gijsd |
16-4-2004 12:12 |
Posts: 327 |
ik denk dat dat laatste 't beste is, spiritus mengt wel met benzine
maar je kunt het best niet te lang achter mekaar spiritus gebruiken want ik weet zeker dat je membraamkleppen dan verbranden
|
|
|
|
Snikkelbeer |
16-4-2004 12:29 |
Posts: 254 |
lijkt me wel een goed idee, alleen dit is toch geen turbo
meer een soort lachgas injectie systeem alleen dan met spiritus
|
|
|
|
j33b33 |
16-4-2004 12:40 |
Posts: 437 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gijsd
ik denk dat dat laatste 't beste is, spiritus mengt wel met benzine
maar je kunt het best niet te lang achter mekaar spiritus gebruiken want ik weet zeker dat je membraamkleppen dan verbranden
Hebben daar alleen je Membraamkleppen mee te verduren.. Of ook je Cilinder??
WAnt ik heb zundapp.. (Geen membraam)
Verder Teun : Goeje ideen
|
|
|
|
kpotappel86 |
16-4-2004 12:46 |
Posts: 2679 |
je kan denk ik beter iets met octaanboosterinjectie fixen kun je gewoon kopen bij van breemen...
En met spiritus het is niet super slecht het draait alleen meer toeren dus je rijdt in je over toeren...
Dus ik denk dus dat je hem dan te zwaar moet vertanden en alleen gebruiken in de laatste versnelling(en)...
je kan ook iets van avgas ofzo gebruiken een soort booster ook (zit ook in crossers en is te koop bij betere brommer/moterzaken)
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
j33b33 |
16-4-2004 12:51 |
Posts: 437 |
ligt ook aan de twv
Als je zwaar vertand zal hij ook nie zo erg veel toeren maken.. Dan kan je met die spiritus mooi een hoop toeren opkrikken...
.
|
|
|
|
kpotappel86 |
16-4-2004 12:54 |
Posts: 2679 |
daarom zeg ik dat toch ook van da vertanden
maar als je dus je goede vertanding gebruikt dus lekker optrekt... en je rijd 11k ofzo dan die "boost" dan doet hij denk ik maar weinig meer dus moet je eigenlijk zwaar vertanden en als hij het nodig heb en niet meer red op eigen power geef je hem die boost is overegens wel slecht voor je koppeling niets voor een yamaha dus ...
probeer anders die gast te vinden op het forum hoe die dat gedaan heb met ze nos op die tomos
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Teunmenator |
16-4-2004 13:32 |
Posts: 2524 |
ik heb ten eerste een 80cc koppeling khoop wel dat die het houd. Daarbij heb ik hem heel licht vertand. het was meer het idee dat het de acceleratie versneld, of als je op top rijd dat je nog ff net wat harder gaat. (uiteraard de hele tijd korte keren). Die laatste is minder het idee van knopje in en je bent sneller weg en daar doelde ik vooral op. Weet iemand of het overdruk bij het eerste idee een probleem is? of is het juist goed? (de cilinder wordt dan immers beter gevuld)
|
|
|
|
-jaZper- |
16-4-2004 13:43 |
Posts: 3841 |
zet er dan een 24 volts accu op en een ventilator van een pc, of nog iets zwaarders, aleen dan heb je weer eht probleem, meer lucht minder benzine...
|
|
groene motoren gaan harder |
|
kpotappel86 |
16-4-2004 13:54 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
ik heb ten eerste een 80cc koppeling khoop wel dat die het houd. Daarbij heb ik hem heel licht vertand. het was meer het idee dat het de acceleratie versneld, of als je op top rijd dat je nog ff net wat harder gaat. (uiteraard de hele tijd korte keren). Die laatste is minder het idee van knopje in en je bent sneller weg en daar doelde ik vooral op. Weet iemand of het overdruk bij het eerste idee een probleem is? of is het juist goed? (de cilinder wordt dan immers beter gevuld)
ik denk niet dat je echt sneller weg komt... je bent wel snel door je versnellingen heen maar je benut zijn vermogen niet dus heeft hij minder tijd om het af te geven denk ik... of je moet hem zo vertanden dat je net niet in de powerband komt bij opschakelen en dus net ff die boost kan geven dan heb het pas nut lijkt me... zoals ik net als zei bij een goede tw verhouding verbeter je je prestaties niet lijkt me doordat je in zijn overtoeren draait... maar er is maar 1 manier om er achter komen dat is dus proberen...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Teunmenator |
16-4-2004 13:56 |
Posts: 2524 |
uiteraard maar ik wilde hiermee kijken of het zin heeft het uit te proberen, welke manier ik uit moest proberen en of ik iets aan moest passe..
|
|
|
|
kpotappel86 |
16-4-2004 14:00 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
uiteraard maar ik wilde hiermee kijken of het zin heeft het uit te proberen, welke manier ik uit moest proberen en of ik iets aan moest passe..
met een pompje lijkt mij het beste werken idd pak dan een powerbox nippel(doorlaat 8mm) en zet die in je spruitstuk denk dat da beter werkt dan een aftakking via je benz. slang... je kan denk ik wel een ruitenwisser pomp pakken(sproeier instalatie)
dan komt het er ook beetje makkelijk in het spruitstuk... denk da da moet kunnen werken opzich... maar ik weet alleen niet of het echt zoveel schilt als dat je hoopt... dat zal blijken straks...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Martijn |
16-4-2004 14:33 |
Posts: 10000 |
nou..ik lees pas verder als je dit probleem hebt opgelost:
sproeier vernevelt geen spiritus...ook geen benzine...jammer joh..komt gewoon een straaltje uit..
zodra jij dat heb opgelost ga ik verder met mn vlammenwerper in de uitlaat.
sproeier vernevelt alleen als de vloeistof opgezogen wordt omdat de lucht erboven er hard langsstroomt.
verder niet gelezen.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
kpotappel86 |
16-4-2004 14:36 |
Posts: 2679 |
het kan toch wel gewoon als je het regelrecht op je spruitstuk zet... dan gaat het toch gewoon meej je cilinder in met de benzine lucht mengsels
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
master of disaster_rs50 |
16-4-2004 14:39 |
Posts: 1839 |
een turbo is een "wind turbine"die in je uitlaat zit.
Wat jij hebt bedacht is geen turbo volges mij.
Maar wel een leuk plan opzich.
ik wacht ook wel todat het daadwerkelijk is uitgevoert
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 16-4-2004 14:39
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Martijn |
16-4-2004 14:44 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
het kan toch wel gewoon als je het regelrecht op je spruitstuk zet... dan gaat het toch gewoon meej je cilinder in met de benzine lucht mengsels
een straal spiritus in je spruitstuk spuiten heeft imho geen nut.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|