimaal, scheelt +/- 5 tot 10 km/uur.
 
Ralf 24-6-2004 15:42 Print reply

Posts: 9073
Dan heet het geen uitlaat, maar een stuk buis

Voor timingen berekenen kan je in 'Het grote timingen, poortmap en tuning' topic kijken, heb je vast al ooit zien staan...
 
SavagePielk 24-6-2004 15:47 Print reply

Posts: 4562
yep die ken ik wel niet dat ik er erg uit wijs raak trouwens...

Hmmm...misschien is dit makkelijker; ik heb een standaard Gilardoni 1 cilinder waarbij de uitlaatpoort 2mm omhoog is weggefreesd... is er toevallig iemand die hier wat mee kan?

Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 24-6-2004 16:13
 

Dit topic is 1552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved