Ja Weh nou |
19-4-2004 15:02 |
Posts: 2242 |
je hebt de eurocilindro 100 met chroomwand, en de 93 malossi (die jij had) met gietijzeren wand.
je kan ook nog een orginele 80 uitlaten boren tot 55 mm en dan een vertex zuiger erin.
|
|
HTS Autotechniek |
|
Pingu |
19-4-2004 15:18 |
Posts: 1842 |
euro is dacht ik nica, maar std lang niet zo snel dan de malossi. De malossi kan ook erg lang meegaan, als je er fatsoenlijk mee omgaat, is goed gietijzer. Daarnaast kun je ook de ori 80 pakken, en die (laten) tunen, is erg leuke basis, die de andere 2 er als je het goed doet kan uitrijden. 75 gil weet ik weinig van, maar w-poort is ook wel leuk, alleen mist hij wat cc's.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
MC Beuner |
19-4-2004 15:20 |
Posts: 3687 |
autisa is een alu cilinder en ook een hele goede cilinder en best snel
|
|
Vivatje snor |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
19-4-2004 15:33 |
Posts: 7007 |
je hebt iig een suupergoede uitlaat dus ik zou malossi of autisa nemen ( of ori tunen)
nou ja iig geen eurocilindro
|
|
nobody fuck with us!! |
|
StefanB |
19-4-2004 16:28 |
Posts: 2591 |
op marktplaats staat nog een 100cc autisa te koop,das een alu met nica wand, 55mm.. is inclusief uitgedraaide kop, cilinder is trouwens nieuw, hij wil er 120 voor hebben...
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
tomosman |
19-4-2004 16:36 |
Posts: 147 |
Ik zou malossi nemen of die autisa, euro loopt origineel niet echt hard, moet je eerst tunen. Misschien de uitlaat dan nog iets inkorten , ik weet verder niet hoe die uitlaat presteert.
|
|
|
|
bart de schakelgek |
19-4-2004 17:17 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5
je hebt de eurocilindro 100 met chroomwand, en de 93 malossi (die jij had) met gietijzeren wand.
je kan ook nog een orginele 80 uitlaten boren tot 55 mm en dan een vertex zuiger erin.
doe maar niet 55 mm, dan word die zuigerhemd zo fokking dun, ik kan het weten
53mm en dan malossi zuiger, werkt ook perfect, zit je op 93cc
|
|
Limburger |
|
Pingu |
19-4-2004 17:55 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
je hebt iig een suupergoede uitlaat dus ik zou malossi of autisa nemen ( of ori tunen)
nou ja iig geen eurocilindro
Malossi uitlaat is toch ong. hetzelfde als tecno?
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
wipe-out |
19-4-2004 18:00 |
Posts: 7672 |
tecno is een een namaak-malossi voor zover ik weet
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
19-4-2004 18:01 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
Malossi uitlaat is toch ong. hetzelfde als tecno?
ja ... maar dan heeft hij nog steeds n goeie pijp in huis
en kwaliteit is beter, en ik hoorde zelfs van een kerel die veel van die zooi had dat malossi wel degelijk sneller was (maar voor de prijs is dat te verwaarlozen)
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Pingu |
19-4-2004 18:04 |
Posts: 1842 |
Dat bedoel ik, zo super is een tecno uitlaat niet, ook al presteert het meestal van de productie pijpen het beste
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
martinus83 |
19-4-2004 18:05 |
Posts: 3718 |
Malossi is snel, orgi getuned is ok snel MAAR allebei gietijzer = gevoeliger voor vastlope enzo
Autisa is hoogtoerig, Eurocilindro is laagtoerig, allebei nica wand en dat merk je egt wel, veel beter dan die gietijzere wandjes...
Echter onbewerkt is malossi tog egt de snelste, ik zelf ga nu voor een (as et financieel lukt) een getunde autisa!
|
|
|
|
Gloomy |
19-4-2004 21:55 |
Posts: 3 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
Malossi is snel, orgi getuned is ok snel MAAR allebei gietijzer = gevoeliger voor vastlope enzo
Autisa is hoogtoerig, Eurocilindro is laagtoerig, allebei nica wand en dat merk je egt wel, veel beter dan die gietijzere wandjes...
Echter onbewerkt is malossi tog egt de snelste, ik zelf ga nu voor een (as et financieel lukt) een getunde autisa!
Bedankt voor je post. Ik ben blij dat ik zo'n goeie uitlaat in huis heb Een orginele cilinder met dat kleine vlinderpoortje heb ik ook nog liggen maar die laat ik dan wel honen tot 53mm. Toch wil ik wel een ALU cilinder aangezien die na eventuele tuning toch net iets langer hoge toeren aan kan.
Maar nu zeggen jullie dus dat die autisa een goeie cilinder is. Heeft iemand hier misschien een foto van, van binnen, en eventueel een timing . Die gilardoni cilinder die heb ik ook op het werk liggen, dat is idd een W-poorter maar het oude type was iets beter namelijk met fluitpoortjes maarja.
Welke Alu cilinder zijn er allemaal 75cc+?
alvast bedankt
|
|
|
|
Blorn |
19-4-2004 21:58 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
en kwaliteit is beter, en ik hoorde zelfs van een kerel die veel van die zooi had dat malossi wel degelijk sneller was (maar voor de prijs is dat te verwaarlozen)
Volgens Symen had de Malossi meer koppel, maar minder topvermogen als de Tecno. Of was het nou andersom?
|
|
|
|
Ja Weh nou |
19-4-2004 21:59 |
Posts: 2242 |
|
|
HTS Autotechniek |
|