Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wie heeft er gelijk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #18217 - wie heeft er gelijk?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 27-4-2004 9:41 Print reply

Posts: 3718
gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...
 
Stegehuis 27-4-2004 10:32 Print reply
Posts: 1150
idd ik heb gelijk, wist al dat ie onzin lulde
blabla

 
truus88 27-4-2004 10:40 Print reply

Posts: 152
(quote)gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...(/quote

...tuurlijk niet! hoe meer gewicht je hebt, hoe meer de druk op de banden is, als wat jij zegt waar is, is als je een verhoogde brommer hebt je ook lichter bent, en andersom
 
Ja Weh nou 27-4-2004 10:49 Print reply

Posts: 2242
Ik zal het zo zeggen: als hij lager is, moet je harder door de bocht kunnen...

Toen ik eerst flink verhoogd op me mt reed, kon ik in de bochten een NSR kwijtrijden(ik leg hem zo plat als maar kan, en die NSR die had gewoon niet zoveel lef, maar wel lef genoeg om 120 te rijden)

Nou merk ik ook(kan aan de band liggen) wanneer ik nu verlaagd rij, als ik heel plat door de bocht ga, en de gas openhou, mijn brommer aan de achterkant weleens wil gaan stuiteren, nou hoop ik dat dat aan de band ligt, want dan zou hij met een betere band gelijdelijk moeten glijden: driften
 
HTS Autotechniek
RJ Tuning 27-4-2004 12:59 Print reply

Posts: 3242
een originele!!!!!

een verlaagsde kun je vet goed mee crossen maar gaa maar eens op 1 rijden die helemaal vehoogd is ga je geheid op je bek
 
LambalraceR 27-4-2004 15:22 Print reply

Posts: 2187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-devil

(quote)gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...(/quote

...tuurlijk niet! hoe meer gewicht je hebt, hoe meer de druk op de banden is, als wat jij zegt waar is, is als je een verhoogde brommer hebt je ook lichter bent, en andersom


ach knook hou stil want, hoe hoger je bent hoe onstabieler het word, hij zegt gewoon dat het zwaartepunt lager ligt waardoor je stabieler in de bocht bent.
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
Kanku-Dai 27-4-2004 15:28 Print reply

Posts: 739
snelste door de bocht met een nsr!!!

origineel dus lager is sneller
hoger is mooier (vinden de meeste dan he)
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
tommy16 27-4-2004 16:01 Print reply
Posts: 278
Rs word meestal verlaagt voor betere wegliggen dus zal wel zo zijn
 
Bullet 27-4-2004 16:01 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tommy16

Rs word meestal verlaagt voor betere wegliggen dus zal wel zo zijn


mja meer voor uiterlijk hoor
 
**My BungHole Will Speak Now**
Hans F 27-4-2004 16:11 Print reply
Posts: 4326
was het maar zo simpel als de meeste hier denken. Lager hoeft niet beter te zijn, het heeft met de framegeometrie te maken. Want door verhogen veranderd er nogal veel. (naloop, balhoofdshoek, gewickts en massaverdeling, buiglijn (achterbrug komt stijler omhoog) etc. etc..

En wat beter is hangt ook nog eens af van de mening/gevoel van de bestuurder.
 
Blijhoofd 27-4-2004 16:16 Print reply

Posts: 7378
orgineel gaat beter door de bocht dan verhoogt
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hans F 27-4-2004 16:16 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

orgineel gaat beter door de bocht dan verhoogt


maar, je rijd origineel wel heel snel je voetsteuntjes aan de grond...
 
User 927 27-4-2004 16:19 Print reply

Posts: 6405
Makkelijk vraagje:

Middelpunt vliegende kracht. Hoe verder je brommer van de grond staat, hoe harder hij naar buiten word gedrukt (Grotere arm) Hoe lager hoe beter

Edit: Stuiteren in de bochten ligt aan te zachte vering, houd je niet genoeg grip. Iets aan doen, anders kan het zijn dat je ineens plat ligt omdat je 8erkant uitbreekt. (Kan ook aan je band liggen, bandenspanning moet rond de 2.5 bar zijn, als je daar ver boven zit kan hij ook gaan stuiteren)


Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 27-4-2004 16:21
 
Hans F 27-4-2004 16:23 Print reply
Posts: 4326
nogmaals, je vergeet heel je frame geometry, je achterwiel duwt je frame omhoog, in jouw redenering zou het ook logisch zijn om op 10" wieltjes te gaan rijden.
 
User 927 27-4-2004 16:25 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

nogmaals, je vergeet heel je frame geometry, je achterwiel duwt je frame omhoog, in jouw redenering zou het ook logisch zijn om op 10" wieltjes te gaan rijden.


Is het ook, als je van scooters houd

Ja ik weet neit hoe het zit met het frame, wat ik wel weet is dat een verhoogde brommer minder scherp door de bochten kan.
 

Dit topic is 2147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved