Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelheids berekening

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17739 - Snelheids berekening
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daniel_84 14-4-2004 15:37 Print reply

Posts: 1127
Yep laat ik nu zon een oog hebben
 
DaveTSX 14-4-2004 15:46 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Yep laat ik nu zon een oog hebben


Ik snapte al niet dat jij de lul van martin zo snel vond!
 
http://www.2weird4u.com
Joostvdw 14-4-2004 15:50 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

en reifenbreitte kan niet banden breedte zijn.... denk eens na.... door een dikke achterband ga je op 10000 toeren in je 5 niet langzamer als met een dunne band hoor....


volgens mij klopt dat niet hoor, volgens mij ga je toch echt harder (wel weinig) met een dunnere band, minder weerstand enzo

waarom zouden wielrenners dan dunnere banden hebben dan een normale fiets?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Daniel_84 14-4-2004 15:52 Print reply

Posts: 1127
Mischien heeft de banddikte ook weer iets met de slip te maken.Denk dat t programma denkt hoe breder de band hoe minder slip, dus harder
 
DaveTSX 14-4-2004 15:53 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


volgens mij klopt dat niet hoor, volgens mij ga je toch echt harder (wel weinig) met een dunnere band, minder weerstand enzo

waarom zouden wielrenners dan dunnere banden hebben dan een normale fiets?


ahhhhh man al is je band 1mm breed, je gaat even hard als een band van 1meter breed hoor op 10000RPM met zelde overbrenging en wielomtrek. Alleen het verschil met wielrenfietsjes is dat de dunne banden minder weerstand geven en daardoor met hetzelfde vermogen op de trappers harder kunnen. Dus meer omwentelingen. Maar dat heeft geen fuck ermee te maken als je je omwentelingen vast hebt staan op bijvoorbeeld 10000RPM, dan loopt ie bij iedere band breedte even hard hoor.
 
http://www.2weird4u.com
Daniel_84 14-4-2004 15:55 Print reply

Posts: 1127
Ja das t zelfde als je zegt, je brommer loopt harder door grotere carb
 
Joostvdw 14-4-2004 15:58 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


ahhhhh man al is je band 1mm breed, je gaat even hard als een band van 1meter breed hoor op 10000RPM met zelde overbrenging en wielomtrek. Alleen het verschil met wielrenfietsjes is dat de dunne banden minder weerstand geven en daardoor met hetzelfde vermogen op de trappers harder kunnen. Dus meer omwentelingen. Maar dat heeft geen fuck ermee te maken als je je omwentelingen vast hebt staan op bijvoorbeeld 10000RPM, dan loopt ie bij iedere band breedte even hard hoor.


ja idd, als je rpm vast ligt wel ja, overheen gelezen sorry, maar als die niet vast lag, zou je in theorie toch harder gaan,

minder weerstand = meer toeren = hogere snelheid?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
SkaBla [Pim] 14-4-2004 16:23 Print reply

Posts: 4659
kijk dave ziet het dus ligt het niet aan de breedte van de band...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 2566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved