Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - weinig toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #17627 - weinig toeren.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spike87 10-4-2004 17:08 Print topicpost
Posts: 146
Hey mensen ik heb eens een vraag mijn brommer heeft een 94 sproeier op een bing cab. Daar heeft hij er heel lang goed mee gedaan. Maar sins kort loopt hij van geen meter als hij koud is moet ik heel lang in z'n 1ste rijden en dan kan ik hem overschakelen naar z'n 2de. En als hij dan in z'n 2 de staat en heb daar weer een stuk mee gereden kan ik hem opschakelen tot z'n 3de. en als hij daar weer een stuk mee heeft gereden met heel veel toeren als ik hem normaal al lang had overgeschakelt in zijn 4de zet komt hij niet meer op toeren alleen met wind mee en ik heb 5 versnelinge er zit al een orginale tandwiel op. Eerst had ik altijd een 13 voor toen hij goed reed. Maar omdat hij zo slecht op toeren kwam heb ik die er maar opgezet. Had ik daar voor niet moeten doen want hij trok anders veel te snal op. Nou is mijn vraag weet iemand wat ik hier aan kan doen.

 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1

Joscross 10-4-2004 17:35 Print reply

Posts: 12501
Ik zou je cilinder+zuiger+veren even controleren
 
spike87 10-4-2004 18:56 Print reply
Posts: 146
Wat moet ik daar dan aan zien? Aan die cilinder. Hoop niet dat weer al die bouten en moeren lurp zijn want dat gaat anders veel geld kosten. Waar moet ik op letten
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
chappydriver 10-4-2004 23:21 Print reply
Posts: 291
krasjes op cilinder/zuiger
zijn de segmenten nog niet versleten?
en uitlaatpoortje enzo miss ff schoonmaken(roet)
 
Ed Honda CB50J 11-4-2004 2:56 Print reply

Posts: 4190
Nieuwe zuigerveren kopen van ? 6,- ofzo !!!

En gelijk alles schoonmaken, cilinder - zuiger - carb - en luchtfilter.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
User 927 11-4-2004 3:02 Print reply

Posts: 6405
Bougie vervangen, cilinder deraf, checken op krassen, zuiger en veren checken op slijtage en eventueel vervangen, cilinder en uitlaat ontkolen, carb schoonmaken. Heeft dit allemaal niet geholpen, zou ik je ontsteking es checken alsk jou was.
 
spike87 11-4-2004 15:51 Print reply
Posts: 146
Kan het niet aan de keeringe lichen of zo ik weet het niet.
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
Joscross 11-4-2004 16:02 Print reply

Posts: 12501
Als ie niet stottert en er geen rommel uit je uitlaat komt, nee
 
THE RED POWER 11-4-2004 16:17 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Bougie vervangen, cilinder deraf, checken op krassen, zuiger en veren checken op slijtage en eventueel vervangen, cilinder en uitlaat ontkolen, carb schoonmaken. Heeft dit allemaal niet geholpen, zou ik je ontsteking es checken alsk jou was.



helemaal mee eens, als hij wel gewoon snel op toeren komt mar niet verder dan 7 of 8 duizend toeren en op dat punt ook begint te stotteren, dan is je vliegwiel niet in orde, krom ofzo, of loopt aan. heb ik ook gehad, en als dat het geval is, niet doorrijden, gaat je ontsteking ook kapot.
 
go fast, or go home!
spike87 12-4-2004 19:57 Print reply
Posts: 146
En hoe kan je eigelijk je zuiger schoon maken want daar mogen tog geen krassen op komen.
En ik weet niet of hij op 8000 toeren zit heb geen toeren teller. Heb je dan mischien nog tips hij stotert niet meer alleen helemaal op het begin als ik hem heb aangeduwt en als hij heel lang in ze eerste rijd. Dan gaat hij effe stotteren maar als ik hem dan overschakelt dan doet hij het goed. En hij trekt ook wel lekker door als hij warm is tot z'n 3 en dan gaat hij niet meer veder. Ik ben aan het proberen om hem helemaal orgineel te krijgen. Dus als je nog een carb 12/18/110 Bing hebt + spruitstuk zou ik hem graag willen kopen. Zo het ook iets te maken kunnen hebben met valse lucht. En sproeiers.
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
Ed Honda CB50J 12-4-2004 20:34 Print reply

Posts: 4190
Zou misschien ook valse lucht kunnen zijn, gewoon al je pakkingen vervangen door nieuwe.

Maar ik denk dat je zuigerveren versleten zijn.

Hoe lang rij je eigenlijk al zonder hem te controleren, hoeveel km ( ongeveer ) ??
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
spike87 14-4-2004 9:51 Print reply
Posts: 146
Ik denk dat ik er net 200 kilometer mee heb gereden sins dat ik het laats me cilinder heb gecontreleert maar hij heeft heel goed gerden dus het kan er niet aan lichen dat ik het verkeert in elkaar heb gezet. maar ze hebben er o school wat ingegooit een helepoos geleden.
En toen reed hij ook zo slecht. Maar toen had ik hem aan de praat gekregen door van karton een ringentje te maken voor tussen me carb en spruitstuk. heb ik weg gehaalt omdat ik het een beetje link vond. maar nu rijd hij bijna weer een beetje ik denk dat ik gewoon een nieuwe karp nodig heb me orginale een 18/12/110 van bing en orginale spruitstuk. Dus als iemand hem heeft roep dan effe.
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
spike87 14-4-2004 9:52 Print reply
Posts: 146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike87

Ik denk dat ik er net 200 kilometer mee heb gereden sins dat ik het laats me cilinder heb gecontreleert maar hij heeft heel goed gerden dus het kan er niet aan lichen dat ik het verkeert in elkaar heb gezet. maar ze hebben er o school wat ingegooit een helepoos geleden.
En toen reed hij ook zo slecht. Maar toen had ik hem aan de praat gekregen door van karton een ringentje te maken voor tussen me carb en spruitstuk. heb ik weg gehaalt omdat ik het een beetje link vond. maar nu rijd hij bijna weer een beetje ik denk dat ik gewoon een nieuwe karp nodig heb me orginale een 18/12/110 van bing en orginale spruitstuk. Dus als iemand hem heeft roep dan effe.


Die vorgige was niet goed het moet zijn een Bing 18/12/110
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
spike87 16-4-2004 10:54 Print reply
Posts: 146
Mensen kunnen julie niet wat meer tips geven ik ben al wat veder gekomen met afstellen met z'n schroefje. ik denk voor me lucht toevoer. en ik had hem iets te ver opengedraait en toen is hij er uitgevalen maar hij rijd wel een stuk beter maar nog niet perfect wil dat zeggen dat hij te weinig benziene krijgt of te weinig lucht?
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1
sniker 16-4-2004 11:39 Print reply
Posts: 153
hoe veel heb je op die cylinder al gereden?
als het best veel is kan het zijn dat ie een beetje versleten is en dan verlies je compressie als ie koud is. als ie goed warm is dan zet de zuiger net iets meer uit dan de cyl en merk je dit minder.

ik zou ff je compressie chekken als ik jouw was. want ik heb een imi cyl in 500 km helemaal opgereden toen startte de brom niet eens meer zo erg op was ie.
 
spike87 18-4-2004 19:20 Print reply
Posts: 146
Ik heb heel mijn cilinder uit elkaar gehaalt en er was niks aan te zien zag er allemaal nog goed uit. alleen ik had bij de onderste 2 pakingen er tussen gedaan. En dan is je zuiger net weg voor je vonkje. nu kan ik tot zijn 4 door trekken het duurt wel heel lang en moet goed zoeken bij me gas. het is net niet helemaal open en dan een stuk terug. Maar hij hoort gewoon lekker door te trekken doet hij nog steeds niet. iemand nog ideen.Alvast bedankt. P.S. hij heeft wel een hele tijd goed gereden met 2 pakingen er tussen.
 
Tomos rulzzzzzzz !!!!!!!!!!1

Dit topic is 1078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved