Ik wil mn puchje lekker laten lopen vooral trekkracht speelt een belangrijke rol. De cilinder moet niet om de paar maanden vastnaaien dus van goede kwaliteit zijn. Nou ben ik een oud scooterrijder en wil ik graag wat gaan sleutelen aan die cilinder van mn puch. Ik wil een snelle cilinder op mijn puch, maar wat is nou een goede cilinder. Die polini 65cc vind ik erg duur. Maar misschien wordt het toch die cilinder als jullie mij kunnen overtuigen van zijn prestaties. Zelfde geld voor malossi en eurocilindro(athena)
Wat zijn nou de verschillen tussen?:
- eurokit 70 cc 45mm 4 poorten
- eurokit 65 cc 44mm
- tccd 70 cc 45 cc 6 poort poorten
De carburateur moet ook vervangen worden.
Op 50cc staan er verschillende. Ik heb de keuze tussen:
voor die polini gaan,(eventueel laten tunen) niet die eurokit en tccd, is rommel. ik zou gaan zoeken voor 19mm bing, of die 19 dellorto, in ieder geval niet die sparco/spaco imi dellortho.
Ok, dus die dellorto 19mm of die bing 19mm. Dus niet die complete kit van de 16mm malossi? Die polini ga ik zowieso niet laten tunen, maar dan neem ik die polini. Wat meot er nog meer worden vervangen als alleen dit?
als je wil optrekken(koppel) zou ik de mk 80 halen... beetje frezen en het past al... en dan de 19 bing en de homoet 6 p dan heb je een brute puch...
vriend van mij had zo een nou da bleef trekken vanaf 20 ofzo al... zonder de koppeling aan te passen...
ik heb zelf de polini membraam kit onde reen puchje met een 12mm en techno circuit kijk maar in me profiel voor prestaties en tandwielen etc...
voordat je een 18 mm of groter op een polini passend heb moet je je kop afzagen(koelribben) en een 4 kleps membraam kit kopen en monteren richting je voorwiel dan heb je ook een leuke setup(ik had die mebraam kit geleend van iemand icm een 18mm dellie spaco)
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 23-4-2004 18:04
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
70cc aircel (erg goeie ervaring mee)
en die eventueel laten tunen, ding liep ongetuned 95 met proma cirquit eronder en 17 mm bing carb van een kreidler
Ok, Het gaat dus die Polini 65cc worden met membraam en ander spruitstuk. Nu die carburateur. De een zegt een 15 mm bing en de ander de 19 mm bing. Welke moet ik nou nemen? En kan iemand mij wat uitleggen over dat gezaag ofzo aan de koelribben??
ten eerste meer milimeter, nieuwere carburateur (techniek) makkelijk te monteren icm een DR kitje (rubber spruitstuk)sproeiers zijn er in meer verschillende maten te krijgen (stappen van 1) en ik heb hem zelf ook op men polini en loopt perfect