Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke blokolie in Honda mtx ot 50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18432 - Welke blokolie in Honda mtx ot 50?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 16429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 4-5-2004 22:55 Print topicpost

Posts: 2468
Welke blokolie in Honda mtx ot 50?

Kan ik er gewoon 10w40 ingooien of moet 't specifiek honda zijn??
En waar heeft 't soort olie allemaal effect op?
De olie komt toch niet in aanraking met de zuiger?

Dit bericht is ge-edit door Ollie op 4-5-2004 22:56
 

JIMMY 4-5-2004 23:00 Print reply

Posts: 2765
15w40 volgens mij...

die olie zorgt er voor dat je versnellingsbak ed. gesmeerd worden

de olie die ik er altijd voor gebruik zit in zo?n 1L bus, is van honda zelf.. kun je gewoon bij je brommerboer halen


 
wipe-out 4-5-2004 23:01 Print reply

Posts: 7672
10w40 kan er gewoon in, komt niet zo nauw.
 
kpotappel86 4-5-2004 23:04 Print reply

Posts: 2679
10w40 15w40 dx4 van putoline je hebt zoveel olie die goed ervoor is...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
BlizzarD 5-5-2004 0:14 Print reply

Posts: 2050
Gewoon goedkope 10w40 oid.
Dus gewoon olie die ook in auto's gaat, werkt prima.
Laat je geen dure 'speciale honda' olie aansmeren..
 
Koos non-brommerloos!
mr200r 5-5-2004 0:23 Print reply
Posts: 5122
Mineralische olie 10w-40 mineralisch.
Vollsynthytische is niet goed voor oudere blokken gaan je keringen naar de klote van.
 
mr200r
WiZZ [wesley] 5-5-2004 0:30 Print reply

Posts: 4831
honda olie is net zo duur hoor hiero maakt nie echt veel uit
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
Hans F 27-5-2004 15:15 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Gewoon goedkope 10w40 oid.
Dus gewoon olie die ook in auto's gaat, werkt prima.
Laat je geen dure 'speciale honda' olie aansmeren..


Nee, je moet olie voor motoren met een natte plaat koppeling (zoals veel motorfiets het hebben). Neem je motorolie voor auto's heb je grote kans dat je koppeling gaat slippen.
 
Harm 27-5-2004 15:21 Print reply

Posts: 3032
Heb nu deze erin


300V SPORT 10W40
100 % Synthetische olie op basis van ESTERS voor 4Takt competitie motoren.

Een uitstekende viscositeit index voor hydraulische klepstoters.

Geschikt voor motorfietsen met een ?droge? alsook met een ?natte? koppeling.

Geschikt voor alle 4Takt motorfiets typen; competitie, stad, weg en off-road.

Is wel voor 4-takt, maja, is het verder wel goede olie, en vreet het niet mijn keringen op zoals mr200 zegt???
 
http://www.durtikkers.tk
Hans F 27-5-2004 15:23 Print reply
Posts: 4326
Als het een nieuw ding is waar altijd een vollsyntheet in is gegaan dan kan het.

Verder nogmaals WAAROM GEILD IEDEREEN OP HET WOORD VOLLSYNTHEET. Echt te dom! Waarom wil je dat erin. Wie gaat er nou bij een brommer om de 25.000 km olie verversen, dat doe je toch wel eerder (bv. 10.000 km) en daar heb je geen volsyntheet voor nodig.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-5-2004 15:23
 
Harm 27-5-2004 15:27 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Als het een nieuw ding is waar altijd een vollsyntheet in is gegaan dan kan het.

Verder nogmaals WAAROM GEILD IEDEREEN OP HET WOORD VOLLSYNTHEET. Echt te dom! Waarom wil je dat erin. Wie gaat er nou bij een brommer om de 25.000 km olie verversen, dat doe je toch wel eerder (bv. 10.000 km) en daar heb je geen volsyntheet voor nodig.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-5-2004 15:23

Neej is een oude tsx met net gereviseerd blok. Heb de olie erin gegooid omdat er nog een litertje in de garage stond. Eigenlijk voor de motor maja. De olie kost 70 euri voor 4 liter
 
http://www.durtikkers.tk
Nick.Wn 27-5-2004 16:02 Print reply
Posts: 70
En wat voor olie gaat er in een zundapp ks 50 ?
 
Gilera Gsm 27-5-2004 16:36 Print reply

Posts: 2376
ook gewoon 10w40
 
Ed Honda CB50J 27-5-2004 17:28 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Als het een nieuw ding is waar altijd een vollsyntheet in is gegaan dan kan het.

Verder nogmaals WAAROM GEILD IEDEREEN OP HET WOORD VOLLSYNTHEET. Echt te dom! Waarom wil je dat erin. Wie gaat er nou bij een brommer om de 25.000 km olie verversen, dat doe je toch wel eerder (bv. 10.000 km) en daar heb je geen volsyntheet voor nodig.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 27-5-2004 15:23


Vol syntheet is gewoon beter lees maar :


Synthetische olie:

deze olie wordt geproduceerd in een volledig beheerst proces zodat de eigenschappen van de olie vooraf bepaald kunnen worden. De viscositeit blijft over een groot temperatuurgebied vrijwel constant. De nadelen van minerale olie zijn verdwenen omdat de olie niet is gebaseerd op die minerale olie.

Voordelen van synthetische olie zijn:
de olie veroudert minder snel door gebruik
de lagere vluchtigheid waardoor bijvullen minder vaak nodig is
het grote schoonhoudende vermogen van synthetische olie. Door veel geringere vuilafzetting blijft de motor langer in goede staat
door geringere wrijving een lager brandstofverbruik (zo'n 3 %)
en het belangrijkste voordeel:
de slijtage bij koude start wordt zoveel mogelijk beperkt. Doordat synthetische olie ook bij lage temperaturen dun blijft, bereikt de olie direct bij de start ook de cilinderkop.

Neem je geen synthetische olie is dit kans op dit :


Black sludge
Een ernstige vorm van vervuiling in het motorblok is Black Sludge, een zwarte harde afzetting die steeds omvangrijker kan worden. Deze afzetting is veel hardnekkiger en schadelijker dan andere sludge vormen.

In de jaren ?80 werd het probleem duidelijk, en kwamen ook steeds meer motorschades als gevolg van Black Sludge voor. De B.S. belemmert de olie toevoer en kan deze zelfs geheel tot staan brengen. Het zet zich af in de oliekanalen, in het kleppenhuis en op de aanzuigzeef van de oliepomp.

Met goede motorolie kan Black Sludge vorming grotendeels voorkomen worden, maar eenmaal gevormde Black Sludge afzettingen zijn niet meer oplosbaar in motorolie. De meeste moderne kwaliteits-oliesoorten bieden een goede bescherming tegen het ontstaan van B.S.

Oorzaken van het ontstaan van Black Sludge:

gesloten carterventilatiesysteem: motoren waarbij de carterdampen teruggevoerd worden in de motor via het kleppendeksel. Deze motoren vormen eerder Black Sludge dan die waarbij schone lucht wordt aangezogen in het kleppenhuis.
loodvrije benzine: Door het loodgehalte te verminderen en ter compensatie andere middelen aan de benzine toe te voegen neemt Black Sludge vorming toe. Het type toevoegingen verschilt per benzinemerk. Daardoor zijn dus ook verschillen in benzinekwaliteit mogelijk.
korte afstanden rijden: door korte ritten waarbij de motor niet op temperatuur komt ontstaat Black Sludge.
verlengen van verversingsintervallen: vroeger werd motorolie om de 2500 kilometer ververst, 10.000 km is nu normaal. In het bijzonder bij voertuigen met een kleine carterinhoud zoals bij motorfietsen heeft de olie erg veel te verduren.
Leanburn motoren: motoren die draaien op een mager mengsel. Door de verbeterde brandstof - luchtverhouding nemen de ontbrandingstemperaturen en de stikstofoxidegehaltes in de uitlaatgassen toe, en via de gaslekkage langs de zuigers heeft dit snellere veroudering van de motorolie tot gevolg.

Voor alle duidelijkheid: met name moderne motoren zijn kwetsbaar voor Black Sludge, klassieke motorfietsen in veel mindere mate. Voor andere, al langer voorkomende Sludge vormen is ook een klassieker kwetsbaar. Een goede kwaliteit olie van een geschikt type, die tijdig ververst wordt is erg belangrijk. : groter..

Nu valt dit met een 2takt wel mee, maar synthetische olie is dus echt wel beter...
Dus waarom geen ? 1,50 euro mee uitgeven aan 1liter olie ?




 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Hans F 27-5-2004 17:31 Print reply
Posts: 4326
omdat je binnen die langer tijd, toch allang weer olie heb ververst, en het bij een brommer totaal niet uitmaakt wat voor olie je erin mikt, mischien?

Daarnaast rijden nog erg veel auto's niet op vol synthetische olie, gaat allemaal prima, het is ook niet nodig, als een auto 2 ton op de teller heeft staan wordt hij toch naar afrika verscheept omdat men hem hier niet meer mooi vind.
 
Ed Honda CB50J 27-5-2004 17:54 Print reply

Posts: 4190
Nou oke, koop jij dan maar lekker olie voor ? 1,50 minder dan dat je de betere oli?n koopt.

Tuurlijk als je een gare MT oid hebt maakt het geen ene flikker uit. Maar als je een mooi oldtimertje hebt waar je zuinig op bent zou ik toch maar ? 1,50 meer uitgeven...



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 27-5-2004 17:56
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 16429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved