Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju Begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1270 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17849 - Rieju Begrenzen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinrt 18-4-2004 16:57 Print topicpost
Posts: 541
Hoi, Ik heb een Rieju met 50cc
17,5mm carburateur en een Hebo 80cc uitlaat.. Hoe kan ik deze het beste begrenzen tot +- 50kmu Zonder de uitlaat te vervangen..

Ik kan geen prop kopen voor een 80cc uitlaat..

groeten Erwin
 

hondacrosser 18-4-2004 17:00 Print reply

Posts: 1902
moet je hem voor even over voor altijd begrenzen anders moet je een ring in je uitlaat lassen en je kunt voor even je lucht filter dicht stoppen ofzo als je op de rollerbank moet dus dat ie weinig lucht krijgt als je de slang eraf haald kan ie ook wel wat zachter gaan lopen moet je wel een achterlijke agent hebben die dat niet hoort dus als je em dicht stopt voor de helft of zo zullen ze da nie zien
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-4-2004 17:01 Print reply

Posts: 7007
dat gaat best lastig worden met al die spullen denk ik , neem gewoon een instelbare toerenbegrenzer
 
nobody fuck with us!!
hondacrosser 18-4-2004 17:11 Print reply

Posts: 1902
ja maar dan heb je wel kans dat ze het horen

ze zijden tegen mij dat ze dat controleren door vol gas te laten draaien op de rollerbank en gas los en dan meteen weer gas als ie dan helemaal in zakt zit er een begrenzer op op je scooter hoor je dat goed maar bij een schakel valt dat denk ik wel mee
 
Blorn 18-4-2004 17:12 Print reply

Posts: 13825
Kan ook aan je afstelling liggen dus dat is bullshit.
 
erwinrt 18-4-2004 17:45 Print reply
Posts: 541
nee het moet maar voor even..
ik was tegen een auto aangereden (is al topic over geweest) maar die vrouw blijft beweren dat ik tehard reed, dus nu moet mijn brommer waarschijnlijk op de rollerbank. er is mij verteld dat de carburateur en uilaat niets uitmaakt als je brommer maar niet tehard rijd.
Toerenbegrenzer wil ik niet.. maar kan ik gewoon een ring in me uitlaat lassen of een bus voor een orginele uitlaat en die een stukje meer dichtknijpen? of moet ik een tekleine sproeier erin doen zodat hij slecht rijd
 
Blorn 18-4-2004 17:46 Print reply

Posts: 13825
Plaat alu/blik beetje opmaat knippen dat ie tussen uitlaat en cilinder past, en daar gat in boren. Gat steeds iets groter boren totdat hij ong 50 loopt ofzo.
 
erwinrt 18-4-2004 17:49 Print reply
Posts: 541
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Plaat alu/blik beetje opmaat knippen dat ie tussen uitlaat en cilinder past, en daar gat in boren. Gat steeds iets groter boren totdat hij ong 50 loopt ofzo.


Dit gaat niet werken, want de uitlaat zit in de cilinder en niet erop geschroeft
 
Abarth-500 18-4-2004 17:53 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinrt

[...]


Dit gaat niet werken, want de uitlaat zit in de cilinder en niet erop geschroeft


dan kan het nog steeds hoor, maak je een plaatje met dezelde buiten-diameter als je uitlaat, dan past het ook in je cil...

maarja, moet je maar geen 80cc uitlaat kopen he..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Teunmenator 18-4-2004 17:54 Print reply

Posts: 2524
Je neemt gewoon een dikke pen en zaagt die doormidden. Je maakt hier mee dus een klein pijpje. Dit pijpje zet je boven je gasschuif. Je kunt er steeds meer vanaf halen totdat ie de juiste snelheid loopt. Je zult merke dat het vrij precies komt want voor een bepaalde hoeveelheid gasgeven loopt ie toch langzaam naar top. Bij mij werkt dat heel goed. Als ik denk dat er controles zijn/komen zet ik hem er even in. Daarbij heb ik er altijd 1 bij. (Omdat de politie vaak niet mee rijd naar de rollerbank en je hebt hem er zo in of uit). Het mooie is dat het gewoon legaal is. Al kunnen ze maar 2 mm gas geven jij zegt gewoon: Ik heb hem zo gekocht, nieuwe onderdelen kosten geld dus ik heb hem begrenst op de gashendel en ik kan het niet aan of uit zetten dus het is legaal.

tadaaaa
 
-Tom- 18-4-2004 18:08 Print reply

Posts: 4151
Mag in principe ook niet, omdat je brommer (motorisch) gewoon helemaal origineel moet zijn, dus ook je uitlaat en je cilinder...
 
FTS Member
Blorn 18-4-2004 18:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

maarja, moet je maar geen 80cc uitlaat kopen he..
Hoeft helemaaaal niet beter te zijn als 50cc uitlaat
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-4-2004 18:15 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Hoeft helemaaaal niet beter te zijn als 50cc uitlaat


nee idd , en al helemaal niet op 50 ori


maar goed, doe dan een ring in je spruitstuk ...
 
nobody fuck with us!!
Ed Honda CB50J 18-4-2004 18:26 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Je neemt gewoon een dikke pen en zaagt die doormidden. Je maakt hier mee dus een klein pijpje. Dit pijpje zet je boven je gasschuif. Je kunt er steeds meer vanaf halen totdat ie de juiste snelheid loopt. Je zult merke dat het vrij precies komt want voor een bepaalde hoeveelheid gasgeven loopt ie toch langzaam naar top. Bij mij werkt dat heel goed. Als ik denk dat er controles zijn/komen zet ik hem er even in. Daarbij heb ik er altijd 1 bij. (Omdat de politie vaak niet mee rijd naar de rollerbank en je hebt hem er zo in of uit). Het mooie is dat het gewoon legaal is. Al kunnen ze maar 2 mm gas geven jij zegt gewoon: Ik heb hem zo gekocht, nieuwe onderdelen kosten geld dus ik heb hem begrenst op de gashendel en ik kan het niet aan of uit zetten dus het is legaal.

tadaaaa


Dit ga ik ook doen/maken.
Bedankt teunmenator Erg simpel id, is binnen 15seconden erop gezet en dus legaal.

Hmm... ik zat net te denken... is het niks om gewoon een parkertje of boutje in je carb/gasschuif dekseltje te draaien, en als de politie in de buurt is ofzo, of je moet mee, dat je gewoon ff die bout indraait ?? lijkt mij ook niet zo erg opvallen, gewoon het kleinste boutje wat er is. en die in dezelfde kleur als de carb spuiten zodat het lijkt alof het hoort.

Lijkt me ook wel een flex id, hoef je niet heel je gasschuif eruit te halen ( alsof dat zo'n werk is ) maar het gaat om het id, dat je hem zo in kan draaien, dat dus ws ook sneller is gebeurd ( 5sec ofzo )

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Gilera Gsm 18-4-2004 18:55 Print reply

Posts: 2376
Denk jij teunmenator dat de wouten dat niet door hebben?
 
-jaZper- 18-4-2004 19:29 Print reply

Posts: 3841
kan je niet deze
begrenzer proberen, ff kijken of je er een vernouwing in heb zitten waar die ring in kan vallen
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 5765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved