Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Maakt een 18mm Keihin verschil met een 20mm mikuni?>

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18167 - Maakt een 18mm Keihin verschil met ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda- mt 25-4-2004 20:12 Print reply
Posts: 523
Maakt verder geen donder uit qua prestaties. Keihin stelt makkelijker (minder moeilijk is hier beter van toepassing)af, je zou gewoon op prijs af moeten gaan.
 
gonzales 25-4-2004 20:20 Print reply

Posts: 1319
keihin heeft mooiere venturi dan een 20mikuni 20mikuni is een slechte carbu ZEKER de externe spoeier
 
burn your rubber not your soul
Soepkip 25-4-2004 20:25 Print reply

Posts: 1339
slecht is overdreven hoor..!
 
Pistonpen Paultje 25-4-2004 20:26 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

keihin heeft mooiere venturi dan een 20mikuni 20mikuni is een slechte carbu ZEKER de externe spoeier


Meer een goed-beter-best gevalletje.
 
superior mt7 25-4-2004 20:30 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

[...]


das gewoon onzin, ja ze lekken wel maar das gewoon eigen schuld. goeie pakking en een goed benzine filter en je hebt echt nergens last van


ehmm ik bedoel ook niet dat ze uit de pakkingen lekken ...ik heb vaak genoeg gehad dat ze continu uit de overloop lekken , ik zeg ook niet dat dit niet te verhelpen is alleen keihins zijn dara wat gevoeliger voor

 
V8
JeRyZ 25-4-2004 20:30 Print reply
Posts: 193
We zien maar weer: mensen die Keihin rijden vinden die beter, en de Mikunimensen vinden die weer beter.
 
Heb je ooit wel eens je tanden op moeten rapen met gebroken vingers?
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-4-2004 20:38 Print reply

Posts: 5996
laat ik nou zo'n iemand zijn die ze allebei heeft.

persoonlijk vind ik de keihin beter, dat hij bij sommige benzine lekt kan aan zoveel dingen liggen, bijv dat je brommer extreem schuin staat of dat het doorloopkanaaltje niet goed afsluit, of doordat er aan de vlotter iets verbogen is..

de mikuni 20mm is gewoon een goedkopere uitvoering, dat kan je zien aan de venturi zoals gezegt is, en het externe sproeier geval..het klinkt leuk maar je sproeier bevind zich een heel stuk verder weg, waardoor je dus je inlaattraject langer word en dus een mindere gasreactie krijgt in verhouding tot de keihin

"ja tis wel lekker handig" klopt.

en voor die 2mm hoef je het niet te doen..

keihin is gewoon een topmerk..honda neemt heeft het destijds niet voor niets als stnd carb gebruikt.. (yamaha heeft mikuni, zegt al genoeg),

joke..


 
ik haat mensen
Pistonpen Paultje 25-4-2004 20:42 Print reply

Posts: 8678
Nja, dat lekken doen keihins nou eenmaal vaker, zo zie ik het tenminste.

Overigens moet ik wel zeggen dat mijn Mb nu niet lekt met 18 keihin En loopt verder ook wel lekker.

En verbruik...Sjah, me ouwe SH met keihin liep een aardig stukkie duurder dan me o.t., en dat met lichtere setup, en evenzware brommer. Dus hangt ook maar een beetje van geval tot geval af.
 
NSR JunK 25-4-2004 20:48 Print reply

Posts: 2339
zucht dat lekken door de overloopt komt zeeeer wss omdat dr wat vuil inzit.. drom sluit de vlotter niet meer goed af en blijft er benzine instromen wat er ook weer uitmoet... daarom zeg ik ook maak t ding echt goed schoon en zet er een goed benzine filter tussen

heb zelf veel brommers gehad en ook met veel carbs gewerkt, ask moet kiezen tussen 18keihin of 20mik kiesk voor de 18keihin, steld makkelijker af vind ik.

en oft veel uitmaakt kwa rijprestaties.. zal allemaal wel meevallen as bijde carbs allebij goed afgesteld zijn.
 

Dit topic is 1481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved