Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Verschillende cdi`s verschillende afstelling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #18450 - Verschillende cdi`s verschillende a...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 20:56 Print topicpost

Posts: 2892
Hallo

na mijn nieuwe carb hebben gemonteerd blijkt me cdi unit kapot.

Nou heel boeind maar nu iets vreemds

de defecte CDI is waarschijnlijk (!) een snelle cdi weet ik alleen niet zeker.

De brommer rijd met deze cdi echt sputterend enzo maar af en toe heel even een boost dan doet hij het nog ff.

nu hak ff een originele cdi gepakt
nou daar rijd hij goed mee alleen de carb is ook nog niet optimaal afgesteld enzo en daar verzuipt hij mee in hoge toeren.

Maar nu snap ik dus niet met de originele cdi rijd hij dus gewoon goed alleen afstelling moet ff veranderd worden maar met die snelle cdi niks aan de afstelling af en toe knalt hij echt ff keihard zoals hij altijd deed maar ja hij rijd natuurlijk constant stotterend enzo. Hij trekt met de snelle kapotte cdi ook een stuk sneller als met die originele

nou ja mijn vraag is kan dat alles nou het enige verschil zijn tussen snelle cdi en gewone cdi


en moet je dan ook echt je afstelling er op aan passen

want met de snelle cdi lijkt de afstelling al perfect.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Ralf 5-5-2004 21:44 Print reply

Posts: 9073
CDI zou best wat effect kunnen hebben op je afstelling, omdat hij zn mengsel op bepaalde toerentallen stukje effectiever, of juist minder gaat gebruiken. Maar zouden geen 10 sproeiermaten mogen zijn..

Als je even de type's opzoekt kunnen we je wel vertellen of ie snel is of niet...
Ori en snel verschilt nogal per brommert, een GE3 kan het geweldig doen op een NSR, maar kut op een MB bv..
 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 21:48 Print reply

Posts: 2892
ohja
wacht ik ga wel ff checken

 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
maart 5-5-2004 21:50 Print reply

Posts: 717
hoe zit het trouwens met bobines?
kan je zo'n beetje alle honda 2-takt electronische ontstekings bobine op elke andere honda zetten?

en zou een mt/mb bobine op een cr125 kunnen?

 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 21:52 Print reply

Posts: 2892
oke er staat op

Denshigiken
CA12826


En dan die originele was een GE of zo dacht ik? maar dat durf ik niet zeker te zeggen

en op de onderkant zeg maar de kant van de aansluiting is VH in gekrast


Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 5-5-2004 21:52
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 22:12 Print reply

Posts: 2892
ja raaaaaaalf dan moet je wel ff zeggen want nou heb ik het gelijk opgezocht en dan zeg je niks meer
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
maart 5-5-2004 22:13 Print reply

Posts: 717
idd, kan ie gelijk ff antwoorden op mijn vraag(of andere mensen die et weten)
 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 22:16 Print reply

Posts: 2892
ja ik misscien wel volgens mij zitten er op crossers wel bobines die hogere toeren aan kunne of zo?
net zoiets als cdi
en volgens mij zijn die 12 volt?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
maart 5-5-2004 22:19 Print reply

Posts: 717
ik dacht dat op bobine's geen begrenzing zat, crossers zijn toch geen 12 volt? is impuls ofzo...hm echt veel mensen antwoorden er niet
 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 22:20 Print reply

Posts: 2892
ja weet ik veel maar ik wil ff graag antwoord op me topic anders moet je zelf maar ff een topic maken
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
maart 5-5-2004 22:22 Print reply

Posts: 717
haha, is beetje lullig om voor etzelfde onderwerp 2 topics te openen, en nu kunnen we dit topic beetje omhoog blijven schoppen.

hm, gewoon 100 mensen online en niemand die ook maar iets zecht in dit topic...
 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 22:24 Print reply

Posts: 2892
ja oke maar ik vraag zo wel ff aan ralf dan op msn


 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Saknet 5-5-2004 22:33 Print reply

Posts: 10355
ikke wil ook weten mskien dat me ouwe 70 eurocil daarom wel zo slecht presteerd
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Pistonpen Paultje 5-5-2004 22:42 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

oke er staat op

Denshigiken
CA12826


En dan die originele was een GE of zo dacht ik? maar dat durf ik niet zeker te zeggen

en op de onderkant zeg maar de kant van de aansluiting is VH in gekrast


Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 5-5-2004 21:52


Das een normale cdi...
 
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 23:39 Print reply

Posts: 2892
ja wat is normaal die CA12826 ralf zei dat et een originele mt8 cdi was

of bedoel je die Ge of zoiets
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 5-5-2004 23:39 Print reply

Posts: 2892
maarja boeind ik ga bij ruud gewoon een dezelfde cdi halen dan moet ie het weer doen
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 2251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved