Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17873 - Cilinder MBX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gloomy 19-4-2004 14:27 Print topicpost
Posts: 3
Ik heb een mbx80 gekocht, maar daar was van de Cilinder de uitlaatflens afgebroken na de eerst keer rijd. Blokje er gelijk maar onderuit gehaald bleek het een Malossi53mm cilinder te zijn (icm een 26mm en Proma). Ik had toen besloten om hem te laten maken. In de tussentijd had ik een Malossi uitlaat gekocht.
Vandaag blokje er weer onder gehangen, lekt de uitlaat nog steeds TE veel.

Nu heb ik besloten aangezien die 53mm cilinder al aardig aan zijn eind was om een nieuwe te kopen maar heb geen idee wat goede cilinders zijn voor MBX. Het liefst heb ik een alu cilinder.
Maar welke ALU cilinder loopt er lekker icm een Malossi Uitlaat? Is dat de HEBO of misschien de Gilardoni 75cc? Of moet ik de uitlaat wat hoger inschatten en weer een 53mm cilinder kopen?

Dit bericht is ge-edit door Gloomy op 19-4-2004 14:29
 

Ja Weh nou 19-4-2004 15:02 Print reply

Posts: 2242
je hebt de eurocilindro 100 met chroomwand, en de 93 malossi (die jij had) met gietijzeren wand.

je kan ook nog een orginele 80 uitlaten boren tot 55 mm en dan een vertex zuiger erin.
 
HTS Autotechniek
Pingu 19-4-2004 15:18 Print reply
Posts: 1842
euro is dacht ik nica, maar std lang niet zo snel dan de malossi. De malossi kan ook erg lang meegaan, als je er fatsoenlijk mee omgaat, is goed gietijzer. Daarnaast kun je ook de ori 80 pakken, en die (laten) tunen, is erg leuke basis, die de andere 2 er als je het goed doet kan uitrijden. 75 gil weet ik weinig van, maar w-poort is ook wel leuk, alleen mist hij wat cc's.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MC Beuner 19-4-2004 15:20 Print reply

Posts: 3687
autisa is een alu cilinder en ook een hele goede cilinder en best snel
 
Vivatje snor
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-4-2004 15:33 Print reply

Posts: 7007
je hebt iig een suupergoede uitlaat dus ik zou malossi of autisa nemen ( of ori tunen)

nou ja iig geen eurocilindro
 
nobody fuck with us!!
StefanB 19-4-2004 16:28 Print reply

Posts: 2591
op marktplaats staat nog een 100cc autisa te koop,das een alu met nica wand, 55mm.. is inclusief uitgedraaide kop, cilinder is trouwens nieuw, hij wil er 120 voor hebben...

 
E24 M30b35@GT3576
tomosman 19-4-2004 16:36 Print reply
Posts: 147
Ik zou malossi nemen of die autisa, euro loopt origineel niet echt hard, moet je eerst tunen. Misschien de uitlaat dan nog iets inkorten , ik weet verder niet hoe die uitlaat presteert.
 
bart de schakelgek 19-4-2004 17:17 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

je hebt de eurocilindro 100 met chroomwand, en de 93 malossi (die jij had) met gietijzeren wand.

je kan ook nog een orginele 80 uitlaten boren tot 55 mm en dan een vertex zuiger erin.


doe maar niet 55 mm, dan word die zuigerhemd zo fokking dun, ik kan het weten

53mm en dan malossi zuiger, werkt ook perfect, zit je op 93cc
 
Limburger
Pingu 19-4-2004 17:55 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

je hebt iig een suupergoede uitlaat dus ik zou malossi of autisa nemen ( of ori tunen)

nou ja iig geen eurocilindro

Malossi uitlaat is toch ong. hetzelfde als tecno?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
wipe-out 19-4-2004 18:00 Print reply

Posts: 7672
tecno is een een namaak-malossi voor zover ik weet
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-4-2004 18:01 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

Malossi uitlaat is toch ong. hetzelfde als tecno?


ja ... maar dan heeft hij nog steeds n goeie pijp in huis

en kwaliteit is beter, en ik hoorde zelfs van een kerel die veel van die zooi had dat malossi wel degelijk sneller was (maar voor de prijs is dat te verwaarlozen)
 
nobody fuck with us!!
Pingu 19-4-2004 18:04 Print reply
Posts: 1842
Dat bedoel ik, zo super is een tecno uitlaat niet, ook al presteert het meestal van de productie pijpen het beste
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
martinus83 19-4-2004 18:05 Print reply

Posts: 3718
Malossi is snel, orgi getuned is ok snel MAAR allebei gietijzer = gevoeliger voor vastlope enzo

Autisa is hoogtoerig, Eurocilindro is laagtoerig, allebei nica wand en dat merk je egt wel, veel beter dan die gietijzere wandjes...

Echter onbewerkt is malossi tog egt de snelste, ik zelf ga nu voor een (as et financieel lukt) een getunde autisa!
 
Gloomy 19-4-2004 21:55 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

Malossi is snel, orgi getuned is ok snel MAAR allebei gietijzer = gevoeliger voor vastlope enzo

Autisa is hoogtoerig, Eurocilindro is laagtoerig, allebei nica wand en dat merk je egt wel, veel beter dan die gietijzere wandjes...

Echter onbewerkt is malossi tog egt de snelste, ik zelf ga nu voor een (as et financieel lukt) een getunde autisa!



Bedankt voor je post. Ik ben blij dat ik zo'n goeie uitlaat in huis heb Een orginele cilinder met dat kleine vlinderpoortje heb ik ook nog liggen maar die laat ik dan wel honen tot 53mm. Toch wil ik wel een ALU cilinder aangezien die na eventuele tuning toch net iets langer hoge toeren aan kan.

Maar nu zeggen jullie dus dat die autisa een goeie cilinder is. Heeft iemand hier misschien een foto van, van binnen, en eventueel een timing . Die gilardoni cilinder die heb ik ook op het werk liggen, dat is idd een W-poorter maar het oude type was iets beter namelijk met fluitpoortjes maarja.
Welke Alu cilinder zijn er allemaal 75cc+?

alvast bedankt
 
Blorn 19-4-2004 21:58 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

en kwaliteit is beter, en ik hoorde zelfs van een kerel die veel van die zooi had dat malossi wel degelijk sneller was (maar voor de prijs is dat te verwaarlozen)
Volgens Symen had de Malossi meer koppel, maar minder topvermogen als de Tecno. Of was het nou andersom?
 
Ja Weh nou 19-4-2004 21:59 Print reply

Posts: 2242
HTS Autotechniek

Dit topic is 1827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved