Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mbx 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1802 - mbx 80
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 12-10-01?08:56 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: bart@blaah?bosma

waar halen jullie 110cc koppakking weg? ik heb net alles hier afgebeld voor symen zn nsr argh en nobody has 1 for me sux !

De jager heeft ze (grote zaak hier.)
 
bjorn 14-10-01?19:52 Print reply
Posts: 45
Yves waar woon je dan? ik heb jaren in hoorn gewoond en woon nu in hoogkarspel. niet bepaald om de hoek van de Jager maar ben er wel ns geweest...

Groeten bjorn
 
NosFerAtu
Zeta-boy 14-10-01?20:11 Print reply

Posts: 2066
Heb je die zaak op de Kleine Noord in hoorn al geprobeerd met die brommer merken op de etalageruit?? Als je vanaf het station de kleine noord oploopt zit ie aan je rechter hand. En anders die fietsenmaker aan je linkerhand. Die zat eerst in de heusmolen (hoe schrijf je dat ook alweer????) Die hebt zon werkplaats naast zun winkel. Er staan daar ook twee quads buiten.

[This message is edited by Zeta-boy on 14-10-01 20:18]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Nick - Administrator 14-10-01?20:19 Print reply

Posts: 4967
Ik neem aan dat Leertouwer ze ook wel heeft (zit in Soest).
 
markietje 14-10-01?22:02 Print reply
Posts: 141
Hee Symen jij schijnt wat onderdelen te hebben.
Als je nog een 110 cc cilinderkop voor me hebt te liggen mag je hem opsturen. Mijn koppie is helemaal kapoet gemacht.

 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/7174.jpg[/IMG][IMG]http://24.132.20.228/mup/10958.jpg[/IMG] Honda MB 110 CC Malossi 6 bak 110 CC Homoet 30 mm Carb en NSR 70 CC Zeta 16 mm Mikuni.
Pertijn 14-10-01?22:36 Print reply
Posts: 846
Waarom moet iedereen nu zo nodig 80,110 125cc?
Weet je hoeveel je nog kan tweaken aan een 70?
Zal lache als ik straks meer pk uit m'n 70 haal dan zo'n "motor"..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
SpeedYveS 14-10-01?23:47 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Waarom moet iedereen nu zo nodig 80,110 125cc?
Weet je hoeveel je nog kan tweaken aan een 70?
Zal lache als ik straks meer pk uit m'n 70 haal dan zo'n "motor"..

ok. mijn 80cc standaard is net zo goed als een 70 malossi, maaar het slijt vele malen minder hard, jou blok kan je dus echt vaak reviceren met je mischien wel 14000 rpm! het slijt bijna niet!

enne vertel nie dat jij boven de power of 110cc polini uitkom hoor!!
 
Martijn 14-10-01?23:53 Print reply
Posts: 10000
ja da geloof ik wel met dat slijten,
met veel cc haal je natuurlijk heel veel kracht uit je blok met minder toeren dus kun je met bijvoorbeeld 125cc en 8000 toeren net zo veel kracht uit je blok krijgen als een 70cc met 12000 toeren..
met een bepaalde vertanding ga je dan net zo snel als met 70cc alleen met minder toeren...
zoiets is het toch??

alleen weet ik niet wat er nou eigenlijk meer juice verbruikt
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SpeedYveS 15-10-01?00:04 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

ja da geloof ik wel met dat slijten,
met veel cc haal je natuurlijk heel veel kracht uit je blok met minder toeren dus kun je met bijvoorbeeld 125cc en 8000 toeren net zo veel kracht uit je blok krijgen als een 70cc met 12000 toeren..
met een bepaalde vertanding ga je dan net zo snel als met 70cc alleen met minder toeren...
zoiets is het toch??

alleen weet ik niet wat er nou eigenlijk meer juice verbruikt

laten we zeggen een std 80cc het helfje van een brute 70cc....
125cc op een 80 blok slijt ook weer veeeeeeel tenzij je natuurlijk een echt 125cc blok heb, dan zuipt het ook weer nie zo veel, en is het ook niet zomaar stuk.
 
Martijn 15-10-01?00:10 Print reply
Posts: 10000
duss... als ik het goed begrijp slijt het minder en verbruik het ook nog es minder...
das wel beter...
Ik hou het liever toch op een dikke viertakter...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SpeedYveS 15-10-01?00:14 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

duss... als ik het goed begrijp slijt het minder en verbruik het ook nog es minder...
das wel beter...
Ik hou het liever toch op een dikke viertakter...

hha fuck 4takt man! dat geluid zuigt, dan liever 1 op 10 als het moet
HJ: ik wil jou brommer nog steeds us horen man!
 
-Michiel RS- 15-10-01?12:18 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Waarom moet iedereen nu zo nodig 80,110 125cc?
Weet je hoeveel je nog kan tweaken aan een 70?
Zal lache als ik straks meer pk uit m'n 70 haal dan zo'n "motor"..


Volledig meej eens!!
Ik ben ook nog steeds bezig me tsx met 70cc ver over de 100 te laten gasse.
Enne met die 80cc+ motorblokken zitten net zo veel nadelen/voordelen aan als 70cc denk ich.

-80cc is erger als je gepakt wordt bij de cops, omdat dan echt je hele motorblok "illegaal" is en dan is de kans wel heel groot dat ze je er WEL een boete voor geven en alles inneme.

-volgens mij zuipt zo'n blok echt veel meer dan 70cc, als je ziet wat iedereen er voor een sproeiers allemaal indoet en hoeveel olie er bij gemengd moet worden 1:30 ofzo hadden jullie ut over ofzo ?? :n

-de onderdelen zijn allemaal veeeel opvallender, supervette carb, dikke cilinder enzo.

-dat slijtageverschil zal wel erg meevallen denk ik, als je goed smeert gaat 70cc heel lang mee, het ligt er gewoon aan hoe jij je brommer onderhoudt.
Enne 70cc is meestal met nicasil of chroomwand en die 80cc+ cilinders zijn vele van slijtijzer toch ?

-en het is gewoon cooler om te zeggen dat jouw 70cc'tje zo hard gaat, en dat je niet gewoon simpelweg gewoon veel cc's erop gooit en dan gaat ie wel lekker hard
 
Rens 15-10-01?13:45 Print reply

Posts: 6863
Met een 80cc blok rijd je gewoon veel rustiger als met zo een getunede 70 (heb ik ook op m`n SH)
Daarmee rijd je ook heel hard maar veel zenuwachtiger en bij moeilijk veel toeren echt zo een jank geluid, dat is ook wel weer cool maar niet bij lange stukken.

Ik smeer mijn 110cc imi 1:40 met castrol tts (MIX) en m`n brommer rijd als ik hard rijd 1:17 met 24mm carb en sproeier 95 dus het valt allemaal best wel mee.

En ga nou niet zeggen dan loopt ie vast want ik heb echt lange stukken volgas gereden (van leiden naar zoetermeer met passagier) en geen warmlopers of wat dan ook.
 
achter de maan is alles beter
verwijderd 15-10-01?16:12 Print reply
Posts: 4082
lag maar eens een 50 en een 80krukas naast mekaar... dan zie je het verschil wel, van de grote van de lagers,

en met een 70cc rijdt je er echt geen 110cc+ uit... en ja, die krukasjes van 50blokken slijten als de tering met 70cc getuned enzo...
en dan ga je nog niet hard :p
 
Rene 15-10-01?16:40 Print reply
Posts: 2573
krukaslagers van een nsr50 blok en mbx80 blok zijn hetzelfde hoor
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 4917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved