Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dat buisje op spuit mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18339 - dat buisje op spuit mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1216 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JCG 2-5-2004 1:51 Print topicpost
Posts: 1531
Is dat buisje op het spuitstuk van een mb gewoon een buisje. Of zit er nog iets in dat er voor zorg dat de olie goed vernevelt?
Ik wil de oliepomp er aansluiten maar ze hebben het buisje vol laten lopen met tin. Ik heb het meeste tin al weg gehaalt, maar zou ik de restanten voorzicht kunnen weg "boren"?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Ralf 2-5-2004 8:34 Print reply

Posts: 9073
Is een gewoon buischje.

Anders koop je nieuwe spruitstuk voor 5 euro..
 
-jaZper- 2-5-2004 9:31 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

Is dat buisje op het spuitstuk van een mb gewoon een buisje. Of zit er nog iets in dat er voor zorg dat de olie goed vernevelt?
Ik wil de oliepomp er aansluiten maar ze hebben het buisje vol laten lopen met tin. Ik heb het meeste tin al weg gehaalt, maar zou ik de restanten voorzicht kunnen weg "boren"?


alvast succes met reviveren van je blok
 
groene motoren gaan harder
Hannes 2-5-2004 9:33 Print reply

Posts: 4530
Ja ik zou je oliepomp niet aansluiten hoor, vooral niet als je een snelle setup hebt. Maar het is gewoon risicovol.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Marco_G met 'n mt 2-5-2004 10:24 Print reply

Posts: 194
voor hetzelfde geld is het tandwiel van de oliepomp al uit je blok gehaald


 
JCG 2-5-2004 11:58 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

Ja ik zou je oliepomp niet aansluiten hoor, vooral niet als je een snelle setup hebt. Maar het is gewoon risicovol.

Ik ga standaard rijden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marco_G met 'n mt

voor hetzelfde geld is het tandwiel van de oliepomp al uit je blok gehaald




Denk je dat ik dat niet gecontroleerd heb?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-5-2004 12:13 Print reply

Posts: 10835
ik denk dat het buisje kapot gaat als je erin gaat boren. Je kunt het beter warmstoken met een gasbrander dan loopt de tin er vanzelf uit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joostvdw 2-5-2004 12:17 Print reply

Posts: 4789
gewoon in de kolomboor zetten en dun boortje uitboren, dan steeds groter boortje nemen, ben je zo klaar, tin is super zacht
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
POM 2-5-2004 12:31 Print reply

Posts: 757
waarom als je opgevoerd rijd?? werkt dan de olie pomp niet meer ik heb altijd al opgevoerd gereden met een oliepomp! nooit ergens last mee gehad! zo'n ding kan je tog afstellen en een 80cc blokje heeft tog precies dezelfde.? heeft iemand een rede om met mengsmering te rijden? aangezien hier maar 2 pompen zijn met mengsmering 1:50 shellina!!! ik vind met pompje wel relaxer en volgens mij ook goedkoper.
 
shibby 2-5-2004 12:43 Print reply

Posts: 770
als je een nwe cilinder heb, om hem zo goed mogelijk te beschermen tegen een vastloper.
 
Pistonpen Paultje 2-5-2004 12:44 Print reply

Posts: 8678
Alstie er mee kapt, heb je het niet door...Daar zit het hele probleem...
 
mr200r 2-5-2004 13:31 Print reply
Posts: 5122
Alles wat nog uit het buiteland komt heeft meestal nog gewoon de oliepomp aangesloten ik zelf heb nog nooit ereen afgesloten als je alles in de gaten houd kan het bijna niet fout.
En als het al fout gaat is het meestal olie vergeten bij te vullen of iets met de splitter in de gaskabel en het is makkelijker want er
is nogmaar weinig mix te krijgen.
 
mr200r
the-roadrunner 2-5-2004 13:35 Print reply
Posts: 499
olie pompjes die vast lopen of der mee kappen? kheb alveel van die honda dingen in de handen gehad en nog nooit een kapote tegen gekomen.
 
lalalalalala echt v@
Hans F 2-5-2004 13:41 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

iets met de splitter in de gaskabel en het is makkelijker want er
is nogmaar weinig mix te krijgen.


vanwege die splitter moet je wel ori honda gaskabels kopen, want die immi splitters gaan heel vaak kapot.
 
JCG 2-5-2004 16:33 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

ik denk dat het buisje kapot gaat als je erin gaat boren. Je kunt het beter warmstoken met een gasbrander dan loopt de tin er vanzelf uit


heb ik al gedaan maar er blijf een klein beetje achter

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Alstie er mee kapt, heb je het niet door...Daar zit het hele probleem...


er kan ook opeens een vrachtwagen over steken en over je heen rijden, dan doet je brommer het ook niet. Ik vertrouwen op de kwaliteit van honda.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 2-5-2004 16:43
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
arie-de-arier 2-5-2004 17:09 Print reply

Posts: 10000
honda mag dan wel kwaliteit hebben maar als ie op een rare manier verstopt zit of los raakt of wat dan ook kun je de cillinder weg doen, of honen, waarschijnlijk is een 2e handsje goedkoper
 
Allah is beter

Dit topic is 1216 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved