Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 449 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18216 - RS 50
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 27-4-2004 1:36 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer

ff een paar feitjes ophelderen voor de n00bs die hier af en toe dingen beweren waar Aprilia zelf een ware hartverzakking van zou krijgen als zelfs de telefoniste het maar zou lezen.
ten eerste: een aprilia rs50 heeft een aluminium clinder met nicasil (gilnisil in het engels voor de mensen die geen engels kunnen
wand. Er is tegenwoordig geen schaklebrommer meer die nioeuw wordt gebouwd met een gietijzeren cilinder.




whahaha wie is hier nou een n00b?

Nieuwe RS heeft een geitijzeren cilinder

dus STFU als je er geen verstand van hebt....
 
**My BungHole Will Speak Now**
Saknet 27-4-2004 1:38 Print reply

Posts: 10355
jij bent indd nieuw hierzo
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Marthin 27-4-2004 1:40 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer

ff een paar feitjes ophelderen voor de n00bs die hier af en toe dingen beweren waar Aprilia zelf een ware hartverzakking van zou krijgen als zelfs de telefoniste het maar zou lezen.
ten eerste: een aprilia rs50 heeft een aluminium clinder met nicasil (gilnisil in het engels voor de mensen die geen engels kunnen
wand. Er is tegenwoordig geen schaklebrommer meer die nioeuw wordt gebouwd met een gietijzeren cilinder.

2: een rs50 kan met een originele setup zelfs harder als 195 km/h rijden, de top bedraagt dan zelfs 199km/h. (valt het kwartje bij jullie of zal ik het toch voor de ckerheid maar ff uitleggen?)
gezien het niveau van de eerdere posts zal,ik het toch maar ff uitleggen: als je op een rs50 de tandwielverhouding dermate aanpast zal een rs50 in theorie een topsnelheid kunnen halen van 199 echte km/h. het berieken van deze top zal echter in de praktijk op veel wegen niet haalbaar zijn, maar het is dus cker wel een mogelijkheid.

nog ff 1 vraagje aan jullie hier?
Het is algemeen bekend dat er qua schakelbrommers overwegend rs50's rondrijden.
Dit is te verklaren doordat de rs50 van goede kwaliteitsonderdelen is gemaakt en het beste is afgewerkt van alle huidige schakelbrommers.
Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.
Hierdoor liepen andere producenten zoals bijvoorbeeld: Yamaha, Derbi, Motorhispania en Rieju een aanzienlijike achterstand op die zelfs tot op de dag van vandaag nog groot is.
Denk hierbij aan de slechte afwerking van een Yamaha TZR of aan de slechte kwaliteitskappen van een Motorhispania.
ook qua prestaties doet vooral de Yamaha tzr erg onder voor zijn grote voorbeeld de Aprilia rs50.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat bezielt een smurf om veels te veel geld uit te geven aan een Yamaha TZR terwijl diezelfde smurf een verlaagde( hij is nogal klein) Aprilia rs50 kan kopen?


ik heb zelden een eend zo dom horen praten.

Man dit slaat echt werkelijk nergens op.
 
ties 27-4-2004 8:48 Print reply
Posts: 1333
en yamaha bouwt al langer brommers als apprilia maar niet in nl. in nl. waren ze de eerste yappen en de eerste met plastic kappen.
en derbi is er ook al lang hoor.
apprilia rijdt er veel omdat et goedkoop is.
 
mcdronkz 27-4-2004 9:18 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

apprilia rijdt er veel omdat et goedkoop is.


ik merk het
 
Pol de MT5 Crosser 27-4-2004 9:22 Print reply

Posts: 2892
Jezus man iedereen lult hier maar onzin. tenminste WAT EEN GEBLAAT!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
mcdronkz 27-4-2004 9:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Jezus man iedereen lult hier maar onzin. tenminste WAT EEN GEBLAAT!


nee en dan kom jij met een lekker zinnige opmerking


 
RS_70_power 27-4-2004 9:45 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

gilardoni 2 is helemaal niet van gietijzer

hoe kom je daar bij?

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 27-4-2004 0:51


ALLUMINIUM
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
RS_70_power 27-4-2004 9:48 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

rs 2003 heeft een TP/DR 50 (gietijzer)


dat zei iemand van een winkel ook tegen mij dat die DR standaart cilinders zijn , jah he ik wordt zo moe van , op alle Am6 blokken zitten gewoon Gilardoni 2 op , divers types , want RS heeft 7 spoelpoorten , en die van Rieju heeft er 5 .

p.s. koop een duitse standaard cilinder , heeft 8 spoelpoorten en een gat als uitlaadpoord

Dit bericht is ge-edit door RS_50cc_16mm_giannelli op 27-4-2004 9:49
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
vinnie 27-4-2004 9:59 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer


2: een rs50 kan met een originele setup zelfs harder als 195 km/h rijden, de top bedraagt dan zelfs 199km/h. (valt het kwartje bij jullie of zal ik het toch voor de ckerheid maar ff uitleggen?)
gezien het niveau van de eerdere posts zal,ik het toch maar ff uitleggen: als je op een rs50 de tandwielverhouding dermate aanpast zal een rs50 in theorie een topsnelheid kunnen halen van 199 echte km/h. het berieken van deze top zal echter in de praktijk op veel wegen niet haalbaar zijn, maar het is dus cker wel een mogelijkheid.



ok.. dus jij wil zeggen dat je met een ori setup en alleen andere twv 199 kan rijden..
dus hij blijft ook toeren maken.. hij kan niet te zwaar vertand zijn..
wat lul jij bullcrap gozer
dus als ik op me mb 25-12 pleur (bij wijze van) dan ga ik ook 200
sorry hoor wil niet zegge dat ik onwijs veel weet.. maar wie noem je n00b

 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
bart de scootergek 27-4-2004 10:00 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_50cc_16mm_giannelli

[...]


dat zei iemand van een winkel ook tegen mij dat die DR standaart cilinders zijn , jah he ik wordt zo moe van , op alle Am6 blokken zitten gewoon Gilardoni 2 op , divers types , want RS heeft 7 spoelpoorten , en die van Rieju heeft er 5 .

p.s. koop een duitse standaard cilinder , heeft 8 spoelpoorten en een gat als uitlaadpoord

Dit bericht is ge-edit door RS_50cc_16mm_giannelli op 27-4-2004 9:49


je bedoelt zeker 4 spoelers en 1 boostpoort of niet? en jij beweert dat er weer 2 gilardoni2 zijn, de ene met 4 spoelers en de andere met 6 spoelers? en het is meestal dat er een gat zit bij de uitlaatpoort, hoe wil de cilinder anders zijn gassen kwijt
 
Honda RC-33
Soepkip 27-4-2004 10:05 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50 sbk racer

nog ff 1 vraagje aan jullie hier?
Het is algemeen bekend dat er qua schakelbrommers overwegend rs50's rondrijden.
Dit is te verklaren doordat de rs50 van goede kwaliteitsonderdelen is gemaakt en het beste is afgewerkt van alle huidige schakelbrommers.



Nee.

Dat komt meer omdat er zo veel gasten zijn die graag een brommer willen hebben die op een motor lijkt, duh!
Daarom worden de TZR en de MH RX ook best veel verkocht sinds die uit zijn, de RS bestaat gewoon al heel lang, en zijn heel veel modellen van, vind je het gek dat er veel van rondrijden??



Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 27-4-2004 10:06
 
Soepkip 27-4-2004 10:07 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


je bedoelt zeker 4 spoelers en 1 boostpoort of niet? en jij beweert dat er weer 2 gilardoni2 zijn, de ene met 4 spoelers en de andere met 6 spoelers? en het is meestal dat er een gat zit bij de uitlaatpoort, hoe wil de cilinder anders zijn gassen kwijt


Jaja, hij bedoelt dus een echt gat en niet zo'n klein uitlaatpoortje waar net een pink in past
 
Daan Da Man 27-4-2004 10:15 Print reply
Posts: 2064
als nou ook es de mensen die denken/beweren er verstand van te hebben, even ophouden met dat eeuwige gilardoni 1 of 2 gezijk.

als je 2 gilardoni 1's of 2's naast elkaar houdt... dan is er ABSOLUUT geen zekerheid dat ze hetzelfde zijn.

Die 1 of 2 is geen typeaanduiding ofzo hoor...

Das gewoon puur de fabrieksmal-serie waar hij uit komt. en er zijn echtwel een stuk meer mallen gemaakt als een 'langzame NLse en een snelle NLse en een HELE snelle duitse' of zulke onzin hoor.
*tis geen honda....*

maargoed terug naar onderwerp... 199 is gewoon niet mogelijk door de lucht- en wrijvingsweerstand, dat snapt iedere oetlul.

Verder is die TP50 opzich wel goed, maar de poortjes liggen niet echt gelijk... doet me denken aan die airsal die ik wel es heb gehad. BTW, de poorttiming is wel erg goed als ze allemaal vlak liggen enzo!.

Kweenie hoe ze daar werken in die fabrieken... al het geld wordt naar de tekenkamer gepompt om iets goeds te krijgen, en dan komen er toleranties op van +/- 1mm omdat de productiekosten anders te hoog worden


Oja verder heb ik geen verstand van dit soort dingen hoor...

tot over een maandje weer ofzo

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 27-4-2004 10:16
 
bart de scootergek 27-4-2004 10:15 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]


Jaja, hij bedoelt dus een echt gat en niet zo'n klein uitlaatpoortje waar net een pink in past


was ook niet bedoeld om te kijken of er iemand hapte hoor
 
Honda RC-33

Dit topic is 3645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved