Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder en carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18120 - Cilinder en carburateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3783 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rj1987 23-4-2004 14:59 Print topicpost
Posts: 164
Hoi,

Ik wil mn puchje lekker laten lopen vooral trekkracht speelt een belangrijke rol. De cilinder moet niet om de paar maanden vastnaaien dus van goede kwaliteit zijn. Nou ben ik een oud scooterrijder en wil ik graag wat gaan sleutelen aan die cilinder van mn puch. Ik wil een snelle cilinder op mijn puch, maar wat is nou een goede cilinder. Die polini 65cc vind ik erg duur. Maar misschien wordt het toch die cilinder als jullie mij kunnen overtuigen van zijn prestaties. Zelfde geld voor malossi en eurocilindro(athena)

Wat zijn nou de verschillen tussen?:

- eurokit 70 cc 45mm 4 poorten
- eurokit 65 cc 44mm
- tccd 70 cc 45 cc 6 poort poorten

De carburateur moet ook vervangen worden.

Op 50cc staan er verschillende. Ik heb de keuze tussen:

- 15mm bing
- 16mm malossi (zelfde prijs)
- 18mm dellorto phbc (sparco)
- 19mm dellorto phbg

Wat is het verschil allemaal. De prijzen zijn namelijk ongeveer hetzelfde.

Zijn er dan ook nog tandwiel suggesties??

En mn uitlaat wordt de proma circuit. Nog wat meer wat moet worden verandert??

Dit bericht is ge-edit door Rj1987 op 23-4-2004 15:00
 

brommercrazy 23-4-2004 16:52 Print reply

Posts: 2594
voor die polini gaan,(eventueel laten tunen) niet die eurokit en tccd, is rommel. ik zou gaan zoeken voor 19mm bing, of die 19 dellorto, in ieder geval niet die sparco/spaco imi dellortho.
 
Rj1987 23-4-2004 16:54 Print reply
Posts: 164
Ok, dus die dellorto 19mm of die bing 19mm. Dus niet die complete kit van de 16mm malossi? Die polini ga ik zowieso niet laten tunen, maar dan neem ik die polini. Wat meot er nog meer worden vervangen als alleen dit?
 
kpotappel86 23-4-2004 18:02 Print reply

Posts: 2679
als je wil optrekken(koppel) zou ik de mk 80 halen... beetje frezen en het past al... en dan de 19 bing en de homoet 6 p dan heb je een brute puch...

vriend van mij had zo een nou da bleef trekken vanaf 20 ofzo al... zonder de koppeling aan te passen...

ik heb zelf de polini membraam kit onde reen puchje met een 12mm en techno circuit kijk maar in me profiel voor prestaties en tandwielen etc...

voordat je een 18 mm of groter op een polini passend heb moet je je kop afzagen(koelribben) en een 4 kleps membraam kit kopen en monteren richting je voorwiel dan heb je ook een leuke setup(ik had die mebraam kit geleend van iemand icm een 18mm dellie spaco)

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 23-4-2004 18:04
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Abarth-500 23-4-2004 18:38 Print reply

Posts: 1532
tccd 6p---- is de betere van de drie

15mm bing, erg goede carb, 19 is beetje overkill op puch vind ik...

werkt ivm proma circuit allemaal erg lekker..

en het is geen sparco he
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
-SpengaMotors- 23-4-2004 20:24 Print reply
Posts: 592
65 polini met een 19 bing en 4 klepper.....

moeje wel spruitstuk en membraan bestellen op polini.ch en zo zwaar mogelijk vertanden
 
-jaZper- 23-4-2004 21:43 Print reply

Posts: 3841
70cc aircel (erg goeie ervaring mee)
en die eventueel laten tunen, ding liep ongetuned 95 met proma cirquit eronder en 17 mm bing carb van een kreidler
 
groene motoren gaan harder
quincy 23-4-2004 21:55 Print reply

Posts: 121
80cc gilardoni with reedvalve
met kop en membraam

202 euro. Niet voor Puch Maxi maar het lijkt dat ie wel zou kunnen passen...

artikel 15135 op 50cc.nl voor puch Cobra.
 
http://www.cheesefrog.com/frog/cheezevsal.mpg
quincy 23-4-2004 21:56 Print reply

Posts: 121
ik koop zelf een iets minder angstaanjagend zilindertje waar je wel de dertig mee haalt...

leeftijd...
 
http://www.cheesefrog.com/frog/cheezevsal.mpg
Rj1987 23-4-2004 23:50 Print reply
Posts: 164
Ok, Het gaat dus die Polini 65cc worden met membraam en ander spruitstuk. Nu die carburateur. De een zegt een 15 mm bing en de ander de 19 mm bing. Welke moet ik nou nemen? En kan iemand mij wat uitleggen over dat gezaag ofzo aan de koelribben??
 
pepijn 23-4-2004 23:53 Print reply
Posts: 1287
19 dellorto nemen
 
Rj1987 23-4-2004 23:58 Print reply
Posts: 164
argument tegenover 15mm??
 
pepijn 24-4-2004 0:00 Print reply
Posts: 1287
ten eerste meer milimeter, nieuwere carburateur (techniek) makkelijk te monteren icm een DR kitje (rubber spruitstuk)sproeiers zijn er in meer verschillende maten te krijgen (stappen van 1) en ik heb hem zelf ook op men polini en loopt perfect
 
Rj1987 24-4-2004 0:02 Print reply
Posts: 164
Ok, bedankt het wordt nu dus de polini 65cc membraam en 19mm bing.

Kan dit ook mooi op een Puch Radical?? Of kan dat problemen gaan opleveren?
 
pepijn 24-4-2004 0:03 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rj1987

Ok, bedankt het wordt nu dus de polini 65cc membraam en 19mm bing.

Kan dit ook mooi op een Puch Radical?? Of kan dat problemen gaan opleveren?


19 dellorto zij ik he.....
 
Rj1987 24-4-2004 0:14 Print reply
Posts: 164
srry type foutje. Tnx. moet het pers?e een maxi zijn??
 

Dit topic is 3783 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved