Ik heb hetzelfde verhaal met een vespa ciao. Alleen vraag ik me zelfs af waar het vliegwiel zit??? zit dat in het blok? (links heb je centrifugale koppelin, in het midden zit iets met vinnen eraan) vliegwiel zit rechts denk ik?. maar moet het blok er af om bij de contactpuntjes te komen?. En als je wilt kijken of ie vonkt kun je hem dan alleen aanlopen?
En cmmk. je kunt er voorzichtig met een hamer optikken terwijl je er wat aan trekt. (is er niet echt goed voor) Ik kan altijd er altijd 1 of andere universele in krijgen (die haak ik in de openingen van mijn vliegwiel en dan zet die pin zich af tegen die schroef in het midden zeg maar. Maar het slimste is om er ff 1 te halen.
vliegwiel is dat ding met die vinnen ja dr zit bij vespa van die vinnen op voor koeling van de cilinder
vespa sleuteld kut
ff een domme vraag, contactpunten moet toch alleen dicht zijn op het moment dat hij een vonk moet geven of moeten ze altijd dicht zijn en open wanneer hij een vonk moet geven?
vliegwiel is dat ding met die vinnen ja dr zit bij vespa van die vinnen op voor koeling van de cilinder
vespa sleuteld kut
ff een domme vraag, contactpunten moet toch alleen dicht zijn op het moment dat hij een vonk moet geven of moeten ze altijd dicht zijn en open wanneer hij een vonk moet geven?
Maar de grote vraag: moet je blok eruit om erbij te kunnen?
moer dr af draaie door schroevedraaier dr tusse, pas op voor de elec zooi, en vliegwiel dr af door egwoon citta aan te lope oid en dan vliegt ie dr wel af, wel ff voor bosjes neerzette of een doos met plankdra chter ofzo zodajem opvangt
pcies als je denkt dat ie niet zo vast zit; omdat "die andere" ook zo los ging. en is toch wel zo dan heb je het spul zo kapot.. als je vliegwiel al lang op die conus zit dan kan ie echt wel vastzitten!
volgens mij is de enige goeie manier een zuigerstop in de cilinder te draaien en dan de krukasmoer er weer op draaien met koppeling ertussen enzo maar niet zo vast draaien dat je zuiger eraan gaat; heb je contactpunten al vervangen?