sorry ik las het effe verkeerd, maar ontsteking vervroegen heb ik ook al geprobeert, hij ging daar alleen maar kutter door lopen en je moest hem alsnog aanlopen.
Een beetje kortsluiting, ik denk dat je helemaal geen vonk meer hebt als je kortsluiting hebt.
ja ik bedoel wat stroomverlies, missch een paar koperen draadjes van een draad die op frame zitten ofzo. dat bedoel ik. maar zal waarschijnlijk niet het geval zijn
Ik heb pas een nieuwe cilinder en carbu op mijn brommer gezet en nu wil hij niet meer goed starten. Je moet hem aanlopen en dan start hij pas bij de 2K toeren.
Ik heb het gevraagt bij de lokale fietsenmaker en die zei dat het bijna zeker om te weinig compressie ging je voelt ook niet zoveel compressie aan de kickstart.
Dus ik het hele setje (cilinder+zuiger) eraf gehaald en daar laten zien. Maar het zag er nog goed uit vonden ze. Als ie eenmaal aanstaat dan heeft ie wel aardig wat vermogen, een top van 75 en hij trekt aardig hard door de versnellingen door. De sproeier die er nu inzit is iets te groot en daarom haperd hij in het toeren gebied tussen de 8K en 9K.
Mijn setup is:
mtx-sh:
eurocilindro 50cc
keihin 18mm
afgevlakte kop
MPS-300
daar leid ik op af dat ie niet af was gesteld maar als je bougie echt mooi droog koffiebruin is zit dat wel goed......
misschien een hapje uit je membraan, hoeft maar een heel klein stukje te zijn en hij start al kut, kan zijn dat je dat hij met dat hapje erui wel goed starte op je oude cilinder, t'is te proberen