Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1349 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18216 - RS 50
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 3597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CreativeMind 27-4-2004 0:19 Print topicpost
Posts: 19
FF een paar vraagjes.

Heeft een rs 2003 een nicasil wand cilinder?
En ligt er hetzelfde blok onder bij de tzr?
 

bart de schakelgek 27-4-2004 0:29 Print reply

Posts: 5987
voor zover ik weet heeft 2003 ook gewoon gilardoni 2
en ik meen dat gilardoni 2 gewoon gietijzer is

en tzr en rs50 en rx en rieju modellen allemaal am6 blokje ja
 
Limburger
Bullet 27-4-2004 0:35 Print reply

Posts: 12150
rs 2003 heeft een TP/DR 50 (gietijzer)
 
**My BungHole Will Speak Now**
bart de schakelgek 27-4-2004 0:36 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

rs 2003 heeft een TP/DR 50 (gietijzer)


ja? wist ik niet

waarom zijn ze van merk overgestapt?
 
Limburger
CreativeMind 27-4-2004 0:36 Print reply
Posts: 19
en is het mogelijk om met een 50cc 195kmh te rijden, kerel die ik ken beweert dat ie zo hard gaat de wous.
 
arie-de-arier 27-4-2004 0:36 Print reply

Posts: 10000
goedkoper? zal die jeroen leuk vinden
 
Allah is beter
bart de schakelgek 27-4-2004 0:37 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CreativeMind

en is het mogelijk om met een 50cc 195kmh te rijden, kerel die ik ken beweert dat ie zo hard gaat de wous.


denk logisch na
en je weet het antwoord
 
Limburger
Bullet 27-4-2004 0:37 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


ja? wist ik niet

waarom zijn ze van merk overgestapt?


goedkoper?
 
**My BungHole Will Speak Now**
arie-de-arier 27-4-2004 0:37 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CreativeMind

en is het mogelijk om met een 50cc 195kmh te rijden, kerel die ik ken beweert dat ie zo hard gaat de wous.


wat voor brommer, am6 nee, kreidler ja
 
Allah is beter
bart de schakelgek 27-4-2004 0:38 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


wat voor brommer, am6 nee, kreidler ja


bingo
 
Limburger
arie-de-arier 27-4-2004 0:39 Print reply

Posts: 10000
bart i love your sig
 
Allah is beter
CreativeMind 27-4-2004 0:43 Print reply
Posts: 19
ik heb ff gouw dit gevonden dat een rs cilninder een Gilnisil coating heeft wat is gilnisil??
 
arie-de-arier 27-4-2004 0:44 Print reply

Posts: 10000
nicasil, een wand soort die meestal op alu cillinders zit, wat het doet verteld iemand anders wel denk ik
 
Allah is beter
CreativeMind 27-4-2004 0:47 Print reply
Posts: 19
maar gilnisil is toch niet hetzelfde als nicasil want een gilardoni 2 is van gietijzer. en wat het doet weet ik wel
 
Bullet 27-4-2004 0:50 Print reply

Posts: 12150
gilardoni 2 is helemaal niet van gietijzer

hoe kom je daar bij?

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 27-4-2004 0:51
 
**My BungHole Will Speak Now**
rs50 sbk racer 27-4-2004 1:33 Print reply
Posts: 59
ff een paar feitjes ophelderen voor de n00bs die hier af en toe dingen beweren waar Aprilia zelf een ware hartverzakking van zou krijgen als zelfs de telefoniste het maar zou lezen.
ten eerste: een aprilia rs50 heeft een aluminium clinder met nicasil (gilnisil in het engels voor de mensen die geen engels kunnen
wand. Er is tegenwoordig geen schaklebrommer meer die nioeuw wordt gebouwd met een gietijzeren cilinder.

2: een rs50 kan met een originele setup zelfs harder als 195 km/h rijden, de top bedraagt dan zelfs 199km/h. (valt het kwartje bij jullie of zal ik het toch voor de ckerheid maar ff uitleggen?)
gezien het niveau van de eerdere posts zal,ik het toch maar ff uitleggen: als je op een rs50 de tandwielverhouding dermate aanpast zal een rs50 in theorie een topsnelheid kunnen halen van 199 echte km/h. het berieken van deze top zal echter in de praktijk op veel wegen niet haalbaar zijn, maar het is dus cker wel een mogelijkheid.

nog ff 1 vraagje aan jullie hier?
Het is algemeen bekend dat er qua schakelbrommers overwegend rs50's rondrijden.
Dit is te verklaren doordat de rs50 van goede kwaliteitsonderdelen is gemaakt en het beste is afgewerkt van alle huidige schakelbrommers.
Een belangrijk punt waarom de rs50 zo akelig perfect is wordt veroorzaakt doordat aprilia lange tijd de enigste producent is geweest die een belangrijk marktaandeel had in de schakelbrommerbranche.
Hierdoor liepen andere producenten zoals bijvoorbeeld: Yamaha, Derbi, Motorhispania en Rieju een aanzienlijike achterstand op die zelfs tot op de dag van vandaag nog groot is.
Denk hierbij aan de slechte afwerking van een Yamaha TZR of aan de slechte kwaliteitskappen van een Motorhispania.
ook qua prestaties doet vooral de Yamaha tzr erg onder voor zijn grote voorbeeld de Aprilia rs50.
Mijn vraag aan jullie is nu: Wat bezielt een smurf om veels te veel geld uit te geven aan een Yamaha TZR terwijl diezelfde smurf een verlaagde( hij is nogal klein) Aprilia rs50 kan kopen?
 

Dit topic is 3597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved