Hans F |
27-5-2004 17:57 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Maar als je een mooi oldtimertje hebt waar je zuinig op bent zou ik toch maar ? 1,50 meer uitgeven...
Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 27-5-2004 17:56
heeft die old timer alijd al gelopen op vol synthetisch?
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
27-5-2004 18:08 |
Posts: 4190 |
Nee dat zal wel niet nee.. Maar wat voor soort olie zou nou beter zijn ? Minerale olie of syntetische olie ?
Man, waarom denk je dat synthetische olie is uitgevonden ?
idd, omdat er behoefte was een betere olie
aangezien minerale olie de kans op B.S. verhoogt en synthetische het praktisch uitstelt ?
btw, jij denkt dus dat minerale olie beter is
dan synthetische ??
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Hans F |
27-5-2004 18:20 |
Posts: 4326 |
ik vind dat je eigenlijk niet moet wisselen (iig niet van min-> synth)
en verder vind ik het idd nutteloos, het gaat ook lang zat mee zonder duurdere olie.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
27-5-2004 18:25 |
Posts: 4190 |
Nou ok, ik respecteer je mening dat je het niet vind verschillen en dat het geen hol uitmaakt wat voor olie je erin dondert...
Ik ben van mening dat synthetische olie toch echt beter is als minerale olie...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Hans F |
27-5-2004 19:02 |
Posts: 4326 |
houd er wel rekening mee dat die bs los komt als je van min. naar synt gaat
en koppelingsplaten met kurk ook kunnen gaan slippen
|
|
|
|
Blukaap2 |
27-5-2004 19:05 |
Posts: 9953 |
Ed: ooit eens zelfde blokken na 50000km lopen vergeleken wbt slijtage ?
Ene minerale olie, andere synthetische, beide onderhouden volgens het onderhoudsboek enzo.
|
|
Stoere brommers |
|
Ed Honda CB50J |
27-5-2004 19:23 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
en koppelingsplaten met kurk ook kunnen gaan slippen
Bullshit
Ligt eraan wat voor olie je gebruikt, als je 0W30 gebruikt zal hij wel gaan slippen jah
@ bluk - nee, heb nog nooit vergeleken. Jij wel wou je zeggen ?
Maar ff deze vraag ja ? : waarom denk je dat synthetische olie NA minerale olie is uitgevonden ?
Omdat ze bij Shell of weet ik het wat voor oliemaatschappij niks te doen hadden ofzo ?
Ze hebben ''onderzoek'' gedaan naar betere oli?n voor het blok. Met als resultaat dat synthetische olie beter is voor het blok dan minerale olie..........
Minerale olie word dik - synthetische blijft ''constant''
Minerale olie ''slijt'' eerder - synthetische niet
En ga zo maar ff door.
Noemen jullie nu maar eens op waarom minerale olie beter zou zijn als synthetische olie. Of waarom het allemaal niet uit zou maken, of het nou minerale olie is of synthetische olie...
ff ter zijde, een vriend van me is al sinds zijn 25e een zelfstandige olie-boer ( hij is nu 49 - bijna 50 ) ( firma Victon )
Kan je vertellen dat hij gaat lachen als je zegt dat minerale olie beter of gelijk is aan synthetische olie...
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Blukaap2 |
27-5-2004 19:26 |
Posts: 9953 |
Waarom is V-power uitgevonden, omdat ze mensen zo'n groot plezier wilden doen met een schone brandstof ?
Dagguttochnie...
En nee, ik heb het ook nooit vergeleken, maar jij bent hier behoorlijk arrogant allerlei dingen aan het beweren die je volgens mij uit een foldertje van shell/castrol/oliefabrikant X hebt.....
|
|
Stoere brommers |
|
Ed Honda CB50J |
27-5-2004 19:35 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Waarom is V-power uitgevonden, omdat ze mensen zo'n groot plezier wilden doen met een schone brandstof ?
Dagguttochnie...
En nee, ik heb het ook nooit vergeleken, maar jij bent hier behoorlijk arrogant allerlei dingen aan het beweren die je volgens mij uit een foldertje van shell/castrol/oliefabrikant X hebt.....
V-power is niet te vergelijken met olie...
V-power is een mislukt idee van Shell om hun hoge kosten gedeeltelijk te drukken.
Maar je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord ( niet arrogant bedoel ) maar ik zou je pas gelijk geven als een paar ''tegen'' antwoorden zou geven, die bewijzen / zeggen dat synthetische olie slechter is als minerale..
En btw, ik zit nu al ongveer 3jaar met Victor iedere vrijdag en zaterdag aan de bar ( onze eigen bar ) 9/10 x zitten we te lullen over de olie prijzen. ( 1 vat is nu $40,10 dollar als ik me niet vergis )
Dus ik denk dat ik hier wel degene ben die het meest van olie-zaken afweet...
Maarja, kom jij maar eens met ''harde'' bewijzen dat minirale olie beter is als synthetische olie
( No Offence, van discussie's leren we, is dus niks persoonlijks ofzo )
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Hans F |
27-5-2004 19:37 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Bullshit
goh, daarom zijn koppelingsplaten van een ander frictiemateriaal als de fabrikant een volsyntheet voorschrijft.... Kurk kan loslaten/verbrokkelen.
verder beweert ik niet dat de een of de ander beter is. Ik vind het hoogstens totaal niet boeiend in een brommer of in een normale auto. Het enige verschil dat je merkt is dat je langer met je olie mag doorrijden.
edit: en nogmaals houd er wel rekening mee dat die bs los komt als je van min. naar synt gaat
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-5-2004 19:39
|
|
|
|
StOnIe-BaStArD |
27-5-2004 19:40 |
Posts: 76 |
ik denk vooral dat synthetische olie is ontwikkelt omdat dit goedkoper is om te fabriceren, dat betekent niet automatisch dat deze olie beter is, alleen maar omdat ie later op de markt is gebracht
|
|
Pijnboompit, pijnboompit; je kan liggen als je schijt maar het is beter als je zit... |
|
Ed Honda CB50J |
27-5-2004 19:42 |
|
Blukaap2 |
27-5-2004 19:45 |
Posts: 9953 |
Had het dan gelezen.
Ik zeg ook niet dat het beter is.
Maar met de idioot korte onderhoudsintervallen op een brommer moet je toch wel echte baggerolie hebben om het om zeep te helpen .
|
|
Stoere brommers |
|
StOnIe-BaStArD |
27-5-2004 19:46 |
Posts: 76 |
naja, als je koopt wat je aangeraden word weet je ten minste wie je op zijn bek moet slaan als het fout gaat, hehe
dus uiteindelijk zou ik alleen voor die "garantie" al luisteren naar de verkoper
|
|
Pijnboompit, pijnboompit; je kan liggen als je schijt maar het is beter als je zit... |
|
Blorn |
27-5-2004 20:00 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Nou oke, koop jij dan maar lekker olie voor ? 1,50 minder dan dat je de betere oli?n koopt.
Tuurlijk als je een gare MT oid hebt maakt het geen ene flikker uit. Maar als je een mooi oldtimertje hebt waar je zuinig op bent zou ik toch maar ? 1,50 meer uitgeven...
Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 27-5-2004 17:56
Zei de persoon die het niet nodig vind zijn blok schoon te maken als ie open ligt.
|
|
|
|