Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aan/uit turbo idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17793 - aan/uit turbo idee
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 16-4-2004 10:40 Print topicpost

Posts: 2524
Ik was op het pro forum het topic aan het lezen over turbo en toen kwam ik op een ideetje. Ik zou zelf een turbo ook heel gaaf vinden maar dan vooral 1 die aan en uit kan. Zeg maar als je volle toeren rijd dat ie dan een flinke boost krijgt.
Mijn idee:

Ik wilde een electrisch pompje spritus via een sproeiertje laten injecteren bij het spruitstuk zodat het toch goed verneveld wordt. Maar ik vraag me dus af of je dan niet een te rijk mengsel krijgt en of dat die overdruk die je dan in je caberateur creëert gewoon kan? Ik denk namelijk dat je membraamkleppen het zwaar te verduren krijgen op deze manier. Je kan hem dan natuurlijk minder snel laten injecteren maar dan merk je denk ik niets meer van het effect. Voor de duidelijkheid ik heb het hier over een zuigergestuurde inlaat.

Mocht het idd zo zijn dat de overdruk een probleem wordt of dat je een te rijk mengsel krijgt dan heb ik nog een alternatief:

Je zorgt dat er spritus mengsel wordt geinjecteerd door tegen de olietoevoer op je spruitstuk een soort van vernturi buisje te laten eindigen. De andere kant van dit venturi buisje (de sproeier dus) zit dan in het spiritus (je moet er even rekening mee houden dat dat reservoir niet vacuüm kan zuigen)

Maar bij dit alternatief twijfel ik er weer aan of een zuigergestuurde inlaat wel hard genoeg zuigt om het mengsel naar binnen te trekken. (Ff voor de duidelijkheid ik doe nix aan het benzine mengsel. Deze zuigkracht zou je dan weer misschien kunnen verhogen door een soort van variabel klepje te maken in je luchtslang.

Weer een ander idee zou zijn dat je bij je benzine slang spiritus “erbij doet”. Zeg maar gewoon een vertakking op je benzine slang. Maar ik weet niet hoe spiritus mengt met benzine. Want als er bijvoorbeeld pure spiritus dan onder in je caberateur blijft hangen dan zuigt ie dadelijk alleen die pure spiritus naar binnen en dat houd je cilinder maar ff.

Ik weet iig al cker dat een brommer op spiritus harder loopt als normaal al is het niet echt goed voor je cilinder (dus je kan je turbo gewoon af en toe kort gebruiken).

Welke denken jullie dat het beste werkt? Of denken jullie dat er geen 1 zal werken? Het makkelijkste en het beste lijkt mij de eerste. Als er niet teveel overdruk is denk ik dat het allemaal maar positief is. Al vraag ik me ook af wat er dan bijvoorbeeld gebeurt als je geen gas meer geeft (verzuipt ie dan?)

edit: Ik weet dat er meerdere topics over turbo's en zo zijn geweest. Maar dit idee is naar mijn weten nog niet langsgekomen..

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 16-4-2004 10:42
 

gijsd 16-4-2004 12:12 Print reply

Posts: 327
ik denk dat dat laatste 't beste is, spiritus mengt wel met benzine

maar je kunt het best niet te lang achter mekaar spiritus gebruiken want ik weet zeker dat je membraamkleppen dan verbranden
 
Snikkelbeer 16-4-2004 12:29 Print reply
Posts: 254
lijkt me wel een goed idee, alleen dit is toch geen turbo
meer een soort lachgas injectie systeem alleen dan met spiritus
 
j33b33 16-4-2004 12:40 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gijsd

ik denk dat dat laatste 't beste is, spiritus mengt wel met benzine

maar je kunt het best niet te lang achter mekaar spiritus gebruiken want ik weet zeker dat je membraamkleppen dan verbranden



Hebben daar alleen je Membraamkleppen mee te verduren.. Of ook je Cilinder??

WAnt ik heb zundapp.. (Geen membraam)




Verder Teun : Goeje ideen
 
kpotappel86 16-4-2004 12:46 Print reply

Posts: 2679
je kan denk ik beter iets met octaanboosterinjectie fixen kun je gewoon kopen bij van breemen...

En met spiritus het is niet super slecht het draait alleen meer toeren dus je rijdt in je over toeren...

Dus ik denk dus dat je hem dan te zwaar moet vertanden en alleen gebruiken in de laatste versnelling(en)...

je kan ook iets van avgas ofzo gebruiken een soort booster ook (zit ook in crossers en is te koop bij betere brommer/moterzaken)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
j33b33 16-4-2004 12:51 Print reply

Posts: 437
ligt ook aan de twv


Als je zwaar vertand zal hij ook nie zo erg veel toeren maken.. Dan kan je met die spiritus mooi een hoop toeren opkrikken...
.

 
kpotappel86 16-4-2004 12:54 Print reply

Posts: 2679
daarom zeg ik dat toch ook van da vertanden

maar als je dus je goede vertanding gebruikt dus lekker optrekt... en je rijd 11k ofzo dan die "boost" dan doet hij denk ik maar weinig meer dus moet je eigenlijk zwaar vertanden en als hij het nodig heb en niet meer red op eigen power geef je hem die boost is overegens wel slecht voor je koppeling niets voor een yamaha dus...

probeer anders die gast te vinden op het forum hoe die dat gedaan heb met ze nos op die tomos
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 16-4-2004 13:32 Print reply

Posts: 2524
ik heb ten eerste een 80cc koppeling khoop wel dat die het houd. Daarbij heb ik hem heel licht vertand. het was meer het idee dat het de acceleratie versneld, of als je op top rijd dat je nog ff net wat harder gaat. (uiteraard de hele tijd korte keren). Die laatste is minder het idee van knopje in en je bent sneller weg en daar doelde ik vooral op. Weet iemand of het overdruk bij het eerste idee een probleem is? of is het juist goed? (de cilinder wordt dan immers beter gevuld)
 
-jaZper- 16-4-2004 13:43 Print reply

Posts: 3841
zet er dan een 24 volts accu op en een ventilator van een pc, of nog iets zwaarders, aleen dan heb je weer eht probleem, meer lucht minder benzine...
 
groene motoren gaan harder
kpotappel86 16-4-2004 13:54 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

ik heb ten eerste een 80cc koppeling khoop wel dat die het houd. Daarbij heb ik hem heel licht vertand. het was meer het idee dat het de acceleratie versneld, of als je op top rijd dat je nog ff net wat harder gaat. (uiteraard de hele tijd korte keren). Die laatste is minder het idee van knopje in en je bent sneller weg en daar doelde ik vooral op. Weet iemand of het overdruk bij het eerste idee een probleem is? of is het juist goed? (de cilinder wordt dan immers beter gevuld)


ik denk niet dat je echt sneller weg komt... je bent wel snel door je versnellingen heen maar je benut zijn vermogen niet dus heeft hij minder tijd om het af te geven denk ik... of je moet hem zo vertanden dat je net niet in de powerband komt bij opschakelen en dus net ff die boost kan geven dan heb het pas nut lijkt me... zoals ik net als zei bij een goede tw verhouding verbeter je je prestaties niet lijkt me doordat je in zijn overtoeren draait... maar er is maar 1 manier om er achter komen dat is dus proberen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 16-4-2004 13:56 Print reply

Posts: 2524
uiteraard maar ik wilde hiermee kijken of het zin heeft het uit te proberen, welke manier ik uit moest proberen en of ik iets aan moest passe..
 
kpotappel86 16-4-2004 14:00 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

uiteraard maar ik wilde hiermee kijken of het zin heeft het uit te proberen, welke manier ik uit moest proberen en of ik iets aan moest passe..


met een pompje lijkt mij het beste werken idd pak dan een powerbox nippel(doorlaat 8mm) en zet die in je spruitstuk denk dat da beter werkt dan een aftakking via je benz. slang... je kan denk ik wel een ruitenwisser pomp pakken(sproeier instalatie)

dan komt het er ook beetje makkelijk in het spruitstuk... denk da da moet kunnen werken opzich... maar ik weet alleen niet of het echt zoveel schilt als dat je hoopt... dat zal blijken straks...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Martijn 16-4-2004 14:33 Print reply
Posts: 10000
nou..ik lees pas verder als je dit probleem hebt opgelost:

sproeier vernevelt geen spiritus...ook geen benzine...jammer joh..komt gewoon een straaltje uit..

zodra jij dat heb opgelost ga ik verder met mn vlammenwerper in de uitlaat.

sproeier vernevelt alleen als de vloeistof opgezogen wordt omdat de lucht erboven er hard langsstroomt.

verder niet gelezen.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
kpotappel86 16-4-2004 14:36 Print reply

Posts: 2679
het kan toch wel gewoon als je het regelrecht op je spruitstuk zet... dan gaat het toch gewoon meej je cilinder in met de benzine lucht mengsels
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
master of disaster_rs50 16-4-2004 14:39 Print reply
Posts: 1839
een turbo is een "wind turbine"die in je uitlaat zit.
Wat jij hebt bedacht is geen turbo volges mij.

Maar wel een leuk plan opzich.
ik wacht ook wel todat het daadwerkelijk is uitgevoert

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 16-4-2004 14:39
 
lalalalalala i can't hear you
Martijn 16-4-2004 14:44 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

het kan toch wel gewoon als je het regelrecht op je spruitstuk zet... dan gaat het toch gewoon meej je cilinder in met de benzine lucht mengsels


een straal spiritus in je spruitstuk spuiten heeft imho geen nut.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved