Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #18216 - RS 50
|
Pagina 4 van 6
|
Dit topic is 3643 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ja Weh nou |
27-4-2004 12:22 |
Posts: 2242 |
ik wil hem niet snappen
maar ik ben niet echt up to date over die am6 cilinders.
wat ik wel weet is dat ik bij een maat een gilardoni 50 heb gezien, en een orginele rieju cilinder, en die waren anders.
en op die orginele rieju cilinder stond geen gilardoni, en op die gilardoni wel
|
|
HTS Autotechniek |
|
Jop |
27-4-2004 12:22 |
Posts: 1290 |
ik, maar ik wist niet dat er cil's waren met zo een kleine boring dat je pik er niet in past..
|
|
|
|
mcdronkz |
27-4-2004 12:26 |
Posts: 32777 |
voor mijn pik heb ik een 125 eurocilindro nodig
|
|
|
|
Jop |
27-4-2004 12:27 |
Posts: 1290 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
voor mijn pik heb ik een 125 eurocilindro nodig
om 'm vervolgens door de uitlaatpoort te steken?
ik steek mijn pik trouwens liever ergens anders in.. sick fucks hier
|
|
|
|
Blukaap |
27-4-2004 12:28 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer
of ga je nu zeggen dat zelfs de producenten van een RS50 niet weten waar ze het over hebben en dus verkeerde dingen op hun site zetten?
Van mijn Honda NX250 word ook gezegd dat ie een CV carburateur heeft.
Dat heeft ie toch 100% zeker niet.....
Dus die sites staat geregeld onzin op, enige vervelende gevolg is dat je allemaal van die arrogante blaatapen krijgt die nog nooit een RS van dichtbij hebben gezien die plotseling denken dat ze alles weten, want het staat op de site....
|
|
Bastila is lief |
|
Daan Da Man |
27-4-2004 12:29 |
Posts: 2064 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jop
ik, maar ik wist niet dat er cil's waren met zo een kleine boring dat je pik er niet in past..
neej de volgende snapt em beter denks....
nu is de grap er welliswaar vanaf, maar gilardoni 1 cylinder nummer 2, waar me pik dus wel in past is dus 125cc...
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
27-4-2004 12:39 |
Posts: 2941 |
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Daan Da Man |
27-4-2004 12:42 |
Posts: 2064 |
ik zei het net al... 125cc
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
27-4-2004 12:45 |
Posts: 2941 |
ja las het net te laat
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
-Zeroed in- |
27-4-2004 19:36 |
Posts: 3255 |
leuk topic weer
oja bullet beste sjaak.
2003 rs heeft geen gietijzeren cilinder weet je ernst ze rs nog? met gilardoni 2? slome troep met een uitlaatpoort zo groot als een vinger? (voordat hij ze w poort kreeg).
juistem, dat was absoluut geen gietijzeren TP/DR want die zijn best snel.
zon beetje alle nieuwe types hebben de slome gil 2 geloof ik, emisienormen blablabla, NL wette, milieu etc.
de rs van 2002 en ervoor hebben STD een gilardoni 1, de snelle dus.
weetniet of dit met alle am6 blokken zo is overigens.
|
|
|
|
Hans F |
27-4-2004 19:37 |
Posts: 4326 |
huh, dacht juist dat die rs'en van na 2002 juist snel waren, en van ervoor heel sloom?
|
|
|
|
rs50 sbk racer |
27-4-2004 20:12 |
Posts: 59 |
drm al die cilinders zijn van aluminium en niet van gietijzer. De n00bs zijn eindleijk overtuigd hoor, en maar volhouden dat ik geen gelijk had.
En hans f je hebt gelijk in wat je zegt want die modellen zijn ook sneller als zijn voorgangers.
|
|
|
|
-Tom- |
27-4-2004 20:15 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer
nog ff 1 vraagje aan jullie hier?
Het is algemeen bekend dat er qua schakelbrommers overwegend rs50's rondrijden.
Dit is te verklaren doordat de rs50 van goede kwaliteitsonderdelen is gemaakt en het beste is afgewerkt van alle huidige schakelbrommers.
Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.
Hierdoor liepen andere producenten zoals bijvoorbeeld: Yamaha, Derbi, Motorhispania en Rieju een aanzienlijike achterstand op die zelfs tot op de dag van vandaag nog groot is.
Denk hierbij aan de slechte afwerking van een Yamaha TZR of aan de slechte kwaliteitskappen van een Motorhispania.
ook qua prestaties doet vooral de Yamaha tzr erg onder voor zijn grote voorbeeld de Aprilia rs50.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat bezielt een smurf om veels te veel geld uit te geven aan een Yamaha TZR terwijl diezelfde smurf een verlaagde( hij is nogal klein) Aprilia rs50 kan kopen?
WTF m8, werk je voor aprilia ofzo
|
|
FTS Member |
|
Saknet |
27-4-2004 20:18 |
Posts: 10355 |
Quote: Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.
keej, een rs50 is niet perfect. verre van zelfs.
niets wat kapot kan gaan is perfect. CAPICHE.
en wat die marktaandeel betreft, aprilia is het patser merk. op elke school e.d. heb je altijd een paar rijke patsers, die nix met hun geld weten te doen, dus kopen ze de "beste" en duurste & nieuwste brommers.
Dit bericht is ge-edit door barteld op 27-4-2004 20:20
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Joostvdw |
27-4-2004 20:25 |
Posts: 4789 |
wat je goed vind is trouwens ook een objectief iets,
Ik zelf vind afwerking van kappen e.d. minder belangrijk dan de techniek die er achter zit, daardoor zal ik een technisch betere brommer meer waarderen dan een perfect uitziende brommer
(je gaat me nou toch niet zeggen dat een rs technisch en uiterlijk perfect is he )
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dit topic is 3643 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 6
|
|