Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 625 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17640 - Problemen met MTX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDA, Power of dreams [M... 10-4-2004 23:10 Print topicpost
Posts: 24
Ha, ik heb een probleempje met mn MTX, misschien dat jullie me uit de brandt kunnen helpen.
Mn MTX heeft iets van een half jaar stilgestaan vanwege een gare cilinder(watergekoeld). Ik heb deze week dan tog maar een nieuwe aangeschaft+nieuwe zuiger. Deze heb ik gemonteerd maar hij wil nog steeds niet starten. Hij lijkt vrij weinig compressie te hebben maar ik heb toch nieuwe pakkingen gemonteerd. De bougie vonk ook nog goed en zit goed vast.
Kunnen krukas keringen ook iets met compressie te maken hebben en wat moet ik daar dan precies aan doen?
De carburateur zit ook niet helemaal vast in dat uitloopstukje achter het membraam, maar dat valt best mee en daar zou hij toch ook niet helemaal niet van kunnen starten? Ik heb ook het idee dat mn membraam niet helemaal luchtdicht sluit want hier zitten geen nieuwe pakkingen om.
Ook is de bougie niet echt heel erg nat.
Kortom, een hoop foute dingen aan de hand en hij valt echt helemaal dood, dat is tog wel vreemd...dus als iemand een oplossing weet, graag!
Alsvast bedankt!
groeten,
Jeroen

Dit bericht is ge-edit door HONDA, Power of dreams [MTX] op 10-4-2004 23:44
 

Tijzzz 11-4-2004 10:01 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA, Power of dreams [MTX]

Ha, ik heb een probleempje met mn MTX, misschien dat jullie me uit de brandt kunnen helpen.
Mn MTX heeft iets van een half jaar stilgestaan vanwege een gare cilinder(watergekoeld). Ik heb deze week dan tog maar een nieuwe aangeschaft+nieuwe zuiger. Deze heb ik gemonteerd maar hij wil nog steeds niet starten. Hij lijkt vrij weinig compressie te hebben maar ik heb toch nieuwe pakkingen gemonteerd. De bougie vonk ook nog goed en zit goed vast.
Kunnen krukas keringen ook iets met compressie te maken hebben en wat moet ik daar dan precies aan doen?
De carburateur zit ook niet helemaal vast in dat uitloopstukje achter het membraam, maar dat valt best mee en daar zou hij toch ook niet helemaal niet van kunnen starten? Ik heb ook het idee dat mn membraam niet helemaal luchtdicht sluit want hier zitten geen nieuwe pakkingen om.
Ook is de bougie niet echt heel erg nat.
Kortom, een hoop foute dingen aan de hand en hij valt echt helemaal dood, dat is tog wel vreemd...dus als iemand een oplossing weet, graag!
Alsvast bedankt!
groeten,
Jeroen

Dit bericht is ge-edit door HONDA, Power of dreams [MTX] op 10-4-2004 23:44


Dat uitloopstukje heet spruitstuk en daar kan het volgens mij dus wel aan liggen. Zo trekt ie namelijk nogal wat valse lucht.
En over je compressie: zitten die moeren op je cilinderkop wel goed vast?
Enneh, je bougie moet niet nat zijn.
 
Gilera Gsm 11-4-2004 10:11 Print reply

Posts: 2376
Misschien is je rechterkrukas keering lek. Ook zou ik even de pakkingen vervangen bij de carburateur. En Tijzzz als je hem probeert te starten moet je bougie als het goede is Wel nat zijn.
 
HONDA, Power of dreams [M... 11-4-2004 10:20 Print reply
Posts: 24
De moeren op de cilinderkop zitten iig wel goed vast, en als hij wat valse lucht door dat spruitstuk zou aantrekken zou hij toch wel iets moeten doen? Want er komt echt niet veel valse lucht bij.
Krukas keering zou het idd wel kunnen zijn..maar waar zorgt die dan voor en waar zit die precies?
 
Supernova 11-4-2004 10:35 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA, Power of dreams [MTX]

De moeren op de cilinderkop zitten iig wel goed vast, en als hij wat valse lucht door dat spruitstuk zou aantrekken zou hij toch wel iets moeten doen? Want er komt echt niet veel valse lucht bij.
Krukas keering zou het idd wel kunnen zijn..maar waar zorgt die dan voor en waar zit die precies?



De naam zegt het al, krukas keerring, hij zit om je krukas heen en dicht je blok af zeg maar zodat ie niet lek, en t kan best zijn omdat de jouwe een half jaar stil heeft gestaan dat die keerring is uitgedroogd en dan gaat ie lekker
 
WP Car Customs
Honda_boy 11-4-2004 11:14 Print reply

Posts: 555
Die keerring zorgt ervoor dat je mengsel in de carter (wat onder druk komt te staan) niet langs de krukaslagers naar buiten gaan. Missch eens kijken of je ontsteking/spoelen wat nat zijn.

Maar de compressie heeft hier normaal niks mee te maken ...
 
Honda rulezzz !!!
TomosRaging 11-4-2004 13:33 Print reply

Posts: 647
met een TE kleine sproeier wil die vaak ook niet starten...misschien dat die nieuwe cil van jou een snelle is? dus dat ie daardoor nu een te kleine sproeiert heb!

suc6!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Kanku-Dai 11-4-2004 13:59 Print reply

Posts: 739
ik heb ook zoiets gehad. bij mij was het het geval dat mijn sproeier loszat (in het vlotterbakje lag dus) weet niet of je dat al gekeken hebt maar het is misschien slim om dat ff te doen voordat je heel je blok uit elkaar gaat halen
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire

Dit topic is 550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved