Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX reviceren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17765 - TSX reviceren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paulus de crosskabouter 14-4-2004 21:54 Print topicpost
Posts: 335
tsxdude (michel) vind dat m'n blok gereviceerd moet worden.
en nu zit ik d'r dus over te denken om dit zelf te doen.
de reden waarom:
bij het zakken in toeren terwijl hij ontkoppelt is ratelt t blok.

ik kon alleen een FAQ voor honda's vinden.
dus..
wat heb ik allemaal nodig om m'n tsx blok te reviceren?
gereedschapen, materiaal, documentatie?
 

brommercrazy 14-4-2004 21:56 Print reply

Posts: 2594
vliegwieltrekker, slagschroevendraaier en nieuwe lagers/keringen
 
BlizzarD 14-4-2004 21:58 Print reply

Posts: 2050
Brander.
Gelijk ook nieuwe keerringen en pakkingen erop gooien.
 
Koos non-brommerloos!
SkaBla [Pim] 14-4-2004 22:00 Print reply

Posts: 4659
heb wel zo'n foto van jeffrey, daar staat alles op wat je nodig hebt...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Tsxdude AKU MicheL 14-4-2004 22:03 Print reply

Posts: 10676
Hahaha, kword zelf genoemd...
Als je wil kan je er nog wel tijdje meer doorrijden maar dan zal het alleen maar erger worden, zit namelijk dus speling op vliegwiel dus moeten even nieuwe lagertjes erin...

Koop gelijk 2 C3 lagers, keeringen (geen setje! is niet compleet) en een pakking voor je koppelingkap....
Als je gelijk alles goed wil, koop ook nieuwe koppelingsplaten.

Bedenk wel dat het als je nog niet eens weet waar een vliegwiel zit het best een lastige klus kan worden...

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 14-4-2004 22:11
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
paulus de crosskabouter 14-4-2004 22:09 Print reply
Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Bedenk wel dat het als je nog niet eens weet waar een vliegwiel zit het best een lastige klus kan worden...


pfff k weet t nu toch
1 mei loopt mn verzekering af dus dan ga k d'r aan beginnen. en als t echt een ramp wordt moet d'r maar iemand komen helpen
heb 2 weken meivakantie dus zal wel lukken, toch?
 
Hannes 14-4-2004 22:09 Print reply

Posts: 4530
Ja, als je niet weet waar het vliegwiel zit is dit vrij lastig. Ik zou eerst jezelf eens wat wijzer maken door veel te lezen. Revisie eventueel met een kundig iemand samen te doen.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-4-2004 22:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL


Als je gelijk alles goed wil, koop ook niet koppelingsplaten.





zoek je een werkplaats handboek daar staat het perfect in beschreven zow kan elke noob t
 
Martijn 14-4-2004 23:49 Print reply
Posts: 10000
je hebt ook griptang enzo nodig...koppelings moer zit altijd hypervast bij tsx...

moet je de bak in zn 5 gooien, en de uitgaande as blokkeren met griptang...dan komt ie wel los.

tsxblok reviseren is leuk en simpel
vond het makkelijker dan honda
gewoon alles rustig doen enzo

niet met gare lagers rondrijden...gaat er alleen maar meer stuk

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 14-4-2004 23:50 Print reply

Posts: 9073
Gewoon buisje door de drijstang of drijstang blokkeer vork?
 
Marthin 14-4-2004 23:51 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

je hebt ook griptang enzo nodig...koppelings moer zit altijd hypervast bij tsx...

moet je de bak in zn 5 gooien, en de uitgaande as blokkeren met griptang...dan komt ie wel los.

tsxblok reviseren is leuk en simpel
vond het makkelijker dan honda
gewoon alles rustig doen enzo

niet met gare lagers rondrijden...gaat er alleen maar meer stuk



luchtsleutel wil ook wel.
 
Ralf 14-4-2004 23:53 Print reply

Posts: 9073
Ik heb evt nog foto's van binnenkant van het blok, zodat je kan zien hoe het in elkaar hoort..

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 14-4-2004 23:53
 
Martijn 15-4-2004 0:42 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

[...]


luchtsleutel wil ook wel.


joh...
maar ik ga er vanuit dat mensen eerder een griptang hebben dan een luchttol..

luchttol is helemaal chill..

en ralf...als jij je drijfstang blokkeert loop je ten eerste kans dat je smallend vervormt...ook als dat al niet gauw gebeurt...en hoe breng jij de kracht over van het koppelingshuis naar de krukas...juist...door de koppelingsplaten...

is kutmanier...kans dat de nokjes van je platen verrot gaan or whatever..

en blokkeersleutel voor je koppelingshuis zul je toch zelf moeten maken.

in zn 5 en uitgaande as blokkeren is safe en werkt perfect.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hannes 15-4-2004 10:01 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]



en ralf...als jij je drijfstang blokkeert loop je ten eerste kans dat je smallend vervormt...ook als dat al niet gauw



Je moet er ook een passende pijpsleutel doorheen doen. Dan vervormt het niet.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
SkaBla [Pim] 15-4-2004 10:41 Print reply

Posts: 4659
een small end van een ori suzuki drijfstang hoef je niet bang voor te zijn hoor.... ik heb samen met een kameraad, een half uur lang(en gefilmpt) een krukas meerdere malen op de grond gesmeten, ergens tegen aan gegooit en meters de lucht in gegooit.....maar denk je dat ie kapot ging? dat small end. en zelfs het bigend had geen schrammetje... !!!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
BlizzarD 15-4-2004 11:04 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

heb wel zo'n foto van jeffrey, daar staat alles op wat je nodig hebt...


Bedoel je deze van mij:



Dit heb ik toen allemaal gedaan bij mijn revisatie. Zuigertje met zuigerveren staat er niet op omdat ik die toen nog niet had, maar die zit er ook in
 
Koos non-brommerloos!

Dit topic is 1586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved