Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - m'n mb wil nie starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1219 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18528 - m'n mb wil nie starten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

eggie 8-5-2004 12:00 Print topicpost
Posts: 15
ik heb een mb 50 snel immi. 20 mm mikuni en 80 cc proma uitl. ik krijg hem maar niet aan de praat. hij vonkt wel ik heb de carc. al schoon gemaakt en een andere uitlaat geprobeerd. hij heeft nog wel compressie en met aanlope komt er soms een plof uit de uitlaat wat kan het zijn ?!?
 

bram 111 8-5-2004 12:04 Print reply

Posts: 1234
ontsteking kan verkeerd staan

omdat er een plof uit de uitlaat komt
maar die onsteking hoeft niet perce verkeerd te staan omdat veel brommers doen het welleen bij het aanlopen

hij trekt misch veel valse lucht of hij krijg geen benzine check dat eerst allemaal ff
 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!
eggie 8-5-2004 12:06 Print reply
Posts: 15
ok? bedankt ik zal het allemaal ff na kijke
 
paff 8-5-2004 12:27 Print reply
Posts: 127
ik weet bijna 100% zeker dat het je ontsteking is controleer eerst een aantal bougies en kijk ff bij de bobine en de cdi hij kan wel vonken maar dan niet op tijd.Daardoor die plof.
 
Bruut 8-5-2004 12:42 Print reply
Posts: 93
Probeer een nieuwe bougie... ik had dat precies hetzelfde soms een knal uit de uitlaat... andere bougie en het was weer normaal bij mij.
Nu loopt ie weer als een zonnetje
 
eggie 8-5-2004 13:28 Print reply
Posts: 15
ok? zal ik zo ff wat bougies hale. hoe kun je tjekke of je cdi bobine en ontsteking goed zijn dan?
 
Roedie 8-5-2004 13:55 Print reply

Posts: 3531
je grondplaat moet gelijk staan met dat uitsteekseltje op je blok.
probeer anders ook nog ff hand voor inlaat cabr. en dan kicken
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Teunmenator 8-5-2004 14:15 Print reply

Posts: 2524
bobine moet je ff meenemen naar de brommerboer die kunnen dat natrekken. (de vonk moet ongeveer 1cm halen kun je dus ook proberen als je je bougiedop eraf haalt). CDI weet ik niet. Ploffen wijst iig vaak op slechte ontsteking. Is ie stilgevallen? of heeft nog niet goed gelopen...
 
eggie 8-5-2004 14:29 Print reply
Posts: 15
joho bedank ik zal er vast wel uitkome nu
 
eggie 3-6-2004 9:34 Print reply
Posts: 15
ik heb het probleem op gelost het scheen dat de bigend naar de klote was want er zat vette speling op de krukas. daar door werd de zuiger een beetje verneukt en ging de compressie weg
 
boy.schouten 3-6-2004 10:35 Print reply

Posts: 884
klote voor je, dat word dus een ander krukasje
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
bart de schakelgek 3-6-2004 10:36 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boy.schouten

klote voor je, dat word dus een ander krukasje


waarom dat?
80 euro of zo en je hebt een nieuw bigend erin zitten en drijfstang
 
Limburger
boy.schouten 3-6-2004 10:40 Print reply

Posts: 884
dan heb je ook een nieuwe krukas
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


waarom dat?
80 euro of zo en je hebt een nieuw bigend erin zitten en drijfstang

 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
eggie 3-6-2004 19:08 Print reply
Posts: 15
ja 80 euri en de rest ik had een nieuwe zuiger gehaald wat ik was nog niet achter dat gedoe met de bigend dus ik die zuiger er opgezet zijn die zuigerveren van de zuiger af gespronken door de speling in de krukas spoelpoort vet lelijk geworde en in de zuiger een kras van 2 cm lang en 2 mm breed en dik. dus ook weer een nieuwe zuiger kope en de cilinder een beetje hone. en er ware ook nog stukjes zuigerveer in het blok gekome moes die ook nog schoon gemaakt worre
 

Dit topic is 432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved