Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt 50 mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 620 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17788 - yamaha dt 50 mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YamahaDT driver 15-4-2004 23:22 Print topicpost
Posts: 7
ik heb een vraag. ik heb een yamaha dt 50 mx met standaard cilinder en standaard carb. met sproeier 84. Het probleem is dat ik met een hoop gas en slippende koppeling moet wegrijden anders heeft hij geen trekkracht. Bovendien moet ik in z'n 4 steeds terugschakelen om weer snelheid te krijgen en met tegenwind kan ik niet verder dan in z'n 3. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
 

Blorn 15-4-2004 23:44 Print reply

Posts: 13825
Als ie goed afgesteld is een te zware tandwielverhouding.
 
[RRT] Lost-P 15-4-2004 23:56 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Als ie goed afgesteld is een te zware tandwielverhouding.


Dat idd ja, of is er misschien een zuigertje-zuigerveren versleten??? heb je goede compressie? als de compressie nog goed is, dan zou ik idd ( Net als wat Bjorn al zei) denken aan een TE zware vertanding
 
Chille Tune shit dan
kpotappel86 16-4-2004 0:58 Print reply

Posts: 2679
bij een yamaha voel je nooit veel compressie op de kickstarter eigenlijk.. dus misschien moeilijk te constateren...

maar goed ik denk ook dat het gewoon je vertanding is als het erger is geworden dan eerst vervang dan even je zuiger/veren

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 16-4-2004 1:02
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Saknet 16-4-2004 1:06 Print reply

Posts: 10355
heeft meer te maken met de lengte van je kickstarter dan het merk
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kpotappel86 16-4-2004 1:09 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

heeft meer te maken met de lengte van je kickstarter dan het merk


heb je weleens gekickt op een dtr/dt dan... komt omdat je vertanding waar je starter op zit heel anders is dan bij een ander blok me 70cc malossi had minder compressie dan een 50cc origi mt5 minder compressie op de starter...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Saknet 16-4-2004 1:13 Print reply

Posts: 10355
heb je de lengte van een kickstarter van dt en mt wel eens vergeleken
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kpotappel86 16-4-2004 1:24 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

heb je de lengte van een kickstarter van dt en mt wel eens vergeleken


je bent ook niet zo een beetje eigen wijs ook he... ik had zon kleene starter... ipv zon grote... het blijft gewoon weinig geloof je me niet zoek een dt en kick een keertje aub... me 50cc zulu cilinder heb nog wel meer dan me 70cc dtr cilinder
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Saknet 16-4-2004 1:30 Print reply

Posts: 10355
ik heb wel een 70cc dt gehad.. 4 jaar geleden..

als jij 1x kikt met welke broem dan ook gaat je zuiger 2 of 3 keer op en neer, veel scheelt dat echt niet

tzijn maar brommertjes; geen crossmotors

maar enfin je compressie checken doe je door bij voorkeur je vliegwiel te draaien niet te langzaam niet te snel, als de druk te snel verdwijnt weetje dat je veren niet meer goed sluiten in je cil

of je kop is dan lek

je kan ook je kickstart doen maar das lang niet zo nauwkeurig

Dit bericht is ge-edit door barteld op 16-4-2004 1:40
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kpotappel86 16-4-2004 1:42 Print reply

Posts: 2679
maar het kickt toch heel ligt een dt da moe je toch toegeven of niet...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Saknet 16-4-2004 1:44 Print reply

Posts: 10355
brommers kicken licht
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Olaf 16-4-2004 8:22 Print reply
Posts: 473
DT kickt ligt
 
gijsd 16-4-2004 8:39 Print reply

Posts: 327
compressieverhouding van dt is erg laag
 
Teunmenator 16-4-2004 9:28 Print reply

Posts: 2524
die 50cc van mij kickte ook belachelijk licht, maar ik had toch veel compressie (vliegwiel). En met die 70cc eurokit en hoge drukkop had ie superveel compressie ook al op de kickstart.

edit:En hij sloeg niet tegen de pet aan

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 16-4-2004 9:28
 
Teunmenator 16-4-2004 9:31 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


je bent ook niet zo een beetje eigen wijs ook he... ik had zon kleene starter... ipv zon grote... het blijft gewoon weinig geloof je me niet zoek een dt en kick een keertje aub... me 50cc zulu cilinder heb nog wel meer dan me 70cc dtr cilinder


barteld je mag wel een keerop de mijne kicke hoor
 
wageningen 16-4-2004 16:09 Print reply
Posts: 341
jup maar alle yamaha's kickine licht ik heb een fs1 gehad maar en nu een DT, maar die kicken allemaal heel licht
 
pruttel, pruttel...... plop!!!

Dit topic is 2273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved