Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aan/uit turbo idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17793 - aan/uit turbo idee
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 16-4-2004 15:49 Print reply

Posts: 2524
verrek daar zit wat in wat je nu zegt. werkt het ook niet als je een hele kleine sproeier neemt? zo werkt toch ook dat principe bij een plantenspuit?
 
kpotappel86 16-4-2004 15:56 Print reply

Posts: 2679
da heb toch wel nut als je het onder druk doet... met idd iets van een kleine sproeier ofzo...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-4-2004 16:14 Print reply

Posts: 17929
t turbo id werkt gewoon niet

zodra je druk gaat opbouwen blaas je teveel mengsel je uitlaatpoort uit


de enige manier om dit op te lossen is door kleppen te bouwen in je inlaatpoorten

deze moeten pas open gaan zodra je uitpoort dicht is dan kun je een hoge druk opbouwen en dus ook meer mengsel je cil in blazen

ik weet het, het is een onuitvoorbaar id maar toch

als je het dan zonder kleppen wil gaan doen zul je dat megesel wat eruit vliegt door een goede uitlaat weer erin moeten krijgen
 
Lawrence 16-4-2004 16:23 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

nou..ik lees pas verder als je dit probleem hebt opgelost:

sproeier vernevelt geen spiritus...ook geen benzine...jammer joh..komt gewoon een straaltje uit..

zodra jij dat heb opgelost ga ik verder met mn vlammenwerper in de uitlaat.

sproeier vernevelt alleen als de vloeistof opgezogen wordt omdat de lucht erboven er hard langsstroomt.

verder niet gelezen.




zijn wel genoeg vertuivers voor te krijgen

bv hierzo

http://www.bete.com/products/pages/p.htm
 
Daniel_84 16-4-2004 16:34 Print reply

Posts: 1127
Meng dan gewoon wat spiritus door je benzine heen. Niet te veel. Maar ben bang dat dat ook niet echt gaat werken

Is dan wel niet meer aan/uitzetbaar
 
kpotappel86 16-4-2004 16:43 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Meng dan gewoon wat spiritus door je benzine heen. Niet te veel. Maar ben bang dat dat ook niet echt gaat werken

Is dan wel niet meer aan/uitzetbaar


een hoger octaan gehalte creeren om op te rijden is het punt niet lijkt me ... hij wil het kunnen in/uitschakelen... anders kun je ook v power(100 octaan) met een octaan booster mengen dan rijdt je ook op 115 octaan gehalte... maar dat wil hij dus niet... je kunt ook gewoon mengsmering tanken in je gewone tank en de spiritus/octaanbooster/nitro/methanol in je olie tankje gooien en daar dan een kraantje tussen zetten... das het makkelijkste uitvoerbaar neem ik aan...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Daniel_84 16-4-2004 16:48 Print reply

Posts: 1127
Ja maar dan komt er volges mij veel te weinig bij he, dat t gewoon niet werkt.
 
kpotappel86 16-4-2004 16:53 Print reply

Posts: 2679
kehbe het wel eens gezien op een oude mt van iemand en het werkte wel hoor draaide meer toeren ... maar hij gebruikte het continue dus zonder kraantje ertussen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Perdelul 16-4-2004 17:04 Print reply
Posts: 457
dan wordt het toch hetzelfde principe als lachgas injectie maar dan goedkoper met spiritus(en het maakt schoon )
 
Ed Honda CB50J 16-4-2004 17:22 Print reply

Posts: 4190
Mij lijkt het wel een aardig idee...

Wie probeerd ??

Als 1 schaap over de dam is, volgt de rest snel.

Ofzow


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Teunmenator 16-4-2004 19:28 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

t turbo id werkt gewoon niet

zodra je druk gaat opbouwen blaas je teveel mengsel je uitlaatpoort uit


de enige manier om dit op te lossen is door kleppen te bouwen in je inlaatpoorten

deze moeten pas open gaan zodra je uitpoort dicht is dan kun je een hoge druk opbouwen en dus ook meer mengsel je cil in blazen

ik weet het, het is een onuitvoorbaar id maar toch

als je het dan zonder kleppen wil gaan doen zul je dat megesel wat eruit vliegt door een goede uitlaat weer erin moeten krijgen


Dat was in het pro forum ook besproken zo ja. Maar het gaat hier niet om gigantische overdruk of om overdruk voor de turbo. Het gaat erom of een beetje overdruk erger is. Ik denk namelijk dat de cilinder nog steeds beter gevuld wordt.


ik wil het overigens best uitproberen maar ik kan de komende 14 weken niet lopen :s dus dat zit er voorlopig niet 1. Khad nou iig genoeg tijjd om wat uit te denke..
 
lamahoofd 16-4-2004 19:50 Print reply

Posts: 3432
Op scooter freaks stond iemand die had op zijn Rs(volgens mij nu op tzr)een injectie systeem van een auto en dan ether.Dit kan ook iets zijn
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Teunmenator 16-4-2004 20:31 Print reply

Posts: 2524
Die rs-jes hebben toch wel vaker zo'n injectie systeem? Die hebben geen zuigergestuurde inlaat als ik me niet vergis.
 
theredone51 16-4-2004 21:21 Print reply

Posts: 2506
ik doe het gewoon makkelijk, t stukje in je benzineslang, dan apart tankje voor nitromethaan mengsel (natuurlijk wel incl. benzine, loodvervanger, etc.) en alsk dan op nitromethaan wil rijden draai ik gewoon dat kraantje open van die tank, dan kraantje van benzinetank dicht en gaan met die banaan!
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-4-2004 21:28 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


Dat was in het pro forum ook besproken zo ja. Maar het gaat hier niet om gigantische overdruk of om overdruk voor de turbo. Het gaat erom of een beetje overdruk erger is. Ik denk namelijk dat de cilinder nog steeds beter gevuld wordt.


ik wil het overigens best uitproberen maar ik kan de komende 14 weken niet lopen :s dus dat zit er voorlopig niet 1. Khad nou iig genoeg tijjd om wat uit te denke..



ik wil dr ook wel es wat aan proberen

ik ehb nog een paar gare blokken liggen van een rm 125 mss kunne we daar wat mee

kut dat msn er nu uit ligt, maar ik zet je dr morgen wel ff bij

het kan niet belachelijk moeilijk zijn maar dr zal heus weer een factor zijn waardoor t niet kan
 

Dit topic is 2529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved