Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wie heeft er gelijk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 633 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #18217 - wie heeft er gelijk?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 27-4-2004 16:40 Print reply

Posts: 8678
Vering endergelijke doet veel meer dan wel of niet opgehoogd. Met een originele MTX o.t. kan ik niet fatsoenlijk door de bocht, springt alle kanten op. Met een iets stijvere veer rijd ie al stukken beter.

En zo gaat mijn MB heel relaxt de bocht door (minder relaxt dan MTX, of misschien moet ik er nog aan wennen, kan ook) maar als je die van mij vergelijkt met die van een maatje hier. Pfoe, bij hem zit er ff een snel bochie niet in.
 
Blijhoofd 27-4-2004 17:09 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


maar, je rijd origineel wel heel snel je voetsteuntjes aan de grond...


met een tsx lukt je dat niet hoor
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blukaap 27-4-2004 17:20 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kanku-Dai

snelste door de bocht met een nsr!!!

origineel dus lager is sneller
hoger is mooier (vinden de meeste dan he)


Probeer een goede rijder op een TSX/MTX oid maar eens bij te houden in korte bochten met een NSR .
Lukt je niet hoor, daar zijn die cross/supermotard dingen zoveel sneller.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
met een tsx lukt je dat niet hoor


Dat zie ik als een uitdaging (net als KD in het gras )

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 27-4-2004 17:24
 
Bastila is lief
Hans F 27-4-2004 17:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Probeer een goede rijder TSX/MTX oid maar eens bij te houden in korte bochten met een NSR .
Lukt je niet hoor, daar zijn die cross/supermotard dingen zoveel sneller.




terwijl ze veel hoger zijn
 
Martin mt5 knol 27-4-2004 17:24 Print reply

Posts: 2211
Jonge jonge marthin... Dat daar zon topic over moet komen! Ga et dan zelf uitproberen, zul je merken dan je alsie hoger is sneller neerklatst
 
brommerforum stinkt
Honda & Puch Tuning 27-4-2004 17:35 Print reply
Posts: 132
Mwahaha, een racer kan sneller door langere bochten, maar probeer maar niet met een racer een super motard in de korte bochten te snel af te zijn, crossers zijn namelijk ontworpen voor het snelle bochtenwerk (tussen boompies door enzow???) maar als je de ruimte hebt om zo'n racer helemaal plat te leggen, sja dan ken je met zo'n ding wel lekker hard door de bocht omdat hij een laag zwaartepunt heeft. Maar hoe lekker je door de bocht kan heeft ook heel veel te maken met je veering, probeer maar eens met 2 soorten veering (stug/soft) door dezelfde bocht te gaan, dan merk je het wel. Dan nog het profiel van je band, is namelijk nie zo heel lekker om een brommer met vette noppebanden plat te leggen in een bocht, spreek uit ervaring muahahhaa
 
Goed is niet goed want zonder goed was er geen slecht!
Stegehuis 27-4-2004 17:36 Print reply
Posts: 1150
haha idd, we hadden vanacht een discussie maar die marthin bleef maar volhouden en toen d8 ik "heee laat ik het op BF vragen"

dus origineel is beter als verhoogd om door de bochten te racen...

:Owja nu zij een scootervriend van mij ::
nu ik een nieuwe band heb gaat deze sneller want er zit veel dieper profiel in en dat raakt de weg dus niet = minder weerstand, = hogere top

klopt deze scooter gedachte???
Dit bericht is ge-edit door MB70cc op 27-4-2004 17:37

Dit bericht is ge-edit door MB70cc op 27-4-2004 17:40
 
Ubermens 27-4-2004 17:38 Print reply

Posts: 1111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB70cc

haha idd, we hadden vanacht een discussie maar die hij bleef maar volhouden en toen d8 ik "heee laat ik het op BF vragen"

dus origineel is beter als verhoogd om door de bochten te racen...

:Owja nu zij een scootervriend van mij ::
nu ik een nieuwe band heb gaat deze sneller want er zit veel dieper profiel in en dat raakt de weg dus niet = minder weerstand, = hogere top


Daarom rijden racers met slicks .
 
Oost, west.........Honda best!
Honda & Puch Tuning 27-4-2004 17:40 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ubermens

[...]


Daarom rijden racers met slicks .


ut staat er al he? scooterrijders
 
Goed is niet goed want zonder goed was er geen slecht!
Stegehuis 27-4-2004 17:41 Print reply
Posts: 1150
ja dat zei ik ookal maar ergens begon ik wel te twijfelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ubermens

[...]


Daarom rijden racers met slicks .

 
foxbuster666 27-4-2004 17:43 Print reply

Posts: 670
Huhu domme vraag.
Ligt natuurlijk aan de krachten bij natuurkunde.
Hoe lager bij de grond hoe beter
sin (alpha) x Fz x g = kracht op de weg...
Hoe kleiner die kracht hoe harder je door de bocht kunt ofzo?
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Blukaap 27-4-2004 18:20 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda & Puch Tuning
Dan nog het profiel van je band, is namelijk nie zo heel lekker om een brommer met vette noppebanden plat te leggen in een bocht, spreek uit ervaring muahahhaa


Valt wel mee hoor, van die endurobandjes die bv op mijn TSX zitten of op m'n MTX zaten kun je ziekelijk hard en plat door de bochten, mits het droog is.
Fijn is anders, maar het gaat prima.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved