Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr125 ontstekingsprobleem...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18349 - honda cr125 ontstekingsprobleem...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 2-5-2004 14:49 Print topicpost

Posts: 1729
een motor van een vriend van me (cr125)
die doet hoogtoerig raar, hij heeft geen power en trekt niet door maar hapert (stottert) alleen maar, de carb, membraan etc is allemaal goed schoongemaakt, verschillende bougies geprobeert-> niks.

hij is al een keer weg geweest naar Meurs motorcross, daar hebben ze toen de onsteking vervangen (probleem was al eerder opgetreden)
en toen deed hij het goed.
na een 2 weken af en toe rijden en goed onderhoud begon hij opeens weer te haperen.
waarom gaat de ontsteking kapot en hoe kan dat?
en wat kan er aan gedaan worden?
 

Jarco 2-5-2004 15:08 Print reply

Posts: 4520
mischien staat de ontsteking te vroeg?, of te laat?.
 
FoX-racing 2-5-2004 15:11 Print reply

Posts: 1034
zo ik ken ook eens wat zeggen loh loh

maaru ja het ligt aan de ontsteking en die vervroeging word geregeld door de cdi dus daar zat ik aan te denken en verder weet ik het niet

dus kom maar op...

Dit bericht is ge-edit door FoX-racing op 2-5-2004 15:13
 
\ XL500 | CR125 /
Hans F 2-5-2004 15:14 Print reply
Posts: 4326
kan bv. kapot gaan door trillen, mischien door een slechte aarding lijkt me
 
PRO TUNING 2-5-2004 15:20 Print reply

Posts: 4000
Waarschijnlijk is toch de ontsteking weer kapot, ik weet niet hoe oud de CR is maar bij de nieuwere modellen zijn het 2 systemen die de hoge en lage toerentallen regelen.
 
FoX-racing 2-5-2004 15:28 Print reply

Posts: 1034
hij is uit '88
en alleen in hoog toerig gaat die gek doen

*VORIGE probleem was ongeveer hetzelfde (lijkt)
ook in lage toeren deed hij het goed maar zodra je ongeveer in je power band komt dan maakte hij een soort verzuipent geluid en moest je ff w8en met gas geven maar daarna deed hij het wee(alleen laag toerig nog steeds)

-NU kan ik ook laag toerig goed rijden en schakelen alles maar zodra je weer iets meer als half gas geeft gaat die pruttelen en en heeft die geen power je kan dan zoveel gas geven als je wil maar hij blijft op dat punt hangen en gaat niet sneller dan (valt ook niet uit dit keer dus kan gewoon door rijden maar dan zonder power dus)

dit zijn de twee problemen tot nu toe.

Het probleem van *VORIGE keer heb ik laten doen bij een motorcrosszaak Meurs Motors, ze hebben toen de hele ontsteking vervangen dat onder je vliegwiel zit en spoel een nieuwe in gezet en een nieuw bougie kapje erop gedaan.

dus het probleem is ongeveer hetzelfde alleen een beetje anders:P

................................................
 
\ XL500 | CR125 /
Punk [Dave] 2-5-2004 15:32 Print reply

Posts: 7003
ist nei gewoon een brakke afstelling ?
 
de_koen 2-5-2004 15:39 Print reply

Posts: 5595
gaat je powervalve helemaal open ?

Met welke hoofdsproeier rij je, en hoe staat je choke afgesteld ?
 
Honda 5-Bak te koop
De Schout 2-5-2004 15:40 Print reply
Posts: 5327
k heb met een cr80 is zo een soort probleem gehad, toen was de bobine kapot.
 
tune tweak fiddle bang bummer
FoX-racing 2-5-2004 15:49 Print reply

Posts: 1034
hoe kan je zien dat je powervalve helemaal open gaat ik heb er al naar gekeken maar ik weet niet echt precies hoe dat schuifje word aangedreven en hoe je kan zien of die niet blijft hangen ofzo dus....

en het niet een brakke afstelling dave want eerst deed hij het wel weet je nog?"nee er staat te veel wind" hahahha

hij krijgt ook niet te wienig lucht of die shit
en er zit een 168 sproeier in geloof ik maar dat zit wel goed want hij heeft het een tijd echt goed gedaan

en de shoke heb ik gewoon een beetje uitgedraait is een keihin carb 38mm


Ja dat met die bobine zou wel eens kunnen ja maar hoe moet je dat zien of dat kapot is of niet?

Graag nog te horen van ieder
 
\ XL500 | CR125 /
de_koen 2-5-2004 15:54 Print reply

Posts: 5595
powervalve kan je controleren door dat kapje van je carterdeksel te halen, je moet dan dat stangetje zien bewegen bij hoge toeren

sproeier is goed normaal.

probeer eens om je choke helemaal naar benenden te draaien zodat hij helemaal toe/ af staat.

ngk 9 erin en elektrodes op 0.5mm zetten

evt andere bobine ( van mt ofzo) proberen is ook wel de moeite waard.
 
Honda 5-Bak te koop
FoX-racing 2-5-2004 16:05 Print reply

Posts: 1034
danke zal het ff proberen
 
\ XL500 | CR125 /
Bart-DRD 2-5-2004 16:05 Print reply

Posts: 1838
schaap (fox-racing) ga nou gewoon trug naar meurs.. der zit gewoon iets niet goed met die onsteking...

overigens was zijn vonk(je) van zijn bougie echt heeel klein en oranje enzow... me brom heeft en lekkere blauwe vonk maar dit :?


 
stom stuk ei uit blik...
FoX-racing 2-5-2004 16:08 Print reply

Posts: 1034
ja ik ging eerst ff zelf kijken natuurlijk

maaru dat heb ik allemaal al redelijk geprobeert
en die powervalve zit wel goed want hij bewoog goed dus dat ken het niet echt wezen
en als je nou je choke naar binnen draait helpt dat ook niet echt, want zo stond hij vroeger ook altijd zo als die nu staat

dus dat word morgen terug racen naar meurs of andere dag kan ook:P
 
\ XL500 | CR125 /
FoX-racing 2-5-2004 23:16 Print reply

Posts: 1034
Zo heb ff een mail gestuurd naar cross zooi piepers ofzo iets zijn goede gasten.

die weten het wel wat er is en dan als ik het weet gaat ik naar meurs als hun het willen maken voor me vin ik het fijn maar anders doe ik het zelf wel koop het onderdeel en knal het derop en dan gaat de crossschaap weer karren

dus nog te horen van mij
 
\ XL500 | CR125 /
FoX-racing 3-5-2004 0:08 Print reply

Posts: 1034
EH KAN IEMAND ME VERTELLEN HOE JE ZO"N AVATAR BOUWT IK SNAP ER NIETS VAN:P
 
\ XL500 | CR125 /

Dit topic is 3319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved