Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - peugeot 103 tuning vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 684 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17629 - peugeot 103 tuning vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renegade 10-4-2004 17:49 Print topicpost

Posts: 1064
goeie dag mensen

ik had een aantal vraagjes..
1.ik heb vorige week een 103 op de kop kunnen tikken voor heel weinig geld .. rijd leuk 70cc proma circuit.. maaaaar.. ik wil dat het harder gaat, ik ben zelf nog niet echt in die zooi bekent kwa ac cilinder en uitlaatjes. ik heb zelf al wel op 50cc gekeken en vdhparts .. er is een groot aanbod voor peugeot 103 maar wat is nou een goeie gemiddelde ac cilinder wel in de buurt van gilardoni mallossi of polini graag (moet wel flammen)

2.en eum nog iets wat doet het goed kwa uitlaten op welke cilinders .. wil graag wat info over goeie combo's

3.is het mogelijk om er een lc cilinder op te kwakken? ik weet niet of een fox het zelfde is als een 103 met cilinders?

4. zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie ik ken echt helemaal niks over 103 (heb het hier over tuning zooi en zo )

hoor het graag
thx dennis
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)

brommercrazy 10-4-2004 19:35 Print reply

Posts: 2594
Cilinders zijn precies hetzelfde als wallaroo en fox.

Een 70 polini W poort doet het goed met een bidalot uitlaat. Maar je moet dan ook een racekrukas hebben.
Ook zijn er speedengine carters te krijgen voor peugeot 103.
Je moet ook weer een race koppeling zien te vinden(frankrijk), of je koopt een peugeot rcx blokje dat heeft standaard vario.

Er zijn ook lc cilinders voor wallaroo/fox. Tis maar net hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
 
renegade 10-4-2004 19:39 Print reply

Posts: 1064
nou jah een nieuw blok hoeft ook weer niet maar lijkt me een leuk project om er een radje op te gooien en dat ding te laten vlammen en al die domme scooter neurd te laten zien dat een oltimer niet mee gefuckt mag/kan worden

evt ervaring iemand hier mee wat moet ik halen. hoe zit het met een pomp hoe krijg ik het rond want het blok heeft het natuurlijk niet zelf h?.

en graag mis wat meer info about de cilinders ..
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
renegade 11-4-2004 21:57 Print reply

Posts: 1064
niemand die die dingen opgefokt heeft
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Abarth-500 11-4-2004 22:04 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flakfazer

niemand die die dingen opgefokt heeft


koop er eerst maar eens een 70 cil en de hele mikmak, dat gaat al hard zat.... Dan "flam" je die zogenoemde "scooter-neurds" van je vast al wel hoor....

En begin maar niet aan die lc-shit enzo dat gaat je bakken vol geld kosten, of denk je dat een Evo-ac niet snel genoeg is..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Lawrence 11-4-2004 22:11 Print reply

Posts: 663
heuj

sjek me batavusjes (profiel) om te zien wat ik met de 103 blokkies heb gedaan die ik erop heb gezet.

Let erop als je een andere cil koopt wat voor carter je hebt, dus of je smalle spoelkanalen aan de zijkant hebt, of brede. Als je smalle hebt, kan je dit niet zomaar uitvrezen voor een cil met brede kanalen, daar is niet genoeg vlees voor. Je kan wel de carters bij een mataalbewerkingsbedrijf op laten lassen, waardoor je wel kan frezen.

Ik heb op me straatbrommertje een 70 airsal cilindertje liggen, standaard uit de doos slecht spul, zowel afwerking als prestaties, maar met weinig moeite (alleen uitlaatpoort beetje optimaliseren) kom je al een heeel eind.

Als uitlaat adviseer ik (als je handig bent) een mini-kart expansiestuk, met ee zelfgefixt voorbochtje erop, kijk maar naar me paarse brommer voor een voorbeeldje.


Heb je een 103 zonder of met vario?
 
renegade 12-4-2004 2:25 Print reply

Posts: 1064
eum heb idd geen koppeling .. jah 1 om op toeren te komen'.. iig niet een vario zo als bij je mini racer. en zelf lassen en zo kan ik niet echt dus datis niet echt een optie.

en eum of aan ac 70 polini niet snel is .. ben een gsm 70cc getuned gewend... dus jah weet wel ong wat snel is kwa brommertjes .. maar goed wat je zegt zo maar ff lc maken, nee doe toch maar niet. dan maar een wat dure ac cilinder...

heb vandaag maar me brommer gestript en gespoten foto's komen wel

gr dennis
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Lawrence 12-4-2004 10:24 Print reply

Posts: 663
ik ga deze week voor de paarse brommer een 70 polini W poorter kopen, zal wel stukken beter zijn dan me ex-airsal.

met de getjoende airsal (icm de rest van de setup) zou een topsnelheid van 100+ met gemak mogelijk zijn geweest, als ik zulke zware vertanding erop kon zetten..

een vario heb je niet nodig om goed te kunnen vlammen, maar het helpt wel mee.

wat trrouwens zeker een aanrader is als je een 46mm cil zonder goede kop hebt, is de 46mm malossi cil kop, errrug goed dingetje (bij 50cc.nl staat ie alleen bij fox)
 

Dit topic is 4333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved