Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Te veel compressie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1833 - Te veel compressie?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 11-10-01?21:09 Print topicpost
Posts: 735
Ik had vanmiddag weer ff me blok op me MT gezet, alles zit er nu weer op.
Maar hij heeft nu veel compressie, niet normaal meer de kickstarter is nouwelijks te kicken.:n
Maar als ik me bougie eruit haal dan heeft ie helemaal geen compressie meer.
Want ik wou ff controleren of me zuiger niet bleef hangen of zo.
Maar is dit wel goed zo veel compressie?

En verder heb ik iets niet goed gedaan toen ik de rechtercarter deksel van me blok heb open gehad, want me koppeling hangt nu helemaal slap.
als ik schakel blijft ie gewoon in zijn vrij staan, dus waarschijnlijk staat de koppeling ingeknepen in het blok.
Weet iemand waaraan dat kan liggen?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

barry 11-10-01?21:35 Print reply

Posts: 7387
het is te hopen dat het aan je koppeling ligt anders liggen je schakelvorkjes er uit of je schakel as, maar dat met je koppeling zou ik niet weten maar hoe meer compressie hoe beter toch? ik zou zo niet weten wat de gevolgen kunnen zijn van te veel compressie,

jah 1 ding, dat je bougie er uit schiet

[This message is edited by barry on 12-10-01 16:13]
 
He?
Siepie Wokkel 11-10-01?21:39 Print reply
Posts: 3888
ik heb trugslag op de mtx das soms ni lekker:(
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
gran turismo 11-10-01?21:44 Print reply
Posts: 735
Nee, ik weet bijna zeker dat het de koppeling is, want daarmee heb ik laatst nog mee zitten klote omdat me kickstarter stuk was.
Me koppelingshendel is nu ook helemaal slap, je hebt helemaal geen tegendruk als ik in me koppeling knijp.

 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
-Michiel RS- 11-10-01?22:04 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: barry?

het is te hopen dat het aan je koppeling ligt anders liggen je schakelvorkjes er uit of je schakel as, maar dat met je koppeling zou ik niet weten maar hoe meer compressie hoe beter toch? ik zou zo niet weten wat de gevolgen kunnen zijn van te veel compressie,

jah 1 ding, dat je bougie er uit schiet



Man, wat heb je schakel as/vorkjes er nou mee te maken !! die zit daar helemaal niet !!

en jah die compressie is wel goed , is niets mis mee, gaat ie lekker hard van wel oppassen met verkeerde bougies/hittegraad enzo nu.

Het kan zijn dat dat hendeltje van je kopp.hendel niet goed zit op het blok, tjek of dat niet vast zit/klem zit.

en tjek of je die "T" vormige bus in je deksel niet fout hebt gezet, of vergeten bent, maar als die er niet tussen zit, dan staat juist je koppeling hele tijd vast, dus dan kan hij niet doorlopen in ze 1.

duss misschien zit die er scheef tussen ofzo.
oif je hebt de boutjes niet (genoeg) aangedraaid van de koppeling
of je hebt er niet genoeg kopp platen inzitte
of je hebt die platen ijzere plaat en koppelingsplaat niet goed om en om gedaan !!
 
speedymark 11-10-01?22:11 Print reply
Posts: 605
der zit ook zo'n veertje om het koppelingsasje die met zn puntje achter dat randje blijft hangen (ja ik weet t beetje knullig uitgelegd) misschien zit die wel niet goed
 
GUMMEN RULEZZZZZ
B3AST 11-10-01?22:18 Print reply
Posts: 2469
Ja zou kunnen dat dat pinnetje in je carterdeksel wat de koppeling in duwt niet goed zit, of dat ie er misschien zelfs wel uit is gevallen toen je de carterdeksel eraf had (kan snel)

enne compressie is gewoon KICKE je bougie kan uit je kop schieten, maar ik heb nog noooooit gehoord bij iemand die dat overkwam, alleen dat het bij brommerraces met profecionele racebrommers heel soms voor kwam
 
- insane in the brain -
Broske 11-10-01?22:40 Print reply
Posts: 532
bougie was bij zeta-boy weleens uit zun mb125 getrilt ofzow, hij ree zo, valt hij opeens stil, kijkt hij, hangt de bougie gewoon in de bougiedop!! :n ff trug erin gedraaid en gaan
 
wepp
B3AST 11-10-01?22:43 Print reply
Posts: 2469
WHuuuuu das wel vaag!! bij mn honda PXje was het wel altijd zo dat de bougie er los in gedraaid was met de hand en dan kon ie er ook makkelijk weer uit he... het reed prima
 
- insane in the brain -
gran turismo 11-10-01?22:47 Print reply
Posts: 735
In de herfst vakantie wou een kennis van me al naar me blok kijken, die heeft zelf ook een mt gehad, en hij zegt dat ie het schakelmechanisme al uit elkaar heeft gehad en zo en dat dat geen uitdaging meer is voor hem (best wel een opschepper) maar hij heeft me blok al een keer eerder gemaakt dus ik vertrouw het wel.
Maar dan moet ik nog zo lang wachten:(.
Heeft er niet iemand een tekening of zo waarop ik duidelijk kan zien hoe alles inelkaar moet bij de koppeling?
Dan kan ik zelf teminste nog wat proberen.

En ik heb er nu een 70polinie, 70cc hogedrukkop, en standaart snel, dus daardoor zal ie wel zoveel compressie hebben.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
B3AST 11-10-01?23:00 Print reply
Posts: 2469
uhm ik heb geen tekening, maar het is makkelijk te controleren...

je moet gewoon ff je carterkesel eraf halen, en die koppeling sowieso HELEMAAAL IN schroeven die schroefjes tot ie niet meer verder kan. Dan kijk je in het carterdeksel of daar in het midden dat dingkie nog zit wat erin hoor, een soort doppie wat op het lager in je koppeling duwt als je die pin die in je carterdeksel zit, waar ook je kabel aan zit, draait. in deze pin zit een gleuf aan 1 kant, en als ie draait (dus als je aan de koppelings kabel trekt) wordt doordat die gleuf draait, dat dingkie naar buiten geduwt.

Dit moet je even controleren of het werkt, en dan die zooi erop, dan moet je koppeling het gewoon doen!!!
 
- insane in the brain -
-Michiel RS- 11-10-01?23:52 Print reply
Posts: 2803
Quote:
En ik heb er nu een 70polinie, 70cc hogedrukkop, en standaart snel, dus daardoor zal ie wel zoveel compressie hebben


uitlaat heb 0,0 met je compressie te maku !
 
SpeedYveS 12-10-01?00:41 Print reply
Posts: 1644
brommerboer zij dat als je teveel compressie heb, dat je dan een gat in de zuiger kan branden.
 
verwijderd 12-10-01?08:00 Print reply
Posts: 4082
brommerboeren weten nix van brommers..., althans bruggen bij ons niet


VOLGENS MIJ ZIT JE VLIEGWIEL LOS, check maar ff.....


heb ik ook bij me MT110 gehad, was wel geinig, gingen we met vol gewicht op de kick STAAN, plop.......... plop............ plop
 
Rens 12-10-01?11:57 Print reply

Posts: 6863
ik heb ook een keer gehad dat m`n koppeling helemaal slap was toen was er een ringetje dat in het koppelingshuis zit uitgevallen tijdens het monteren dat lag los in het koppelings huis. toen ik die er tussen had gezet deed ie het weer (was een ring die van binnen gekarteld was)
 
achter de maan is alles beter
gran turismo 12-10-01?12:46 Print reply
Posts: 735
lekker vroeg thuis vandaag .
Ik ga zo ff sleutelen, ik laat nog wel horen of het gelukt is.
En het niet me vliegwiel want die zit er nu niet eens op.
Ik denk dat dat "T" ding fout zit of zo, want volgens mij zit verder alles goed, met alle ringetjes en zo weerop de goede plek.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

Dit topic is 3329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved