Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1347 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18216 - RS 50
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 27-4-2004 12:22 Print reply

Posts: 2242
ik wil hem niet snappen

maar ik ben niet echt up to date over die am6 cilinders.

wat ik wel weet is dat ik bij een maat een gilardoni 50 heb gezien, en een orginele rieju cilinder, en die waren anders.

en op die orginele rieju cilinder stond geen gilardoni, en op die gilardoni wel
 
HTS Autotechniek
Jop 27-4-2004 12:22 Print reply
Posts: 1290
ik, maar ik wist niet dat er cil's waren met zo een kleine boring dat je pik er niet in past..
 
mcdronkz 27-4-2004 12:26 Print reply

Posts: 32777
voor mijn pik heb ik een 125 eurocilindro nodig
 
Jop 27-4-2004 12:27 Print reply
Posts: 1290
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

voor mijn pik heb ik een 125 eurocilindro nodig


om 'm vervolgens door de uitlaatpoort te steken?

ik steek mijn pik trouwens liever ergens anders in.. sick fucks hier


 
Blukaap 27-4-2004 12:28 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer
of ga je nu zeggen dat zelfs de producenten van een RS50 niet weten waar ze het over hebben en dus verkeerde dingen op hun site zetten?



Van mijn Honda NX250 word ook gezegd dat ie een CV carburateur heeft.
Dat heeft ie toch 100% zeker niet.....
Dus die sites staat geregeld onzin op, enige vervelende gevolg is dat je allemaal van die arrogante blaatapen krijgt die nog nooit een RS van dichtbij hebben gezien die plotseling denken dat ze alles weten, want het staat op de site....
 
Bastila is lief
Daan Da Man 27-4-2004 12:29 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jop

ik, maar ik wist niet dat er cil's waren met zo een kleine boring dat je pik er niet in past..


neej de volgende snapt em beter denks....




nu is de grap er welliswaar vanaf, maar gilardoni 1 cylinder nummer 2, waar me pik dus wel in past is dus 125cc...
 
Mt-5[Maarten] 27-4-2004 12:39 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

oweh nog iets grappigs.... ik heb hier 2 originele gilardoni 1 cyls naast elkaar...

ZE ZIJN NIEIT HETZELFDE

in de ene past me piemel niet en in de andere wel....



wie snapt em?


ene slappe conditie, andere harde ? ja die uitlaatpoort rekt niet mee nee
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Daan Da Man 27-4-2004 12:42 Print reply
Posts: 2064
ik zei het net al... 125cc
 
Mt-5[Maarten] 27-4-2004 12:45 Print reply

Posts: 2941
ja las het net te laat
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
-Zeroed in- 27-4-2004 19:36 Print reply

Posts: 3255
leuk topic weer

oja bullet beste sjaak.
2003 rs heeft geen gietijzeren cilinder weet je ernst ze rs nog? met gilardoni 2? slome troep met een uitlaatpoort zo groot als een vinger? (voordat hij ze w poort kreeg).
juistem, dat was absoluut geen gietijzeren TP/DR want die zijn best snel.
zon beetje alle nieuwe types hebben de slome gil 2 geloof ik, emisienormen blablabla, NL wette, milieu etc.
de rs van 2002 en ervoor hebben STD een gilardoni 1, de snelle dus.
weetniet of dit met alle am6 blokken zo is overigens.

 
Hans F 27-4-2004 19:37 Print reply
Posts: 4326
huh, dacht juist dat die rs'en van na 2002 juist snel waren, en van ervoor heel sloom?
 
rs50 sbk racer 27-4-2004 20:12 Print reply
Posts: 59
drm al die cilinders zijn van aluminium en niet van gietijzer. De n00bs zijn eindleijk overtuigd hoor, en maar volhouden dat ik geen gelijk had.

En hans f je hebt gelijk in wat je zegt want die modellen zijn ook sneller als zijn voorgangers.
 
-Tom- 27-4-2004 20:15 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer



nog ff 1 vraagje aan jullie hier?
Het is algemeen bekend dat er qua schakelbrommers overwegend rs50's rondrijden.
Dit is te verklaren doordat de rs50 van goede kwaliteitsonderdelen is gemaakt en het beste is afgewerkt van alle huidige schakelbrommers.
Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.
Hierdoor liepen andere producenten zoals bijvoorbeeld: Yamaha, Derbi, Motorhispania en Rieju een aanzienlijike achterstand op die zelfs tot op de dag van vandaag nog groot is.
Denk hierbij aan de slechte afwerking van een Yamaha TZR of aan de slechte kwaliteitskappen van een Motorhispania.
ook qua prestaties doet vooral de Yamaha tzr erg onder voor zijn grote voorbeeld de Aprilia rs50.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat bezielt een smurf om veels te veel geld uit te geven aan een Yamaha TZR terwijl diezelfde smurf een verlaagde( hij is nogal klein) Aprilia rs50 kan kopen?

WTF m8, werk je voor aprilia ofzo
 
FTS Member
Saknet 27-4-2004 20:18 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.

keej, een rs50 is niet perfect. verre van zelfs.

niets wat kapot kan gaan is perfect. CAPICHE.

en wat die marktaandeel betreft, aprilia is het patser merk. op elke school e.d. heb je altijd een paar rijke patsers, die nix met hun geld weten te doen, dus kopen ze de "beste" en duurste & nieuwste brommers.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 27-4-2004 20:20
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Joostvdw 27-4-2004 20:25 Print reply

Posts: 4789
wat je goed vind is trouwens ook een objectief iets,

Ik zelf vind afwerking van kappen e.d. minder belangrijk dan de techniek die er achter zit, daardoor zal ik een technisch betere brommer meer waarderen dan een perfect uitziende brommer

(je gaat me nou toch niet zeggen dat een rs technisch en uiterlijk perfect is he )
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 3601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved