Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aan/uit turbo idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17793 - aan/uit turbo idee
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 16-4-2004 21:32 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ik doe het gewoon makkelijk, t stukje in je benzineslang, dan apart tankje voor nitromethaan mengsel (natuurlijk wel incl. benzine, loodvervanger, etc.) en alsk dan op nitromethaan wil rijden draai ik gewoon dat kraantje open van die tank, dan kraantje van benzinetank dicht en gaan met die banaan!


als je iets met benzine mengt moet je wel zorgen dat het echt mengt...als de benzine op die zooi gaat drijven schiet het ook niet op..

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Teunmenator 17-4-2004 11:38 Print reply

Posts: 2524
daarom twijfel ik ook aan het idee van spiritus bij je benzine in je cab. laten lopen. Ik kan me niet voorstellen dat die dichtheid hetzelfde is (of bijna nix verschild)
 
Teunmenator 17-4-2004 11:44 Print reply

Posts: 2524
Nou is het alleen nog de vraag of een beetje overdruk erg is of juist goed. En of dat heel nauw komt. Bedoel als je teveel overdruk hebt da snap ik da schiet niet op. Maar met te weinig merk je er natuurlijk weer nix van. Daarvoor zou je dan weer een electrisch pompje kunnen gebruiken met zo'n gevalletje ervoor dat je het aantal volt kunt bepalen. dan kun je dat gewoon afstellen. Ondertusse gaan we er maar ff vanuit dat we het best kunnen verstuiven.

weet iemand iets nauwkeuriger hoe het zit met die overdruk?
 
theredone51 17-4-2004 12:02 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


als je iets met benzine mengt moet je wel zorgen dat het echt mengt...als de benzine op die zooi gaat drijven schiet het ook niet op..



je kunt het mengen, is zoon goedje voor, kun je bij modelbouwwinkel halen, maar ik haal gewoon 16% nitro-methaan bij de modelbouwzaak a 16 euro de liter, is het al gemengd, alle andere toevoegingen zitten er ook bij
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Ed Honda CB50J 17-4-2004 12:57 Print reply

Posts: 4190
16 eypo de liter

dat is 35 gulden 20. ( de ouwe tijd )

Vind je dat niet een beetje veel ??
Zo voor een keer is dan leuk om ff een litertje te halen, maar als je iedere maand een liter nodig hebt gaat dat aardig wat geld kosten.

Ik zou dan idd een alternatief zoeken zoals spiritus.

Maar teun,
Als je nou gewoon ff je tank leeggooit, dan gooi doe je in een apart jerrycannetje een beetje benzine 100ml ofzo, en dan 10ml spiritus ofzo. Dan ff goed schudden met die jerrycan en dan in je tank flikkeren.
En dan starten..... is zo gebeurd, en als je geen resulaat hebt gooi je er gewoon meer spiritus bij
Dat lijkt mij de makkelijkste manier om er achter te komen of het werkt. Als het nou postief resulaat bied, kan je het verder uitwerken door een apart tankje te maken, en een kraantje er tussen ofzo.

Stel je hebt alles al gemaakt en er gebeurd niks... Dan is al je werk voor niks geweest.

Als je dit zo graag wil hebben op je DT zou ik het ff op mijn manier uitproberen, is simpel en snel en bied ws een goed resultaat positief of negatief.

Of gooi in een kannetje war doorzichtig is ( glas ofzo ) ff benzine en dan die spititus erbij, ff roeren en ff 15minuten wachten. Dan kan je wel zien of het goed mengt met elkaar.
Als het niet goed zou mengen zal de spititus gaan drijven of zinken.


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
kpotappel86 17-4-2004 13:02 Print reply

Posts: 2679
wat ik dus al eerder zei in dit topic sluit je olie tank aan voeg daar je zooi in werkt wel hoor schilt 2 3 duizend toeren op top...
dan heb je ook niet echt een turbo idee ofzo mar dan draait het continu in hoge toeren(op top meer dus)


Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 17-4-2004 13:03
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Martijn 17-4-2004 13:58 Print reply
Posts: 10000
waarom spiritus....brandt spiritus beter dan benzine? bevat het meer energie zegmaar?
anders kun je net zo goed benzine in je spruitstuk injecteren ...en iedereen weet dat je daar net zo goed niets mee op schiet.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Erik_N 17-4-2004 14:00 Print reply

Posts: 5360
Spiritus brand best wel neuk. Benzine brand beter en intenser volgens mij.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 17-4-2004 14:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

Spiritus brand best wel neuk. Benzine brand beter en intenser volgens mij.


vlgs mij ook...spiritus brand mooi....maar ontvlamt vlgs mij helemaal niet beter dan benzine...

ik zou gewoon een tankje waterstofgas maken...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
blair 17-4-2004 14:20 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


vlgs mij ook...spiritus brand mooi....maar ontvlamt vlgs mij helemaal niet beter dan benzine...

ik zou gewoon een tankje waterstofgas maken...


Dan zou ik niet in de schuur bij jou durven te komen. Waterstofmoleculen zijn erg klein. Je hebt zo lekage. En voordat je het weet kan je naar beverwijk.

Verder kan je ook pure benzine in je cilinder krijgen. Dat is niet het probleem. HEt probleem is voldoende zuurstof(oxidator) erbij te krijgen en een gecontroleerde verbranding te hebben. Je hebt er tenslotte niets aan als je je zuiger en carter verbrand.

Of je koelt de boel met vloeibare stikstof zodat er meer moleculen in je cilinder komen en je cilinder ook nog eens beter gekoeld wordt.

Het is maar net hoe ver je wilt gaan en hoeveel tijd en geld je er voor over hebt.

Dit bericht is ge-edit door blair op 17-4-2004 14:22
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Luc 17-4-2004 14:35 Print reply

Posts: 3590
mja, ik zou geen spiritus doen, maar egt iets van een mengseltje van 1% methanol of nitro oid,

iig z? weinig, dat het je niet teveel word...

zou het mss een idee zijn; om een verstuiver van en diesel derin te doen, dat het egt h??l weinig derbij komt..


 
Teunmenator 17-4-2004 14:36 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

wat ik dus al eerder zei in dit topic sluit je olie tank aan voeg daar je zooi in werkt wel hoor schilt 2 3 duizend toeren op top...
dan heb je ook niet echt een turbo idee ofzo mar dan draait het continu in hoge toeren(op top meer dus)


Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 17-4-2004 13:03


Als je dat doet heb je waarschijnlijk zo een vastloper. Dan wordt ie veel te warm.

Daarbij is dus het idee dat je op een knopje duwt en een soort boost krijgt.

Nou hebben ik en een neef van mij ooit in een oud puchje spiritus gegooid, en toen liep ie bijna een half keer zo hard dus het scheelt wel alleen het nadeel was dat als je volgas bleef rijden dat ie dat ongeveer 10 minuten volhield. En toen sloeg alles vast.

Mocht spiritus dan in dit geval niet werken. dan kun je volgens mij ook nog altijd zo'n goedje halen dat ze bij die op afstand-bestuurbare-gevalletjes winkel verkopen.

o ja de dichtheid van spiritus is: 850 kg/m
en de dichtheid van benzine is: 720 kg/m
Mij lijkt dat je bij dit toch 2 lagen krijgt maar ik weet niet of dat alleen aan de dichtheid ligt (wat is de formule eigenlijk voor spiritus?)


 
Teunmenator 17-4-2004 14:39 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

[...]


Dan zou ik niet in de schuur bij jou durven te komen. Waterstofmoleculen zijn erg klein. Je hebt zo lekage. En voordat je het weet kan je naar beverwijk.

Verder kan je ook pure benzine in je cilinder krijgen. Dat is niet het probleem. HEt probleem is voldoende zuurstof(oxidator) erbij te krijgen en een gecontroleerde verbranding te hebben. Je hebt er tenslotte niets aan als je je zuiger en carter verbrand.

Of je koelt de boel met vloeibare stikstof zodat er meer moleculen in je cilinder komen en je cilinder ook nog eens beter gekoeld wordt.

Het is maar net hoe ver je wilt gaan en hoeveel tijd en geld je er voor over hebt.

Dit bericht is ge-edit door blair op 17-4-2004 14:22


Dat is altijd maar het blijft altijd bij zo'n oppervlakkige beschrijving. Ik probeer nu even een idee helemaal uit te werken. Een neef van me wilde me misschien nog wel komen helpe nu ik in bed lig..
 

Dit topic is 2524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved