Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Snelle CDI vaagheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #17631 - Snelle CDI vaagheid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 10-4-2004 19:09 Print topicpost

Posts: 8678
Nou, ik open er maar eens een topic over. Want ik snap er geen hol van.

Ik vond in m'n schuur een zwartwitte CDI (wist niet eens dat ik em had) en had em op me brommer gezet. Nja, met deze CDI lekte ie behoorlijk bij de koppakking terwijl dat bij de ouwe niet was. Nja, schroefdraad was toch gaar, dus maar meteen ff goed gedaan.

Nu heb ik dus weer die snelle CDI erop, met nieuwe koppakkking en ander schroefdraad in het blok. Ik vol goeie moed starten, maar hij stotterde alleen maar. Zelfde idee als je koppakking lekt, alleen hij lekte niet. (komt niet op toeren, zakt terug, en slaat dan weer aan)Ik dacht aan detonatie/pingelen oid, dus maar meteen uit gezet.

Ontsteking heb ik ooit 1,2mm bijgeveild. Zou het daar aanliggen? Dat ik dan detonatie krijg? 't Was maar een klein beetje. Of is het iets anders? CDI zelf bijvoorbeeld...

Wat is uberhaupt de bedoeling van een snellere cdi? Vroeger onderin, en bovenin later ofzo?


Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 10-4-2004 19:26
 

Ralf 10-4-2004 19:54 Print reply

Posts: 9073
Kan goed dat je cdi halfgaar is
 
jeroen 10-4-2004 19:55 Print reply

Posts: 15066
Andere/betere ontstekingscurve.

CDI kanook gewoon kapot zijn he.

Maar..is dit een sabotage CDI ofzo?
Want hij laat je cilkop lekken :S.
 
Mt-5[Maarten] 10-4-2004 19:55 Print reply

Posts: 2941
halfgaar ?

denk eerder helemaal
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Ralf 10-4-2004 19:56 Print reply

Posts: 9073
Helemaal gaar zou het helemaal niets doen..
 
Pistonpen Paultje 10-4-2004 19:59 Print reply

Posts: 8678
Mja dat de kop gaat lekken is te verklaren doordat het ontstekingstijdstip anders is. Dat mag ook wel als je kop zo losjes zit(is gefixed inmiddels)

Wil er eigenlijk nog niet met??n vanuit gaan dat hij gaar is...Zijn er nog meer verklaringen?

Kzal hem morgen wel eens op m'n MB zetten. Kijken wat dat doet.

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 10-4-2004 20:00
 
hondadriver_chris 10-4-2004 21:13 Print reply

Posts: 1042
zat de massadraad van de cdi wel goed vast/aangesloten!!
anders is hij doorgefikt
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
jeroen 10-4-2004 21:55 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Mja dat de kop gaat lekken is te verklaren doordat het ontstekingstijdstip anders is. Dat mag ook wel als je kop zo losjes zit(is gefixed inmiddels)



Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 10-4-2004 20:00



wtf?
 
hondacrosser 10-4-2004 22:54 Print reply

Posts: 1902
waarschijnlijk heb je gewoon een cdi van een watergekoelde nsr mbx ofzo die zjn wel vaker zwart die heb ik ook nog een stuk of 3 liggen op mn mb loopt ie er ook voor geen meter mee dus zal wel niet de goed zijn voor luchtkoeling blok
 
SMALL HONDA 10-4-2004 23:10 Print reply

Posts: 1575
volges mij heeft een normale CDI niet eens een ontstekings curve. Daarom loopt een HPI vaak stukken beter en al heeft een cdi een curve dan is die nog slecht.
Enne paul is het niet gewoon een cdi van een ander merk broem broem??


Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 10-4-2004 23:13
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
honda idolaat 11-4-2004 14:09 Print reply
Posts: 6
je heb maar 3 soorten cdi. kleur van cdi doet er nie toe. de kleur van stekker is belangrijk: rood / zwart / wit. een van deze 3 werkt maar. hij loopt niet, hij loopt klote of hij loopt perfect. dus de keuze welke is nie moeilijk. gewoon ff testen dus.
 
Blukaap 11-4-2004 14:11 Print reply

Posts: 10008
Sure....

D'r zit aardig wat verschil tussen de CDI's onderling en ook tussen de merken.
En je komt alle kleuren stekkers wel tegen en die lopen ook iedere keer weer verschillend (ook op dezelfde brommer).
 
Bastila is lief

Dit topic is 885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved