Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #18217 - wie heeft er gelijk?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2147 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
martinus83 |
27-4-2004 9:41 |
Posts: 3718 |
gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...
|
|
|
|
Stegehuis |
27-4-2004 10:32 |
Posts: 1150 |
idd ik heb gelijk, wist al dat ie onzin lulde
blabla
|
|
|
|
truus88 |
27-4-2004 10:40 |
Posts: 152 |
(quote)gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...(/quote
...tuurlijk niet! hoe meer gewicht je hebt, hoe meer de druk op de banden is, als wat jij zegt waar is, is als je een verhoogde brommer hebt je ook lichter bent, en andersom
|
|
|
|
Ja Weh nou |
27-4-2004 10:49 |
Posts: 2242 |
Ik zal het zo zeggen: als hij lager is, moet je harder door de bocht kunnen...
Toen ik eerst flink verhoogd op me mt reed, kon ik in de bochten een NSR kwijtrijden(ik leg hem zo plat als maar kan, en die NSR die had gewoon niet zoveel lef, maar wel lef genoeg om 120 te rijden)
Nou merk ik ook(kan aan de band liggen) wanneer ik nu verlaagd rij, als ik heel plat door de bocht ga, en de gas openhou, mijn brommer aan de achterkant weleens wil gaan stuiteren, nou hoop ik dat dat aan de band ligt, want dan zou hij met een betere band gelijdelijk moeten glijden: driften
|
|
HTS Autotechniek |
|
RJ Tuning |
27-4-2004 12:59 |
Posts: 3242 |
een originele!!!!!
een verlaagsde kun je vet goed mee crossen maar gaa maar eens op 1 rijden die helemaal vehoogd is ga je geheid op je bek
|
|
|
|
LambalraceR |
27-4-2004 15:22 |
Posts: 2187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-devil
(quote)gewicht ligt lager/zwaartepunt waardoor meer druk op de banden...(/quote
...tuurlijk niet! hoe meer gewicht je hebt, hoe meer de druk op de banden is, als wat jij zegt waar is, is als je een verhoogde brommer hebt je ook lichter bent, en andersom
ach knook hou stil want, hoe hoger je bent hoe onstabieler het word, hij zegt gewoon dat het zwaartepunt lager ligt waardoor je stabieler in de bocht bent.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
Kanku-Dai |
27-4-2004 15:28 |
Posts: 739 |
snelste door de bocht met een nsr!!!
origineel dus lager is sneller
hoger is mooier (vinden de meeste dan he)
|
|
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire |
|
tommy16 |
27-4-2004 16:01 |
Posts: 278 |
Rs word meestal verlaagt voor betere wegliggen dus zal wel zo zijn
|
|
|
|
Bullet |
27-4-2004 16:01 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tommy16
Rs word meestal verlaagt voor betere wegliggen dus zal wel zo zijn
mja meer voor uiterlijk hoor
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Hans F |
27-4-2004 16:11 |
Posts: 4326 |
was het maar zo simpel als de meeste hier denken. Lager hoeft niet beter te zijn, het heeft met de framegeometrie te maken. Want door verhogen veranderd er nogal veel. (naloop, balhoofdshoek, gewickts en massaverdeling, buiglijn (achterbrug komt stijler omhoog) etc. etc..
En wat beter is hangt ook nog eens af van de mening/gevoel van de bestuurder.
|
|
|
|
Blijhoofd |
27-4-2004 16:16 |
Posts: 7378 |
orgineel gaat beter door de bocht dan verhoogt
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Hans F |
27-4-2004 16:16 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
orgineel gaat beter door de bocht dan verhoogt
maar, je rijd origineel wel heel snel je voetsteuntjes aan de grond...
|
|
|
|
User 927 |
27-4-2004 16:19 |
Posts: 6405 |
Makkelijk vraagje:
Middelpunt vliegende kracht. Hoe verder je brommer van de grond staat, hoe harder hij naar buiten word gedrukt (Grotere arm) Hoe lager hoe beter
Edit: Stuiteren in de bochten ligt aan te zachte vering, houd je niet genoeg grip. Iets aan doen, anders kan het zijn dat je ineens plat ligt omdat je 8erkant uitbreekt. (Kan ook aan je band liggen, bandenspanning moet rond de 2.5 bar zijn, als je daar ver boven zit kan hij ook gaan stuiteren)
Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 27-4-2004 16:21
|
|
|
|
Hans F |
27-4-2004 16:23 |
Posts: 4326 |
nogmaals, je vergeet heel je frame geometry, je achterwiel duwt je frame omhoog, in jouw redenering zou het ook logisch zijn om op 10" wieltjes te gaan rijden.
|
|
|
|
User 927 |
27-4-2004 16:25 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
nogmaals, je vergeet heel je frame geometry, je achterwiel duwt je frame omhoog, in jouw redenering zou het ook logisch zijn om op 10" wieltjes te gaan rijden.
Is het ook, als je van scooters houd
Ja ik weet neit hoe het zit met het frame, wat ik wel weet is dat een verhoogde brommer minder scherp door de bochten kan.
|
|
|
|
Dit topic is 2147 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|