Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerband verlagen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 457 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18365 - powerband verlagen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 3-5-2004 0:33 Print topicpost

Posts: 759
hoe kan ik de powerband van mijn mb verlagen? Hij begin nu pas te trekken vanaf de 6/7000 toeren en eindigd bij de 10000 toeren. En als ik op volle snelheid rijd zit hij ook rond de 10000 toeren en wil er soms wel over heen.
Mij setup is:
50cc snel
snelle chrome uitlaat
De rest alles ori
Door de winkel is er wel een dubbele pakking in gezet zodat de spoelpoorten iets hoger kwamen. Want hievoor reed hij niet, dus dit is wel noodzakelijk.
 

Pistonpen Paultje 3-5-2004 0:50 Print reply

Posts: 8678
Ontsteking iets vroeger was bij mij een bredere powerband, die ook iets lager lag.

Je kan ook gewoon je pijp een beetje knellen. Loopt ie ook laagtoeriger. Maar minder hard.
 
Saknet 3-5-2004 5:33 Print reply

Posts: 10355
ik had ook 50 snel
1 voetpakking ;x
12mm keihin
std snel pijp
ontsteking max vervroegd

2 voetpakkingen heeft alleen nut als je spoelpoorten niet helemaal open komen als zuiger op onderste dode punt is.
als ze dan wel helemaal open komen dan zorg dat een extra voetpakking alleen maar voor minder compressie (hoogtoeriger, minder kracht) ...

ik vind het heel sterk dat hij niet liep met 1 voetpakking en ik durf te wedden om 10 miljoen (Heb het alleen niet )dat het ergens anders aan lag maar dat ze je bij de lokale bromboer zaak iets wijs hebben gemaakt doen mensen wel vaker zonder reden..

anyway je moet gweoon meer compressie kweken of je pijp ietsi knellen indd

laat een cilinder kop op maat draaien
tank die nieuwe benzine van shell, meng zelf..


oja die cilinder is zowiezo een ramp; janken als een gek terwijl je amper vooruit komt en ondertussen slijten als een tierelier

een echte goedkoop = duurkoop dus

kan je beter 70cc imi nemen is laagtoeriger door de hogere compressie waardoor hij weer langer mee gaat

snap niet dat die 50snel troep uberhaupt op de markt bestaat, nouja, je kan je broem er wel lekker origineel mee laten rijden hang er originele honda uitlaat op en klaar



Dit bericht is ge-edit door barteld op 3-5-2004 5:42
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-jaZper- 3-5-2004 10:04 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

ik had ook 50 snel
1 voetpakking ;x
12mm keihin
std snel pijp
ontsteking max vervroegd

2 voetpakkingen heeft alleen nut als je spoelpoorten niet helemaal open komen als zuiger op onderste dode punt is.
als ze dan wel helemaal open komen dan zorg dat een extra voetpakking alleen maar voor minder compressie (hoogtoeriger, minder kracht) ...

ik vind het heel sterk dat hij niet liep met 1 voetpakking en ik durf te wedden om 10 miljoen (Heb het alleen niet )dat het ergens anders aan lag maar dat ze je bij de lokale bromboer zaak iets wijs hebben gemaakt doen mensen wel vaker zonder reden..

anyway je moet gweoon meer compressie kweken of je pijp ietsi knellen indd

laat een cilinder kop op maat draaien
tank die nieuwe benzine van shell, meng zelf..


oja die cilinder is zowiezo een ramp; janken als een gek terwijl je amper vooruit komt en ondertussen slijten als een tierelier

een echte goedkoop = duurkoop dus

kan je beter 70cc imi nemen is laagtoeriger door de hogere compressie waardoor hij weer langer mee gaat

snap niet dat die 50snel troep uberhaupt op de markt bestaat, nouja, je kan je broem er wel lekker origineel mee laten rijden hang er originele honda uitlaat op en klaar




hey kerel let op je woorden in de verkeerde handen is zoon imi niks nee maar als iedereen nou eens die 500 km inrijden vol maakt zijn de helft van de vastlopers aleer de wereld uit.
en of een 50 imi snel kan, tering jij hebt er echt geen verstand van

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 3-5-2004 10:15
 
groene motoren gaan harder
Ubermens 3-5-2004 10:45 Print reply

Posts: 1111
Go Jazper! Go Jazper!
 
Oost, west.........Honda best!
jeroen 3-5-2004 10:59 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]



hey kerel let op je woorden in de verkeerde handen is zoon imi niks nee maar als iedereen nou eens die 500 km inrijden vol maakt zijn de helft van de vastlopers aleer de wereld uit.
en of een 50 imi snel kan, tering jij hebt er echt geen verstand van

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 3-5-2004 10:15



500 km is zon ding al versleten
 
Ubermens 3-5-2004 11:00 Print reply

Posts: 1111
Nied, kheb er 2e hands 15.000 km mee gereden
 
Oost, west.........Honda best!
Ja Weh nou 3-5-2004 11:05 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ubermens

Nied, kheb er 2e hands 15.000 km mee gereden


jij heb lef

nee hoor, hangt gewoon van een heleboel dingen af hoelang hij meegaat.
 
HTS Autotechniek
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 3-5-2004 11:13 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]



hey kerel let op je woorden in de verkeerde handen is zoon imi niks nee maar als iedereen nou eens die 500 km inrijden vol maakt zijn de helft van de vastlopers aleer de wereld uit.
en of een 50 imi snel kan, tering jij hebt er echt geen verstand van

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 3-5-2004 10:15



50 imi is gewoon troep hoor ... in ieders handen
 
nobody fuck with us!!
Pistonpen Paultje 3-5-2004 11:15 Print reply

Posts: 8678
Als je rustig rijd kun je aardig wat km's maken.

En nog even iets uit de wereld helpen: Goed inrijden verkomt geen vastlopers, alleen slijtage is gewoon minder, en cilinder is gewoon mooier ingelopen.

En een imi is na 200km al een heel end ingelopen. Is zeer zacht materiaal he


 
kpotappel86 3-5-2004 11:16 Print reply

Posts: 2679
50cc kan echt wel goed zijn hoor...
ik had da ook eerst op me amaha maar je mist zoveel vermogen onderin...

ik denk dat jij wel goed je kop zou kunnen vlakken hoor gewoon goed op een vlakke glasplat/spiegel da schilt best veel omdat je compressie echt goed omhoog gaat...

maar voor echt vermogen onderin haal je toch wel de 70cc imi hahaha
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ubermens 3-5-2004 11:18 Print reply

Posts: 1111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

[...]


jij heb lef

nee hoor, hangt gewoon van een heleboel dingen af hoelang hij meegaat.


Gewoon goed warmrijden heb ik gedaan, daarna volgas. Uiteindelijk vervangen omdat ie ovaal was geworden (geen vastloper). Cilinder was trouwens ook nog eens getjoend. Toen ik m verving had ie zelfs geen enkel krasje. Ik heb er dus goeie ervaringen mee

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Ubermens op 3-5-2004 11:19
 
Oost, west.........Honda best!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2004 11:20 Print reply

Posts: 17929
powerband verlagen....

ori uitlaat pakke

voetpakking vloeibaar en dan 2 koppakkingen

uitlaat lagner maken aan het begin

of een ori cil pakke
 
Ja Weh nou 3-5-2004 11:20 Print reply

Posts: 2242
nooit 2 koppakingen
 
HTS Autotechniek
Pistonpen Paultje 3-5-2004 11:34 Print reply

Posts: 8678
Remco, waarom niet laten honen? Kon je nog eens mijlen maken met dat ding
 

Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved