Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - PO anw over 2-takt motoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #17660 - PO anw over 2-takt motoren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paul mt 5 11-4-2004 15:47 Print topicpost
Posts: 122
Ik maak een anw po over 2-takt motoren.
Ik zoek nog sites met goede informatie over:
-Hoe is de 2-takt motor ontstaan en wie waren de uitvinders
-Welke materialen worden gebruikt bij de bouw van een 2-takt motor
-Wat zijn de voor en nadelen van de 2-takt motor voor de maatschappij

Als jullie nog goede sites hebben dan hoor ik t
 

JIMMY 11-4-2004 15:56 Print reply

Posts: 2765
kijk is hier op, misschien dat er wat interessants op staat

http://science.howst...s.com/two-stroke.htm
 
jeroen 11-4-2004 15:58 Print reply

Posts: 15066
Damn...type 2 takt, 2 stroke ofzo in in google..je vindt genoeg..

Ga naar de bibliotheek..zoek naar boeken over 2 takt..

Dit is nogal lame..beetje andere mensen laten zoeken voor je..
 
mrjohn 11-4-2004 16:00 Print reply
Posts: 283
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

Damn...type 2 takt, 2 stroke ofzo in in google..je vindt genoeg..

Ga naar de bibliotheek..zoek naar boeken over 2 takt..

Dit is nogal lame..beetje andere mensen laten zoeken voor je..


mischien heeft iemand wel een onwijs goede site met informatie, word documenten of zelf een werkstuk gemaakt dat via google oid niet te vinden is..

 
GU/\/SY 11-4-2004 16:08 Print reply

Posts: 341
Ik heb ook niet alles wat op me harde schijf staan geupload, dus ben het wel met Leslie eens
 
Martijn 11-4-2004 16:23 Print reply
Posts: 10000
2 takt is iig ontstaan omdat er een motor gezocht werd met een hoger rendement dan de viertakt.. 2takt heeft abstract in theorie een 2x zo hoog rendement.

in de praktijk is dat niet zo...scheelt wel iets tussen 2 en 4takt...maar niet zo heel veel.

waarom po niet over 1/6 takt houden....kan wel een motor bedneken die 3 ontbrandingen per omwenteling heeft
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SuzukiMARC 11-4-2004 16:24 Print reply

Posts: 3023
op howstuffworks.com staat alles echt super goed uitgelegd..

 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Ja Weh nou 11-4-2004 16:38 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

2 takt is iig ontstaan omdat er een motor gezocht werd met een hoger rendement dan de viertakt.. 2takt heeft abstract in theorie een 2x zo hoog rendement.

in de praktijk is dat niet zo...scheelt wel iets tussen 2 en 4takt...maar niet zo heel veel.

waarom po niet over 1/6 takt houden....kan wel een motor bedneken die 3 ontbrandingen per omwenteling heeft


de wankelmoter?
 
HTS Autotechniek
paul mt 5 11-4-2004 17:30 Print reply
Posts: 122
ik heb alles van google al gehad maar ik dacht dacht dat jullie wel sites hadden bijvoorbeeld. Het rendement in welk opzicht? bedankt alvast
 
JCG 11-4-2004 17:44 Print reply
Posts: 1531
iK zal kijken wat ik nog heb van mij werkstuk, ik deed het over vier/tweetakt en wankel, is best tof om zo werk stuk te maken.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
paul mt 5 11-4-2004 19:31 Print reply
Posts: 122
is goed
 
Ed Honda CB50J 11-4-2004 19:42 Print reply

Posts: 4190
Ik had ook gehoord van een vriend van mij die zei dat er in de krant een heel artikel staat over NIEUWE motoren die op perslucht werken
Je zou dan met een volle tank 300km kunnen rijden @ 130km/u en dan je tank weer volgooien met lucht voor ? 2,-

Zoiets zei hij, weten jullie hier soms iets vanaf ?? ben wel nieuwsschierig......
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
paul mt 5 11-4-2004 19:46 Print reply
Posts: 122
ja dat is wel stoer
maar t gaat nu ff over mijn po over 2 takt motoren en die moet woensdag ingeleverd worden en ik wil m morgen afhebben
en hij moet goed worden

Heeft iemand nog een mooi blokschema van de toevoer en afvoer van mengsel anders moet ik zelf in paint een maken

Dit bericht is ge-edit door paul mt 5 op 11-4-2004 19:48
 
POM 11-4-2004 20:01 Print reply

Posts: 757
ik heb er nog wel 1 voor je had ik een 8 voor moet ik hem toe sturen het is trouwens een PO anw 2-takt vs.4-takt
 
bartos 11-4-2004 20:02 Print reply

Posts: 1372
perslucht verhaal staat in de telegraaf van zaterdag. Had ik ook gelezen tijdens me patatje

edit wat is een wankel motor in het engels moet ook nog eens weten hoedat werkt


Dit bericht is ge-edit door bartos op 11-4-2004 20:05
 
jeroen 11-4-2004 20:04 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Ik had ook gehoord van een vriend van mij die zei dat er in de krant een heel artikel staat over NIEUWE motoren die op perslucht werken
Je zou dan met een volle tank 300km kunnen rijden @ 130km/u en dan je tank weer volgooien met lucht voor ? 2,-

Zoiets zei hij, weten jullie hier soms iets vanaf ?? ben wel nieuwsschierig......



Probleem daar mee is datje niet ver komt..net als waterstof..je tank moet te groot zijn..

Verder is het leuk systeem jah..
 

Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved